Laajakaistayhteys poikki jo 5pv

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Hei


Laajakaista pitäisi olla 100Mb, mutta kykenee 20Mb nopeuteen. Soneran automaattinen vianselvitys on tehty koneiden myötä sellaiseksi että 95% lopettaa ensimmäiseen kysymykseen puhelun. Kysymys pitäisi kuulua teetkö vikailmoituksen nyt vai heti. Tämä siitä syystä että jää jälki järjestelmään mistä saa sille maksettavalle summalle hyvitystä mitä maksaa tyhjästä.

Kaapelimallin laajakaistani tökkii tuon tuosta, mutta pari kertaa vuodessa yhteys katkeaa täysin viikoksi. Soneran huoltomies kävi kauan sitten huoltamassa jotakin mutta yhteys on ollut yhtä huono ja epäluotettava koko ajan. Jonkinlainen sakkokäytäntö palvelun toimittamatta jättämisestä alkaa olla paikallaan tai antaa lopputili asentajalle joka ei tiedä mitä on tekemässä. Mielummin molemmat.

1 kommentti

Hei DR85

Harmi että yhteyden kanssa on ilmennyt ongelmia. Vianrajausautomaatti kysyy samat peruskysymykset kuin meidän asiakaspalvelu. Joskus vika saadaan korjattua ihan peruskonstein. Esim. modeemi uudelleen käynnistys.

Pätkiminen on hieman eri asia. Voit jättää vikailmoituksen myös palvelupyynnöllä netin kautta. Palvelypyynnön voi jättää täältä: https://www4.sonera.fi/OmatSivut/?Palvelupyynto. Tämä on ehkä helpoin tapa jättää vikailmoitus, jos testaukset ovat jo tuttuja. Kyseessä ei välttämättä ole sama vika kuin aikaisemmin. Kyllä meidän käyttämät asentajat ovat ammattimiehiä.

Tee asiasta vikailmoitus, niin eiköhän yhteys saada taas rullaamaan!

Vastaa