Lähettämäni sähköpostit menevät roskapostiin

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 116 katselukertaa

Miksi omat ja kaverini @pp.inet.fi-osoitteesta lähettämäni viestit menevät vastaanottajalla roskapostiin. En saa vastausta ja otan yhteyttä muuten vastaanottajaan ja pyydän tutkimaan roskalaatikon, niin viestini on siellä. Vastaanottajia on ollut ainakin gmail, hotmail ja yrityssähköposteissa.

En ole kuullut muilla olevan ko. ongelmaa. Voiko se olla omista ja kaverin asetuksista kiinni. Viestejä on lähetetty pc:llä ie9:llä ja ipadilla. Viestissä ei ole mitään muuta kuin normaalia tekstiä.

8 kommenttia

Minulla on ollut samanlaista ongelmaa. Soneran sähköpostipalvelinta käytetään lähettämiseen ja jostain syystä viestit joko hukkuvat tai eivät mene perille kaikkiin hotmail ja gmail osoitteisiin. Nyt on jo useita tapauksia ollut vähän reilun kuukauden ajan. Omiin gmail ja hotmail osotteisiin menee, mutta kun vuokraan esimerkiksi mökkiä, niin kaikki viestit eivät mene perille. Joskus soittavat ja kyselevät kun ei vastausta ole kuulunut, vaikka olen saattanut lähettää useammankin viestin.
Hei Zore ja Jori100,

Asia liittynee samaan ongelmaan, josta on sivuillamme myös häiriötiedoite olemassa.

Soneran sähköpostipalvelussa on tilapäisiä ongelmia

Soneran sähköpostipalvelussa on tällä hetkellä tilapäisiä ongelmia. Soneran sähköpostista lähetettyjen viestien kulku Hotmail- ja Gmail-osoitteisiin on tilapäisesti estetty Gmailin ja Hotmailin toimesta. Ongelman taustalla ovat asiakkaidemme osoitteista tulevat roskapostit. Asiakkaidemme tunnuksia on kalasteltu sähköpostitse ja kalasteluviesteihin epähuomiossa vastanneiden asiakkaiden sähköpostitunnuksia on käytetty roskapostin levittämiseen. Tästä syystä Gmail ja Hotmail ovat estäneet Soneran osoitteista lähetettävät viestit.

Haluamme muistuttaa asiakkaitamme siitä, että Sonera ei kysele sähköpostitunnuksia koskaan sähköpostitse.

Sähköposti palautuu normaaliin tilaan, kun blokkaus päättyy Gmailin ja Hotmailin osalta.

Pahoittelemme ongelmaa.


Viestit saattavat siis ajoittain mennä roskapostikansioon tai toimituksessa voi olla viivettä. Jos viesti ei toimitu ollenkaan perille, niin viestistä tulee ns. bounce vastaus, jossa kerrotaan että viestiä ei voitu toimittaa. Ongelma on varsin ikävä ja pahoittelemme siitä aiheutuvaa haittaa.
Viestit saattavat siis ajoittain mennä roskapostikansioon tai toimituksessa voi olla viivettä. Jos viesti ei toimitu ollenkaan perille, niin viestistä tulee ns. bounce vastaus, jossa kerrotaan että viestiä ei voitu toimittaa.


Näinhän tämä ei mene.

Hotmailiin ja Gmailiin lähetetyt viestit eivät mene perille ellei vastaanottaja ole erikseen määrännyt lähettäjää sallituksi. Tämäkään ei yleensä auta, sillä Hotmail ja Gmail estää viestien kulkemisen koko Soneran verkosta heille, tällöin ei ole mitään merkitystä onko vastaanottaja sallinut lähettäjän osoitteen. Kyse ei ole vain pp.inet.fi osoitteista. Meillä on iso organisaatio joka kouluttaa, lähetämme viestit Soneran verkosta satoihin osoitteisiin päivässä, suurin osa oppilaita joilla on hotmail ja gmail osoitteita. He eivät käytännössä ole saaneet viestejä vuoteen! Asiaa on pahoiteltu ja lupailtu korjata, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ei muilla operaattoreilla ole ongelmia kalasteluviestien aiheuttamista tilien kaappaamisista, en ymmärrä miksi teillä olisi? Tämä on sietämätöntä.

Yrityksiltä tai yksityisiltä ei mene tarjoukset eikä mitkään lävitse. Ei vahvistukset, laskut eikä mikään muukaan ja ei, siitä ei tule ilmoitusta lähettäjälle ja ne eivät mene viivytettynäkään perille. Tehkää oikeasti jotain sanomisen sijasta.
Olen ihan samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Huvittava tuo häiriötiedotteen "tilapäisiä" ongelmia. Tämä on jatkunut nyt jo kauan. Onko Soneran suunnalta gmailiin päin tehty mitään.

Tosi noloa, kun asiakkaat voivat luulla etten vastaa, vaikka vastaan aina heti. Nykyään laitan aina kaksi viestiä. Toisessa vastaan itse asiaan ja kerron, että toisessa viestissä tulee liitteenä hinnasto, koska liitteelliset menevät roskaposteihin.

Korjaantuuko asia?
Hei JaniPel ja hallhe-f,

Tilanne on todellakin ikävä mutta asian suhteen tehdään kyllä koko ajan töitä. Tarkkaa aikataulua korjaantumiselle en valitettvasti pysty antamaan milloin gmail meidät estolistoiltaan kokonaan poistaa.
Kiitos vastauksesta!
t. Heidi
Onkohan tälle asialle jo tehty jotain, sillä ei se mene mihinkään muuallekaan ainakaan minulla. Olen yrittäjä ja postini pitäisi saavuttaa vastaanottajat, eikä mennä roskapostiksi, josta niitä ei lueta.

Eli ei mene myöskään, hel.fi, eikä mihinkään muuallekaan....tehkää nyt pian jotain..
Hei susatzi,

Mikäli sähköposti menee vastaanottajan päässä roskapostikansioon, niin sille asialle ei ikävä kyllä meiden päästä ole paljon tehtävissä. Suodatus tapahtuu aina vastaanottajan päässä.

Vastaavaan ongelmaan liittyvä tiedoite löytyy myös häiriötiedoitteistamme.

Kun tämä ongelma saadaan kuriin, niin nämä suodatuksiin liittyvät ongelmatkin pitäisi helpottaa. Ikävä kyllä nopeaa ratkaisua tähän ei ole olemassa, niin kauan kuin kalastelun seurauksena tunnuksia joutuu vääriin käsiin.

Vastaa