Lahjatikku hidasti yhteyden, ohjeet ei auta

  • 11 December 2014
  • 0 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,

äitini sai teiltä lahjatikun, jonka asensin tämän ohjeen mukaan: http://www.sonera.fi/asiakastuki+ja+edut/lahjatikku/

Seurauksena oli, että nettiyhteys hidastui HUOMATTAVASTI.

Yritin löytää nettisivuiltanne s-postisoitetta, josta saisin apua. En löytänyt mitään palvelua, josta olisi voinut kysyä apua ilman rekisteröintiä (äitini ei muistanut onko rekiseröitynyt palveluunne). Puhelintuki oli ko. hetkenä suljettu.

Kun puhelintuki avautui, äitini kysyi apua asiakaspalvelusta ja sai epäselvän vastauksen tekstiviestinä jonka avulla yritin aikani ratkoa ongelmaa.

Loppujen lopuksi palasin hitaan nettiyhteyden ääreen ja löysin nämä ohjeet:
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Nettitikku ... %C3%A4tkii

Ongelmaksi tuli, etten tiedä kenen laitevalmistajan ja käytettävän ohjelman mukaisesti tuli muutos tehdä. Nettitikussa lukee Huawei e353.

Kokeilin kohtaa •Huawei/Mobile Partner -asetukset: "Vain WCDMA" . Tämä oli ilmeisesti aiemman nettitikun ohjelma ja ko. ohjelma on poistettu nettiohjeen mukaan.

Seuraavaksi kokeilin ohjetta •Huawei E5 ja E586/Huawei E5 -asetukset: "Vain WCDMA" . Päädyin nettisivulle, joka ei mm. vaatinut salasanaa tai käyttäjätunnusta tms. ja näytti erilaiselta kuin ohjeessanne sivulla http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_E5_-asetukset.

Annetussa osoitteessa http://192.168.1.1 oli kohta Asetukset ja Verkkoasetukset eli http://192.168.1.1/html/mobilenetworksettings.html. Tällä sivulla olisi ilmeisesti pitänyt pystyä vaihtamaan Verkkoasetukset: Verkon suositustilaksi Vain WCDMA. Kaistat-valikosta valitaan Kaikki kaistat. Tiputusvalikko ei kuitenkaan ollut aktiivinen.

Päätin loppujen lopuksi rekisteröityä palveluunne, vaikka hitaalla nettiyhteydellä se oli tuskaista.... Tuli jo tutuksi käyneet ilmoitukset: Internet Explorer ei voi näyttää WWW-sivua. Sekä: Generic Host Process for Win32 Services on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Pahoittelemme häiriötä.

Kiitos siis lahjatikusta, joka on tuottanut vain työtä ja harmia. Ennen netti toimi ok, ei enää. Olen yrittänyt ratkoa tätä ongelmaa useamman tunnin äidilleni, joka on vielä vähemmän nörtti kuin minä. Voisiko joku nyt antaa pikaohjeen - mitä teemme!?

0 vastausta

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa