Laite ei vaihda VDSL toimintoon, en saa käyttööni 100/10.

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei!

Sain tuossa hiljattain tarjouksen 100/10 netistä, johon tartuin nopeaa. Selvisi että minulla oli väärä laite omassa päässäni, joten tilasin Soneralta uuden adsl/vdsl laatikon. Vikailmoituksen jättämällä minulle ilmoitettiin tekstiviestillä että yhteys on laskettu kunnes olen saanut vdsl kytkimen, ja internet on toiminut normaalisti tähän asti, ja toimii vieläkin. Ei vain halutulla nopeudella.

Mutta nyt sain kuitenkin VDSL kytkimen, ja soitettuani asiakaspalveluun ja huomattuani omilta sivuiltani, minulla on tuo 100/10 yhteys, mutta kytkimeni ei suostu vaihtamaan VDSL moodiin, enkä millään keksi mikä neuvoksi.

Kytkimeni: P-870HN-51b.

Olen tarkistanut laitteen hallinnasta asetuksia ja lukenut ohjekirjan läpi, mutten löydä mitään mikä viittaisi ongelman ratkaisuun. Olen myös resetannut laitteen, ottanut virrat pois maagiseksi kymmeneksi sekunniksi ja bootannut tietokoneenikin useasti.

Laatikossa pitäisi palaa oranssi valo kun VDSL yhteys on päällä, ja vihreä kun ADSL. Ja vihreähän se siinä palaa.

Eli lyhyesti: VDSL yhteys ei toimi, routterissa on ADSL mode päällä, mikä neuvoksi?

3 kommenttia

Hei Flatus

Yhteytesi on ollut käytössä ADSL-tekniikalla, koska sinulta puuttui VDSL-modeemi. Muutamme tekniikan VDSL:ski, niin pääset käyttämään täyttä nopeutta. Jos ongelmia ilmenee, ota yhteyttä Soneran Vikapalveluun 0206 90101 ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tee asiasta palvelupyyntö.
Kiitän ripeästä toiminnasta 🙂 Hassua että asiakaspalvelusta ei tätä asiaa huomattu vaikka selitin asian samallalailla(adsl tekniikka päällä ja haluan vdsl) mutta sanottiin että pitäisi olla kaikki ok.

No, ei se mitään, nyt on vdsl ja 100/10 ^^
Mulla olis kans samanlainen ongelma. Taloyhtiön nettiä päiviteltiin ja tänään piti käyttöön tulla vdsl yhteys. Käytössä Intenon adsl/vdsl modeemi, mutta ei tosiaan yhdistä kun adsl modessa.

EDIT: Näköjään omien sivujen kautta piti käydä ruksaamassa moodeemin vaihdosta, että on vdsl2 kelpoinen modeemi. Sen jälkeen yhdisti oikein muutaman minuutin kuluttua.

Vastaa