Langaton laajakaista 3g puhelimeen

  • 11 December 2014
  • 17 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Voiko mokkulan sim-kortin liittää 3g puhelimeen, sen ainoaksi kortiksi? Voiko muutaman kuukauden käytössä olleeseen määräaikaiseen (24kk) 8/1Mb adsl liittymään liittää jälkikäteen liikkuvan laajakaistan, jonka tarjoushinta on 39,90€?

17 kommenttia

Liikkuvan laajakaistan SIM-kortti toimii myös puhelimessa, mutta kannattaa ottaa huomioon että kiinteä kuukausimaksu koskee vain datasiirtoa Soneran matkapuhelinverkossa. Puhelut ja SMS/MMS-viestit veloitetaan erikseen. Liittymään saa hankittua puhe-, tekstiviesti- ja muita paketteja normaalin matkapuhelinliittymän tapaan.

Jos sinulla on jo 8/1M ADSL-liittymä, ei Sonera Tupla - tarjous koske laajakaistaliittymääsi.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Liikkuvan laajakaistan SIM-kortti toimii myös puhelimessa, mutta kannattaa ottaa huomioon että kiinteä kuukausimaksu koskee vain datasiirtoa Soneran matkapuhelinverkossa. Puhelut ja SMS/MMS-viestit veloitetaan erikseen.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Haluaisin vielä tietää, paljonko nuo puhelu ja viestihinnat tarkalleen ovat, ja tuleeko vielä lisäksi muita maksuja käytettäessä liikkuvan laajakaistan sim-korttia puhelimessa?
Liikkuva laajakaista liittymään pätee sama hinnoittelu kuin Minun Sonera matkapuhelinliittymiin. Ilman puhepakettiä puhelun hinta on 0,079 euroa/minuutti ja tekstiviesti ilman tekstaripakettia on 0,079 euroa/kpl.

Matkapuhelinliittymien hinnasto on täällä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Entä voiko prepaid liikkuvan laajakaistan korttia käyttää kännykässä? Saako Prepaidkorttia mistään hommattua ilman sitä modeemia?
Prepaid-liittymän voi toki hankkia datapaketilla ilman erillistä mokkulaa. Prepaidiin ja sen tilattaviin palveluihin voit tutustua täällä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Prepaid-liittymän voi toki hankkia datapaketilla ilman erillistä mokkulaa. Prepaidiin ja sen tilattaviin palveluihin voit tutustua täällä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu


Siis eikö tuolla linkkaamallasi sivulla muuteta prepaid liittymä normaaliliittymäksi... vai ymmärsinkö väärin? En vielä ole löytänyt prepaid-laajakaistasa mitään muuta sivua kuin tämän: https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/r ... epaid.aspx. Ja siellä ei ole sellaista vaihtoehtoa, että saisin vain liittymän, en modeemia.
Niinpä tosiaan näyttäisikin olevan. Prepaid-liittymissä taitaa olla nyt niin, että netin käyttö niillä kyllä onnistuu, mutta datamaksu on sitten normaali, eli 30.6. asti 5,99 €/Mt ja 1.7. alkaen 6,04 €/Mt, ainakin Easy Prepaid-liittymässä.

Tässä tapauksessa suosittelen että otat yhteyttä matkapuhelinyksikkömme asiakaspalveluun, jotta sinulle voidaan räätälöidä sinulle parhaiten sopiva liittymä. Asiakaspalveluun saat yhteyden joko Omien sivujen lomakkeella tai soittamalla asiakaspalvelunumeroomme 0200 17000.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Niinpä tosiaan näyttäisikin olevan. Prepaid-liittymissä taitaa olla nyt niin, että netin käyttö niillä kyllä onnistuu, mutta datamaksu on sitten normaali, eli 30.6. asti 5,99 €/Mt ja 1.7. alkaen 6,04 €/Mt, ainakin Easy Prepaid-liittymässä.

Tässä tapauksessa suosittelen että otat yhteyttä matkapuhelinyksikkömme asiakaspalveluun, jotta sinulle voidaan räätälöidä sinulle parhaiten sopiva liittymä. Asiakaspalveluun saat yhteyden joko Omien sivujen lomakkeella tai soittamalla asiakaspalvelunumeroomme 0200 17000.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Sonera Easy prepaidiin liittyvä lisäkysymys:

Jos ostan nyt Sonera Easy prepaid-liittymän, vaikkapa tilapäistä netinkäyttöä varten, ja otan sen käyttöön vasta esim. 14kk päästä (ensi kesänä-syksynä). Niin avautuuko liittymä vielä silloin ja toimii normaalisti sen 12kk eteenpäin?

Tätä asiaa ei käy ilmi Sonera Easy myyntipakkauksesta. Kiitos.
Itsekin olen melko lailla omien sivujemme varassa. Näin ainakin itse tuosta linkittämästäni sivusta ymmärtäisin, että käyttöönotolla tarkoitetaan juurikin sitä, milloin liittymää aletaan käyttää, eikä sitä, milloin se on hankittu. Jos haluat pelata varman päälle, kysy asiaa asiakaspalvelustamme.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Itsekin olen melko lailla omien sivujemme varassa. Näin ainakin itse tuosta linkittämästäni sivusta ymmärtäisin, että käyttöönotolla tarkoitetaan juurikin sitä, milloin liittymää aletaan käyttää, eikä sitä, milloin se on hankittu. Jos haluat pelata varman päälle, kysy asiaa asiakaspalvelustamme.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Minä kun ainakin ymmärsin että täällä pääsee juuri asiakaspalvelusta kysymään... ilmeisesti olen päätellyt allekirjoituksesi väärin.
Kuten täällä monessakin ketjussa olemme maininneet, emme ole matkapuhelinasiakaspalvelun henkilöitä, vaan nimenomaan kiinteän puolen. Matkapuhelinasioihin vastaamme mutulla ja jos emme osaa, kehotamme ottamaan yhteyttä matkapuhelinyksikkömme asiakas- tai vikapalveluun.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Hei,

Minulla oli jo ennestään sonera easy prepaid-liittymä. Nyt tuli hommattua kaverilta tommonen Iphone ja siihen tottakai netti pitäisi saada.
No luulin olevani näppärä ja latasin puhelinnumerolleni prepaid netti aikaa sivuiltanne, mutta nyt heräsi kysymys että toimiiko tuo teidän tarjoamanne prepaid netti tuossa kännykässä?
Hei Mistrall: eipä hätää! Pystyt hyödyntämään lataamasi nettiajan kännykälläsi.


Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera
Anna kirjoitti:
Hei Mistrall: eipä hätää! Pystyt hyödyntämään lataamasi nettiajan kännykälläsi.


Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera



Hei taas.

Selvennän nyt vielä. Eli latasin omalle sonera easy prepaid numerolleni teidän verkkokaupan kautta vissiinkin prepaid "tikulle" tarkoitettua netti aikaa hintaan noin 20€/kk. Nyt kumminkin kun avasin netin puhelimesta niin minuutin latauksen jälkeen tuli viesti että saldo loppumassa eli minuutissa meni noin 10€ rahat ihan kuin tuhka tuulee (ennen netin/latauksen aloittamista varmistin saldon, mitä oli reilu kymppi jäljellä ja latauksen jälkeen jäljellä 2€). Eli voisiko joku nyt ehkä hieman avata miten tää homma toimii?? Ei enään uskalla ladata lisää saldoa, saati avata mitään dataliikennettä ennen kuin tajuaa että toimiiko tuossa prepaidissa mikään ns. nettipaketti.
Mistrall: jos lisäät liittymänumerosi (ilman ensimmäistä nollaa) käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa asian tarkemmin. Liittymänumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille
Joo lisätty sinne profiiliin tiedot.
Mistrall: ladattu nettiaika tulee käyttöön pienellä viiveellä samalla tavalla kuin ladattu puheaikakin. Onnistuneesta latauksesta tulee aina vahvistusviesti, jonka jälkeen nettiä voi alkaa käyttämään.

Tarkistin vielä liittymäsi tilanteen ja lataus on tullut voimaan tänään, joten nyt voit käyttää nettiä.

Vastaa