Lappeenrannassa taas ongelmia?


Lappeenrannassa taas kaapelinetti pimeänä.
Itseäni alkaa kyllästyttää tämä Soneran touhu ,häiriöitä on paljon ja toimiessaankin viive nousee vasteajat välillä korkeiksi.

Ei siinä mitään että häiriöitä olis joskus, mutta hitto jos 10/1 megaisesta 50 euroa niin kyllä sitä jo odottaisi jotain toimivuutta! Liittymä on avovaimon nimissä mutta enpä usko että kauaa Soneraa rahoitamme.
Kuulemma joskus tarjottiin nostoa 100megaan samaan hintaan, emäntä ei kerennyt tuolloin puhumaan ja kauppias lupasi palata asiaan. Noh, ei se ikinä palannut, hinta taisi nousta mutta nopeus on edelleen sama.?

Ja niin. Se vika ilmoitus hässäkkä... Surkeaa palvelua tuollainen robotti kyselemässä.

Noh, onnneksi rappukäytävässä on kilpailevan yrityksen valokuitu mainos... Ja hei mokkula toimii!!

47 kommenttia

Joo.. Ajattelin että teen vikailmoitusksen netin kautta koska soneran verkko oli pimeänä Lappeessa 26.3. noin klo 23.00 - 27.3. klo 5.00.. Ei löytynyt häiriöilmoitusta ja totesin että vikapalvelussa kysellään vain turhia kysymylsiä ilman että voi jättää sitä saakelin ilmoitusta.. Jos kerran oikeasti asiakkaan pitää kokeilla vian ilmetessä toista modeemia ym. niin toimittaako Sonera sitten sen vara modeemin vikatilanteita varten + muut kyselyssä tarvittavat laitteet? Niin ja kenelle voin Soneralla ilmoittaa jos netti on poikki illalla tai yöllä? Kaapeli-tv:lle on kyllä 24h vikapalvelu mutta entä laajakaistalle? Taitaa asiakaspalvelukin mennä nykyään 5 kiinni.. Ja oikeasti.. Miten suoritat nuo vikapalvelu hommat kun yhteys on poikki? Joo.. puhelimella kai pystyy testaamaan yhteyden toiminnan mutta muistelen että sielläkin on sellainen saatanan monivalinta tentti ennen kuin mitään asialle pääsee EHKÄ tekemään.. En uskonu viel pari vuotta sitten ku sanottiin et soneran vehkeet ei toimi mut kyl tää nyt alkaa vähän huonolta vaikuttaa.. Ja siis edelleen.. Oon ollu soneran asiakas about 8 vuotta ja ikinä ei oo näin laiskasti ja perseelleen toiminu asiakaspalvelu.. KIITOS!!
Hei Anzzik,
Järkevintä tässä tilanteessa on jättää tuo vikailmoitus palvelupyynnöllä. Tällöin et joudu asioimaan automaatin kanssa lainkaan.
Kiitos tiedosta.. Juuri kyseisellä monivalinta helvetillä yritin.. Mut kävi luonnolle ku ei päässyt eteenpäin kun vastasi väärin.. Ja toisaalta sehän ei yleensä toimi jos on netti pimeenä.. Voisin heittää semmosen pienen kehitysidean et vois tämmöseen laatikkoon kirjotella et mikä on vikana, missä ja mikä on todennäköinen syy..
Hei Anzzik!

Kiitos kehitysideasta, olen välittänyt sen eteenpäin asiasta vastaavalle taholle.
Viimeisen viikon aikana on modeemi pari kertaa buutattu, ja netti sitten välillä ruvennut taas lyhyita DHCP pätkäyksiä tekemään.

Huomasin, että moodemin linjan arvoja on hiukan muutettu, että onkohan jotain tehty taipalsaari/lappeenranta alueella?
Kas täällähän on muillakin samankaltaisia kokemuksia Lappeenrannan kaapeli-netin toimivuudesta. Miullakaan ei netti ollut pätkinyt muutamaan kuukauteen, syksyllä sitäkin enemmän. Nyt viikko-pari sitten alkoivat jälleen ongelmat:

1. modeemi ei ollenkaan saa yhteyttä (ledit vilkkuu, hallintasivulla downstream- ja upstreamkanavat hakusessa)
2. modeemi ei saa yhteyttä vaikka on löytävinään yhteyden (ledit palaa vilkkumatta, yo. kanavat löytyneet)
3. yhteys pätkii
4. yhteys hidastelee

Tänään jätin uuden vikailmoituksen, johon kirjoitin reilusti infoa ongelmasta ja pari kehitysideaakin asiakaspalvelun kannalta. Edellisen vikailmoituksen jätin muistaakseni 8.4. johon sain eilen 15.4. tekstiviestillä vastauksen "Liittymänne vika on korjattu...". Tänään vika jatkuu eli modeemi ei muodosta yhteyttä ulkoverkkoon. Pyysin tietoja tuosta viimeisimmästä "korjauksesta" eli löytyikö joku konkreettinen vika vai onko vaan pingattu yhteyttä tms. (en tiedä miten yhteyden kunto testataan) ja se on sillä hetkellä sattunut toimimaan.

Tämän ketjun viesteistä voi päätellä, että Lappeenrannan seudulla on oikeasti jotain vikaa kaapelinetin toimivuudessa, mutta asiakaspalvelun viestiestä saa sen kuvan, että ongelmaa ei oteta tosissaan. Tämä johtaa omalta kohdalstani ennen pitkää siihen, että yritykseni ja perheenjäsenteni vuodesta ~1995 jatkunut asiakkuus telen/soneran/teliasoneran tullee tiensä päähän.
Eilen illalla kuuden jälkeen, netti katkesi kokonaan. Linja meni poikki ja modeemi ei päässyt linjoille, kuin joskus yön aikana.

Tänään on sitten time outtia tullut aina vähän välistä kun katsellut pingi statseja. Onkohan jotain tekeillä?
Hei JuhoJ

Mikäli yhteytesi ongelmat jatkuvat niin jätäthän vikailmoituksen.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Pätkiminen alkoi vuosi sitten samoihin aikoihin ja koko kesä siinä menikin Soneran kanssa tapellessa, vikailmotuksia kerty varmaan toistakymmentä. Ongelma poistui kesän myötä, kumma kyllä.

Parasta tässä tietysti on se, että vaihteeksi hyvin skulannut yhteys on taas alkanut kärsimään jatkuvasta katkeilusta...
Riemulla odotamme pätkivää kesää vaihteeksi. Voipi olla että menee yhteys vaihtoon jos sama rumba alkaa taas, sopivasti määräaikanen sopimuskin lähenee loppuaan.
Netti on pätkinyt tänään yhdeksän jälkeen vähän välistä. Modeemi on ruvennut itsestään boottailemaan yhteyttä 2 tai 3 kertaa, ja DHCP kadonnut toiste. Sijainti Taipalsaari.

Näin, että samoihin aikoihin on imatran kaapeliin korjaukset tulleet valmiiksi. Ei kait pitäisi vaikutusta olla, mutta onpa kumminkin ajallisesti hyvin osuvaa. Yhteys on toiminut sitten viime postausten vallan mainiosti yleisesti ottaen.
Netti ollut poikki kun aamulla herätty. Vanha ongelma, jossa modeemi ei enää pääse linjalle. Eilisen boottailun ja linja-arvojen vaihtelun jälkeen ei ihme. Kuitenkin ku viat aina ajoittuu viikonloppuun niiden korjaus tuntuu kestävän, ja tarvitsen sitä töiden tekemiseen. Toivon, että tämä korjaantuu nopeasti. Joudun kirjoittelemaan näitä viestejä puhelimella
Voi tätä iloa ja riemua. Mitä pidemmälle se kevät menee niin sitä enemmän näitä ongelmia alkaa olemaan..
Tänään koko aamun jatkuvaa pätkimistä ja kaiken kukkuraksi vika-ilmotuksien tekeminenkin on mahdotonta kun on pyhäpäivä.

Kun se teidän "asiakaspalvelija" eli robotti ei siellä varmaan kauheesti liksaa pyydä niin eikö näitä vikailmotuksia vois edes ottaa vastaan jotta niille voitas sitten tehdä jotain samantien kun ihmisiä taas päästetään töihin? Jäispähän selkeet merkinnät siitäkin millon ilmotukset on tehty kun jälkeepäin taas joutuu hyvityksiä kyselemään.
Taipalsaarella samaa. Modeemi myös lähtenyt pari kertaa hakemaan linjaa kokonaan uudestaan, ja parin bootinkin jälkeen linjan arvot on aivan oudot normaalista.
Alakylässä/Lepolassa on pysynyt netti päällä aika hyvin sitten edellisen episodin, joka oli pauttiarallaa kuukausi takaperin.
Viimeisten parin päivän aikana on kaapelinetti taipalsaarella pätkinyt ja antanut timeouttia välistä. Sama vanha DHCP ongelma vilautellut päätä ja modeemi boottaillut itsekseen muutamia kertoja. Logi näyttää jotain Unicast maintenance pyyntöä tulleen ja linja-arvot ovat välillä muuttuneet.

Onkohan jotain toimintaa tällä alueella?

Edit:

Tässä tällä hetkellä ollaan keskellä pätkintäjaksoa, ja ciscon modeemin tiedoista linja-arvot näyttäisi heittävän ihme lukuja mitä normaalisti on ollut ku hyvin toiminut.
Molemmat olittekin vikailmoitukset jättäneet. Toivottavasti ongelmat poistuivat.
Ongelma taisi poistua jo myöhemmin samana iltana ja eilen tuli tekstiviesti, ettei verkosta löytynyt vikaa. Onko kuitenkin aina hyvä laittaa vikailmoitus jos netti pätkii tai hidastelee?
Hei ninternet !

Aina kannattaa jättää vikailmoitus, jotta Vikapalvelu pääsee nopeasti tutkimaan. Kannattaa kuitenkin ensin tarkistaa, onko aiheesta lisätietoa häiriötiedotteissa. Tarkista myös laitteesi asetukset ja toimivuus, sillä useimmiten ongelma ja sen ratkaisu löytyvät sieltä.

Jos liittymäsi ei toimi tai siinä on häiriöitä, voit yrittää paikantaa vian helposti ja nopeasti itsepalveluna. Vianrajausautomaatilla voit sulkea itsepalveluna pois tietyt laajakaistaongelmat ja jättää tarvittaessa vikailmoituksen asiakaspalvelun asiantuntijoille jatkoselvitykseen.
Vikailmoitus vaihteeksi tehty ja tänään ilmoitettiin että myös korjattiin.
Joo, eipä muuten ole kunnossa. Yhteys ei kyllä ole varsinaisesti menny poikki missään vaiheessa mutta "läheltä piti" tilanteita sen sijaan ollu koko illan.
Välillä ei pääse edes selaimella mihinkään saitille, välillä kaikki toimii ihan moitteettomasti...
Packetloss 100% vähän väliä..
Yritin esimerkiksi pelailla netissä joka oli mahdotonta koska yhteys alkoi samantien temppuilemaan.... Tälle forumillekin piti yrittää nelisen kertaa kunnes sivut vihdoin latautui..

Aamusella kai sitten taas uutta vikailmotusta.... vaihteeksi.
Nyt loppu leikkiminen kaapelinetin kanssa. Tällä viikolla ollut 3 aamupäivää poikki ja tälläkin hetkellä surffailen kännykän kautta. ADSL tulee tilalle.
Jaa että aamupäivissä ongelmia. On tullu huomattua että aamulla ne ongelmat useesti alkaa..

Tässä muuten nyt taas harvinaisen *********** aamu takana. Seittemättä tuntia ihan järjetöntä tahmaamista.
Joko yhteys ei skulaa lainkaan tai sit se tahmaa niin ********** että hyvä kun nettisivuille pääsee.

Packetloss on ollu sitä 50%+ luokkaa ja häiriötiedotteissa ei mainita Lappeenrantaa sanallakaan. Mistähän sais sitä ajankohtasta tietoa tälläsistä asioista kun täältä sitä ei ainakaan saa?

On muuten vissiin viides kerta kun tehdään vikailmotusta parin kuukauden sisään.. Ei ihan niin kova tahti kun viime kesänä mut ilmeisesti kesä kuormittaa ja kuumentaa Soneran verkon ihan käyttökelvottomaksi.

Ja kun se Soneran asiantuntija tätä sit jossain vaiheessa lukee niin sanohan kandeisko tässä ny olla laskutukseen vai kuluttaja-asiamieheen yhteydessä?

Ja miten on, sujuisko teiltä työnteko jos siellä päässä ois samanlaista ongelmaa? Meinaan kun täällä päässä se ei suju. Sonera ei taida kauheesti hyvittää siitä että jollakin menee työt ihan päin ******** sen takia kun yhteys ei toimi.
Hei TommiS

Olitkin jo tehnyt vikailmoituksen ja se oli otettu käsittelyyn. Toivottavasti ongelma tällä kertaa poistuu.

Vastaa