Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
telamiina_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Lappeenrannassa taas ongelmia?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Lappeenrannassa taas kaapelinetti pimeänä.
Itseäni alkaa kyllästyttää tämä Soneran touhu ,häiriöitä on paljon ja toimiessaankin viive nousee vasteajat välillä korkeiksi.

Ei siinä mitään että häiriöitä olis joskus, mutta hitto jos 10/1 megaisesta 50 euroa niin kyllä sitä jo odottaisi jotain toimivuutta! Liittymä on avovaimon nimissä mutta enpä usko että kauaa Soneraa rahoitamme.
Kuulemma joskus tarjottiin nostoa 100megaan samaan hintaan, emäntä ei kerennyt tuolloin puhumaan ja kauppias lupasi palata asiaan. Noh, ei se ikinä palannut, hinta taisi nousta mutta nopeus on edelleen sama.?

Ja niin. Se vika ilmoitus hässäkkä... Surkeaa palvelua tuollainen robotti kyselemässä.

Noh, onnneksi rappukäytävässä on kilpailevan yrityksen valokuitu mainos... Ja hei mokkula toimii!!
47 vastausta
JuhoJ_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Taipalsaaren alueella on netti pätkinyt myös ja tänään vissiin pariin otteeseen iha modeemi uudelleen boottaillu ja yrittänyt hakea linjoille. Kovasti on ollut ongelmia nyt taas parin päivän aikana ainakin meidän suunnalla.

Aikasemmilla kerroilla alueelliseksi viaksi määritelty, että jos jatkuu, ilmotusta vaa eteepäi.
telamiina_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tänään näköjään toimii. Mutta joo , alkaa hermo mennä toistuviin ongelmiin.

Taidan ensikerran tehdä vikailmoituksen Soneran liikkeeseen. Asioin mieluiten ihmisten kuin robottien kanssa.
Hilma_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 180 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei JuhoJ ja telamiina!

Laajakaistan vikatilanteessa kannattaa tehdä vikailmoitus joko soittamalla vianrajausautomaattiin tai jättämällä Palvelupyyntö. Näin päästään ongelman juurisyyhyn kiinni ja korjaamaan olemassaoleva vika.

telamiina, mikäli ette ole saaneet luvattua kampanjahintaa, niin pyytäisitkö avovaimoasi joko soittamaan Asiakaspalveluumme tai varaamaan soittoajan netin kautta, yhteystiedot ja ajanvarauskalenteri löytyvät täältä. Näin pääsemme korjaamaan virheen, mikäli sellainen on tapahtunut.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
iloreplica_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Lappeenrannan suunnalta lisää terveisiä!

Viikonloppu on ollut tosiaan melkoista hammasten kiristystä tämän miun 10/2 kaapelin kanssa. Etenkin ilta-aikaan paukkui yhteydet poikki milloin 5 minuutin välein, milloin 4 tunnin välyksillä. Välillä yhteys katkesi kokonaan ja modeemi haki yhteyden uudestaan. Välillä tämä kesti normaalin, n.20 sekuntia, välillä 3 minuuttia. Välillä yhteys katkesi kumpaankiin suuntaan, välillä vain ulospäin menevä kaista oli poikki.

Vaan eipä loppunut viikonloppuun. Olin jo muutenkin seurailemassa tätä ketjua, että josko asiakaspalvelu vastailisi tähän, mutta juuri sopivasti paukahti taas yhteys poikki ja miulta otsasuoni.

Kirjoittelen lähinnä siksi, että tämä pätkiminen on ollut poikkeuksellista, verrattuna siis normaaliin nimipalvelinongelmaan, joka toistuu noin kuukauden välein. Nimipalvelinongelma poistuu yleensä noin parissa päivässä, mutta tämä ongelma on sitkeässä. Vikailmoitusta en ole näistä nimipalvelinongelmista enää alkusyksyn jälkeen tehnyt. Syy tähän on se, että puhuessani asiakaspalvelun kanssa tuolloin ongelmana olleesta signaaliviasta tulin maininneeksi tuon nimipalvelimen oudon toiminnan ja asiakaspalvelija kertoi, että niissä tuntuu olevan ongelmia ajoittain. Hyvä, että asialle tehdään jotain.

Asiakaspalvelun puhelinrobotin ja vianrajausautomaatin kanssa on mennyt sukset ristiin useamman kerran, joten en käy enää tähän aikaan soittelemaan, kun ei sieltä ihmistä saa tähän aikaan kiinni.

Jos siä telamiina olet menossa sinne Soneran liikeeseen niin voit mainita, että muillakin on ollut "hauskaa" viikonloppuna! 😉

Jään seurailemaan, mitä käy.
Mintsi_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 255 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei iloreplica !

Suosittelen ottamaan yhteyden Vikapalveluumme ja soittamisen p.0206 90101 ma-pe 8-20, la 9-16.30 sijaan voi todella jättää Palvelupyynnön (vaatii kirjautumisen Sonera Omille Sivuille), jotta Vikapalvelu pääsee selvittämään, mistä tuo teidänkin netin katkeilu johtuu.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
iloreplica_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Mintsi,

Yhteys on taas ruvennut pelaamaan ainakin tässä meikäläisellä hyvin; sinä aikana mitä tässä olen pari viime päivää istunut, ei pätkimisiä ole ilmaantunut. Jos olisin asiasta käynyt vikailmoitusta laittamaan, olisi ongelma jo näennäisesti korjaantunut siinä vaiheessa, kun asia olisi asentajalle asti ehtinyt.

Tämä tilanne paljastaa pahimman ongelman tässä nykyisessä vikapalvelussa; nopeat, satunnaiset ongelmat eivät jää kiinni. Se viime heinäkuinen (en muista enää tarkkaan, niillä tienoilla oli) vikailmoitusrumba kuluneesta runkokaapeliliitoksesta oli toisenlainen ongelma. Siinä lämpötilan noustessa liitos eli ja signaali heikkeni. Helppo todeta, löytää ja vaihtaa. Kolmen viikon projekti taisi olla, jonka jälkeen osa saatiin vaihdettua ja signaalitasot takaisin ylös.

Tällaiset nopeat häiriöt, kuten tämä muutaman päivän satunnainen pätkintä tai miun aiemmin mainitsemani nimipalvelinongelmat ovat ohi jo niin nopeasti, että vikapalvelu ei voi tehdä muuta kuin todeta, että yhteys toimii. Jos linjat on kunnossa, ei vikaa voi paikantaa. Tämä turhauttaa. Molemmat osapuolet tietävät, että jos asialle ei tehdä mitään, jossain välissä ongelma toistuu ja sama sykli käydään läpi uudestaan

En halua vaikuttaa syyttävältä, mutta miä en näe tässä kohtaa hyötyä vikailmoituksen teossa.

Miä ymmärrän toki teidänkin puolen tässä asiassa; vaikeahan sille vialle on ilmoittamatta mitään tehdä. Miä tosin luulin, että asia on jo jollain tasolla noteerattu, koska kuten JuhoJ sanoi, ilmiö ei ole uusi ja aiemmilla kerroilla vika on ollut alueellinen. Mitä tulee tuohon nimipalvelinongelmaan, miä mainitsin siitä silloin kaapelivian yhteydessä ja tosiaan miun kanssa asioinut henkilö sanoi, että vika on tunnettu.

Eipä miulla taas muuta,

Koittakaahan pärjäillä.
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei iloreplica

Hyvä että yhteys toimii taas. Jos kuitenkin onglemia ilmenee, suosittelen että teet asiasta vikailmoituksen. Tällälaiset ajoittaiset pätkimisongelmat ovat hieman vaikeampi selvittää ja havaita. Tilannetta täytyy seurata jonkin aikaa, jos pätkiminen ei ole joka päiväistä. Modeemin vaihtamista toiseen kannattaa myös harkita. Toisen mallinen modeemi voi toimia paremmin sinun liittymässäsi.

Toivotaan kuitenkin että ongelmia ei enää ilmene.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
iloreplica_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei vaan Arttu ja Mintsi,

Kyllä, toivon todellakin että pätkiminen loppuu. Ehkä ilmaisin tuon edellisen viestin pätkimisongelman hieman sekavasti. Olen asiasta todellakin puhunut Soneran kanssa ja Teidän puolelta on myönnetty, että nimipalvelimissa on ongelmia. Nimipalvelimenhan pitäisi toimia niin, että kun se päivitetään, katkos on sekuntiluokkaa ja pätkäisyä ei huomaa korkeintaan kuin eräänlaisena 'nyykähdyksenä'. Yhteydet eivät mene poikki neljäksi tunniksi.

Onko tälle asialle tehty mitään sen jälkeen kun Teille on siitä sanottu? Haluaisin uskoa, että on, sillä minä alan pikkuhiljaa olla ainoa tuttavapiirini jäsen, jolla on Soneran yhteys, jos valinnanvaraa palveluntarjoajasta on.

Kerronpa muutamia esimerkkejä:
*Tuttavallani Imatralla oli Soneran ADSL-yhteys. Yhteys pätki kuten minullakin aiemmissa viesteissä kuvatulla tavalla. DNS:ään ei saanut yhteyttä. Tuttavani poltti hihansa asiakaspalvelun kanssa, vaihtoi palveluntarjoajaan, joka käyttää samaa Soneran verkkoa ja jatkoi saman modeemin käyttöä uudella yhteydellään. Pätkiminen loppui.

*Tuttavallani, myös Imatralla, on paraikaa Soneran ADSL-yhteys. Istumme säännöllisesti VoIP-kanavalla tuttavapiirini kesken. Joka kerta kun tämä "DNS-levähdys" käy, meiltä molemmilta katkeaa yhteys. Samoin katkeaa kaikilta muilta, jolla on Soneran yhteys. Loppuosa kanavalla olleista kyselee yhteyksien palattua: "Jaaha, tapahtuiko Sonera-ilmiö?". Tuttavani vaihtoi Googlen ylläpitämille, ilmaisille nimipalvelimille ja totesi, että toimii paremmin.

*Kun 2010 kesällä tein sopimuksen Soneran kanssa, mainitsin asiasta opiskelupaikkani kahvihuonessa. Ensimmäinen vastine, jonka sain, tuli kollegalta: "Niillä ei sitten nimipalvelimet toimi kunnolla, voivat olla useita tunteja alhaalla. Toivottavasti et tehnyt määräaikaista sopimusta." Hän kertoili omista kokemuksistaan asian parissa. Toivoin silloin, että asia ei olisi niin.


Tiedän kyllä, että näillä "Tuttavani sitä, toinen tätä..." -tyyppisillä todisteluilla ei ole minkäänlaista painoarvoa internetin ihmemaassa, mutta kirjoitinpa nyt kuitenkin. Helpottaa omaa mieltä.

En jälleen halua vaikuttaa inhottavalta tai katkeralta, mutta tällaiset ovat miun henkilökohtaiset kokemukset. Pahoittelut jo tässä vaiheessa.

P.S. Kysyn nyt vielä uudestaan. Onko tuohon ongelmaan, josta puhelussani mainitsin ja joka ilmeisesti tunnettiin entuudestaan, perehdytty viime kesän jälkeen? Mitä on selvinnyt?
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei iloreplica

Mitään suurempaa DNS-ongelmaa meillä ei ole tiedossa. Ajoittaisia ongelmia voi tietenkin olla. Yleensä suuremmat DNS-ongelmat tulevat meidän tietoo lähes heti. Asiakasvaikutus tälläisissa tilanteissa on yleensä suuri. Jotkin käyttöjärjestelmät tulkitsevat hetkellisen yhteyden katkeamisen DNS-palvelimen ongelmana.

En pysty sanomaan tarkemmin tuttaviesi kertomista ongelmista. Pätkimisongelmat ovat usein hyvin erinlaisia tapauksia. Jos tuttavillasi on ongelmia, suosittelen heitä ottamaan yhteyttä Vikapalveluun.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut