Lappeenranta 100/5mbit kaapeli, kesän ihanuus.

  • 11 December 2014
  • 39 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Se ois kesä taas vaihteeks ja kuten lähes joka toukokuu jo parin vuoden ajan alkaa perinteinen pätkiminen.

Vikailmoituksen olenkin jo tehnyt, yli viikko sitten, tosin mahdollisista korjauksista ei ole kuulunut. Edellinenkin vikailmoitus oli päällä, ellei peräti useampi.

En ole voinut useampaan kuukauteen enää katsoa telkkaria, sillä nettiyhteys toimii nykyisin vain silloin kun kaapeli menee suoraan rasiaan... Tätä ennen kyseinen yhteys kyllä toimi, pääasiassa moitteetta(eli noin 8kk vuodessa), ilman isompia nikotteluja vaikka käytin jakajaa joka mahdollisti töllönkin katselun.

Voiskohan siellä joku kirjata taas vaikka kivoja lisämerkintöjä, et josko nää hommat saatais taas skulaamaan niin että telkkariakin saisi katsoa ilman että pitää johtoja ruveta erikseen säätämään?
Ois myös kiva jos merkittäis ylös se että parin viime päivän aikana on pätkimistä esiintyny huomattavasti enemmän, pelkästään sen takia että linjoilla tulee ihan tajuttomia piikkejä. Transmit Power Levelit hyppää jonnekin 55dbmv. Tälläkin hetkellä 49.5, vaikka normaalisti jossain 46-47 paikkeilla.

Kiitos. Hyvää, toivottavasti pätkimätöntä, kesää.

39 kommenttia

Hei TommiS,

Ikävä kuulla että yhteydessä on ongelmaa.

Laitoin vikailmoituksellesi hieman lisätietoa. Toivotaan että ongelma saataisiin nyt mahdollisimman nopeasti ratkaistua.

Mukavaa ja aurinkoista kesää!
Moi,

Minulla on sama liittymä ja asun kanssa Lappeenrannassa. Minulla netti on pätkinyt kohta 3 viikkoa enemmän tai vähemmän. Nyt on ollut aivan sietämätöntä ja soitin myös vikapalveluunkin, josta päivitettiin Ciscon EPC3825 purkkiin "uusi" firmware. Pätkiminen jatkuu silti. Olen kokeillut ottaa palomuurin pois päältä jne kikkoja, mutta ei ne auta. World of tanksia pelatessa yleensä peli kippaa niin että tankki jatkaa päin seinää menoa, näkee pelin tapahtumat jonkin aikaa, mutta ei itse voi tehdä mitään. Samalla kun katsoo modeemin sivua ja painelee F5 (refresh) niin jokin Upstream channeleistä menee nollaan, kun ne normisti pyörivät noin 43-45. Välillä menee ensin yksi, sitten useampi ja niin kauan netti alhaalla, kunnes ne hyppää taas normiarvoihin. Olen kokeillut vaihtaa nettipiuhaa koneeseen (3kpl), kahta eri antennikaapelia seinään, seinässä on t-haara, mutta ei televisiota kiinni ollenkaan. Myös win7 on uudelleen asennettu ja päivitetty uusimmat realtekin ajurit verkkokortille. Mikään ei näytä auttavan. Tapahtumienvalvonnasta käy ilmi vika koodit 1014 ja 1006.

1006:
Asiakas ei pystynyt vahvistamaan seuraavia aktiivisiksi DNS-palvelimiksi, jotka voivat täyttää tämän asiakkaan pyyntöjä. Palvelimet saattavat olla tilapäisesti pois käytöstä, tai ne on saatettu määrittää virheellisesti. 193.210.19.19

1014:
Nimen www.microsoft.com nimenselvitys aikakatkaistiin sen jälkeen, kun mikään määritetyistä DNS-palvelimista ei vastannut.

Tuntuu et kaista ulospäin jostain syystä jumittaa ja kippaa netin.

Katkot kestää muutaman minuutin, mutta kuitenkin pilaavat netin käyttämisen pelitarkoitukseen täydellisesti. Vituttaa vielä maksaa tälläisestä paskasta 30 euroa kuussa. Huoltoäijän tilaaminenkin 99 euron uhalla on aivan järjetöntä. Pitää varmaan kohta äänestää jaloilla ja mennä seuraavaan liikkeeseen keskustelemaan heidän vaihtoehdoistaan. Pahoitteluni kirosanoista.
Hei Salpetrae,

Ikävä kuulla että yhteyden kanssa on ongelmaa. Ymmärrettävästi netin pätkiminen harmittaa, varsinkin nettipeleissä.

Olit siis kokeillut jo siis ottaa palomuurin pois. Alla vielä varmuudeksi ohje.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Kaapelitkin olit jo testannut, niin seuraavaksi kannattaa tehdä vikailmoitusta niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.

Tuosta asentajakäyntimaksusta ei ole tarvetta huolehtia kunhan olet omat laitteet ja kytkennät testannut.

Viestisi perusteella olet siellä päässä käynyt noita melko perusteellisesti läpi jo ja uskoisin että on aika epätodennäköistä että vika sinne päähän jäisi.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
salpetrae kirjoitti:
Moi,

Minulla on sama liittymä ja asun kanssa Lappeenrannassa. Minulla netti on pätkinyt kohta 3 viikkoa enemmän tai vähemmän. Nyt on ollut aivan sietämätöntä ja soitin myös vikapalveluunkin, josta päivitettiin Ciscon EPC3825 purkkiin "uusi" firmware. Pätkiminen jatkuu silti. Olen kokeillut ottaa palomuurin pois päältä jne kikkoja, mutta ei ne auta. World of tanksia pelatessa yleensä peli kippaa niin että tankki jatkaa päin seinää menoa, näkee pelin tapahtumat jonkin aikaa, mutta ei itse voi tehdä mitään. Samalla kun katsoo modeemin sivua ja painelee F5 (refresh) niin jokin Upstream channeleistä menee nollaan, kun ne normisti pyörivät noin 43-45. Välillä menee ensin yksi, sitten useampi ja niin kauan netti alhaalla, kunnes ne hyppää taas normiarvoihin. Olen kokeillut vaihtaa nettipiuhaa koneeseen (3kpl), kahta eri antennikaapelia seinään, seinässä on t-haara, mutta ei televisiota kiinni ollenkaan. Myös win7 on uudelleen asennettu ja päivitetty uusimmat realtekin ajurit verkkokortille. Mikään ei näytä auttavan. Tapahtumienvalvonnasta käy ilmi vika koodit 1014 ja 1006.

1006:
Asiakas ei pystynyt vahvistamaan seuraavia aktiivisiksi DNS-palvelimiksi, jotka voivat täyttää tämän asiakkaan pyyntöjä. Palvelimet saattavat olla tilapäisesti pois käytöstä, tai ne on saatettu määrittää virheellisesti. 193.210.19.19

1014:
Nimen http://www.microsoft.com nimenselvitys aikakatkaistiin sen jälkeen, kun mikään määritetyistä DNS-palvelimista ei vastannut.

Tuntuu et kaista ulospäin jostain syystä jumittaa ja kippaa netin.

Katkot kestää muutaman minuutin, mutta kuitenkin pilaavat netin käyttämisen pelitarkoitukseen täydellisesti. Vituttaa vielä maksaa tälläisestä paskasta 30 euroa kuussa. Huoltoäijän tilaaminenkin 99 euron uhalla on aivan järjetöntä. Pitää varmaan kohta äänestää jaloilla ja mennä seuraavaan liikkeeseen keskustelemaan heidän vaihtoehdoistaan. Pahoitteluni kirosanoista.


Hah. Sama paikkakunta ja täysin samat ongelmat. Asentaja kävi jo kertaalleen tsekkaamassa laitteet ja sääteli tuolta keskuksesta jotain. Pari päivää toimi hyvin ja nyt taas ollut ihan yhtä tuskaa. Asentajan mukaan kannattaa vaihdattaa uudet antennipistorasiat, vaikka ei noissa vanhoissakaan mitään suoranaista vikaa ole. Ei tälle voi enää kuin nauraa. Miksi edes myydään tälläisiä nettiliittymiä, kun nämä ei tunnu kenelläkään oikein toimivan...? Jokaisella 100/5-kaapelinetin omaavalla tuttavalla on täysin samat ongelmat ja jatkuvasti kehoitetaan tekemään vikailmoituksia. Koskaan asia ei korjaannu ja sama rumba taas alusta...

Kai se on taas tehtävä vikailmoitus ja todettava, ettei asia siltikään muutu mihinkään... 😮
Ne ongelmat on pääasiassa jossain ihan muualla kun omissa antennirasioissa tai modeemeissa oman kokemuksen perusteella. Aina sama rumba kuitenkin, asiakasneuvojilta aina samat ohjeet vaikka tätä samaista soppaa on pyöritetty jo kolmatta vuotta. Käy testaamassa modeemi sonera-liikkeessä jne.
Sen kerran kun liikkeeseen menin niin kaveri sano heti kättelyssä että tossa se vika ei ole :P
...eikä ollutkaan.

Mut joo, ois kiva kun tässä kylässä yritettäis oikeesti fiksata näitä ongelmia kun niitä kuitenkin on ihan tajuttomasti.. ihan sellain kunnolla eikä näitä hetkellisiä korjauksia jotka johtaa lähinnä siihen että ongelmia on taas parin viikon/kuukauden kuluttua..
Joskus tulee mietittyä ihan toden teolla et yrittääkö nää asentajatkaan oikeesti mitään korjata, vai tehdäänkö tätä juttua vain niin et heillä riittää töitä myös jatkossa? :P

Niin, ja katkas muuten äsken taas hirveen signaalipiikin ansiosta yhteyden.. kesken pelin. Ei tässä muuta mut kun maksaa nettiyhteydestä ja pelistä kuukausimaksua niin alkaa vähän harmittaa kun kesken kaiken tärkeen tilanteen yhteys menee poikki.. meinaa hiiri lentää seinään aina välillä 😛
Joo tänään on pätkinyt:
12:57
16:33
18:16
18:46
19:41

Ja en ole juurikaan nettiä käyttänyt. Ne muutama hassu kerta, kun kokeillut WoT:ia tai DOTA2 niin ********* on mennyt. Liittymä ollut itsellä noin puoli vuotta ja muistaakseni 2 vuoden määräaikainen oli soppari.

Voiko sopimuksen purkaa, jos netti toimii näin huonosti? Katselin juuri KYMPin tarjouksia ja jos samalla rahalla saa vaikka hitaamman, mutta ei pätkivän yhteyden, niin riittää minulle. Kaapelia minulle vielä tyrkytettiin sen vuoksi, että se on toimintavarma eikä mukamas pätkisi. Vähän huijatuksi tullut olo tässä on tullut. Näitä muiden samanlaisia ongelmia lukiessani on alkanut tuntua, että Soneralla ei ole edes itsellä hajuakaan missä vika on, vaikka jossain siellä se on.
No ainakin tuo Cisco:n modeemi on ihan silkkaa sitä itseänsä. Eri foorumeita kun lueskelee, niin ei tuosta purkista mitään positiivista sanottavaa ole kellään. Uskallan väittää, että nää pätkimiset vähenis radikaalisti jollain laadukkaammalla laitteella... :o

Nyt sapettaa kun on parin vuoden soppari tälläisen nettiliittymän kanssa, jota ei voi käyttää siihen mihin sen hankin. Nettipelaamisesta ei tule mitään, elokuvien katselu on perin ikävää ja musiikkiakaan ei oikeen kehtaa tälläisellä kuunnella kun jatkuvasti pätkii muutamaksi minuutiksi jne. Kyllähän tällä netissä surffailee, kun ei oo niin justiinsa jos pätkäsee pariksi minuutiksi välillä, mutta ei tästä oikeen muuhun ole. Tästä ilosta kun vielä saa maksaa sen 30e/kk, niin kylläpä hymyilyttää...

Parit pätkäisyt vielä, niin teen taas vikailmoituksen ja pääsen sitten toistamiseen katsomaan kun asentaja lyö mittarin kiinni pistokkeeseen ja toteaa ettei täällä oo mitään vikaa :)

Tälläisen nettiliittymän kylkiäisenä pitäs saada 3g/4g-reititin ja siihen liittymä, että ois varayhteys käytössä aina kaapeliyhteyden katkettua...
Eilen tuli joskus 23.30 viesti että asentaja on korjannut vian. Painaako ne asentajat oikeesti tähän aikaan töitä? :p

Kaiken kruunaa tietysti se, että tämän aamun aikana yhteys on katkeillut tavallista useammin. Signaalipiikkejä jatkuvasti...

Huoh. Tässä pitää tietysti tehdä uusi ilmoitus, kun edellinen ilmoitettiin korjatuksi.
Kyllähän tuo taas yöllä pätki useita kertoja Uus-Lavolassa. Pitänee kysellä isännöitsijältä, että suostuvatko vaihtamaan ehjät antennipistorasiat uusiin, kun asentaja niin kehoitti. Ja arvatenkaan kun se ei mitään auta, niin sitten vikailmoitusta tekemään. Siihen asti pitänee maksaa toimimattomasta nettiliittymästä ja käyttää puhelimen nettiä... 😕
Hei Teekki,

Ikävä kuulla ettei useista yrityksistä huolimatta ole nuo ongelmat lopullisesti poistuneet. Tosiaan jos ongelmat ovat edelleen päällä niin kannattaa tuo vikailmoitus tehdä.

Modeemiasiaan en osaa ottaa kummemmin kantaa, mutta on totta että EPC3825 laitteen kanssa on esiintynyt ongelmia. Ongelmat ovat lähinnä liittyneet laitteen palomuurin aiheuttamaan pätkimiseen.

Kannattaa myös muistaa että mikäli haluaa jonkin muun laitteen toimittamamme tilalle, niin asiakkaalla on kyllä vapaus hankkia käyttöönsä jokin muukin kaapelimodeemi. Modeemista pitää tuolloin ilmoittaa laitteen CM MAC tunnus jolla modeemi valtuutetaan verkkoon. Modeemin on vain oltava eurodocsis 3.0 laite niin se toimii 100M yhteyksissä.


Hei TommiS,

Kyllä viat pyritään korjaamaan kunnolla ja niin etteivät ne toistuisi. Ei ole meidän eikä asiakkaamme etu jos vika uusiutuu heti asentajankäynnin jälkeen.

Haluan myös uskoa että asentajatkin pyrkivät tekemään parhaansa vikojen korjaamiseksi.

Asentajamme oli tosiaan ollut tekemässä korjauksia liittymällesi eilen illalla klo 23 aikaan. Signaalitasot olivat olleet vahvistimella matalat ja näitä oli säädetty paremmiksi. Ilmeisesti korjaus ei ollut kuitenkaan tuottanut toivottua tulosta koska olit ehtinyt jo uuden vikailmoituksen tekemään.

Pahoittelut niin sinulle kuin Teekille ja Salpetraelle että olette joututuneet näkemään vikojen selvittämisen eteen näin paljon vaivaa. Toivotaan että kaikkien osalta saataisiin viat vihdoin kuntoon.


Hei Salpetrae,

Olitko ollut jo vikapalveluumme yhteydessä? En löytänyt avoimia vikailmoituksia. Jos ongelma on edelleen ajankohtainen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä niin selvitetään vikaa tarkemmin.

Sopimusasioissa kannattaa olla asiakaspalveluumme yhteydessä.



Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Toivon näin ainakin, tämän päivän aikana näitä katkoksia on esiintynyt todella paljon.

Teekki myös Uus-Lavolassa? Samaa aluetta, täällä on pari viimestä kesää ollu aika rumbaa, ja viime syksykin meni pätkimisen merkeissä joten kannattaa varautua. En tiedä missä mättää mutta jossakin mättää ja pahasti.
TommiS kirjoitti:
Toivon näin ainakin, tämän päivän aikana näitä katkoksia on esiintynyt todella paljon.

Teekki myös Uus-Lavolassa? Samaa aluetta, täällä on pari viimestä kesää ollu aika rumbaa, ja viime syksykin meni pätkimisen merkeissä joten kannattaa varautua. En tiedä missä mättää mutta jossakin mättää ja pahasti.


Joo tässä Merenlahdentien varressa rivarissa asustelen...
Uus-lavolan alueella minäkin asun. Ilmeisesti tällä alueella on paskat pistorasiat? 😃 Tänään pätkäs heti 5 min käytön jälkeen, vaikka selasin vain tätä palstaa.

Vikapalveluun olen ollut yhteydessä ja nyt myös aktivoin tekstiviestillä vikailmoituksen.

Kyllä minä sen uskon, että te teette kaikkenne ongelmien ratkaisemiseksi. Jos vastaavat ongelmat ovat jatkuneet toisilla jo vuosia, niin kai te silloin myös tiedätte niille perusteellisen syyn vai vaihtuuko teillä huoltomiehet nopeammin mitä ongelmat uusiutuu? Enkä millään haluaisi uskoa, että kaapeliverkon ylläpito olisi mitään rakettitiedettä. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että viat tässä ketjussa on rajattu jo aika pienelle alueelle ja että ne olisivat ratkaistavissakin.

EPC3825:stä sen verran, että paskahan tuo purkki on. Esim. Uusimman firmwaren jälkeen, kun purkkiin laittaa virrat, se näyttää aina et wireless link on päällä (vihreä valo palaa siinä). Hallintasivuilla se on kuitenkin pois päältä. Valonkin saa pois kun aktivoi sen ja uudelleen laittaa sen pois päältä. Mietin vain, että voiko noissa purkeissa olla samanlaisia vikoja firewallin kanssa, että vaikka se näyttää olevan pois niin se jauhaa taustalla piilossa? Tai jokin memleak ettei noi asetukset vain pysy purkissa ja kun jäätyy se nollaa sen defaulteille, jolloin ipfloodi on taas jälleen päällä vaikka softa näyttäis disablea. Ongelmaksi varmaan tälläisten tilanteiden kohdalla tulee se, että huollossa ne osaa tehdä vain huoltotyöt keskuksissa, mutta tuskin niistä kukaan on perehtynyt noihin Ciscon purkkeihin sen erityisemmin. Tai mistä minä tiedän.
No niin. Vikailmoitus taas tehty. Nyt on pätkinyt niin tiheään, ettei vikailmoituksen tekokaan onnistunut kuin puhelimen nettiliittymää käyttäen. Hienoa! Jos ei pikapuolin rupea vikaa löytymään, niin seuraavaksi ruvetaan selvittelemään mahdollisuutta sopimuksen purkuun. Tälläisestä sätöksestä en kyllä käy maksamaan seuraavan kahden vuoden ajan...
teekki kirjoitti:
[quote="TommiS":2dftheec]Toivon näin ainakin, tämän päivän aikana näitä katkoksia on esiintynyt todella paljon.

Teekki myös Uus-Lavolassa? Samaa aluetta, täällä on pari viimestä kesää ollu aika rumbaa, ja viime syksykin meni pätkimisen merkeissä joten kannattaa varautua. En tiedä missä mättää mutta jossakin mättää ja pahasti.


Joo tässä Merenlahdentien varressa rivarissa asustelen...[/quote:2dftheec]


Jep, eli aika lähellä sitten tosiaan kun omakin katu on ihan Merenlahdentien varrella.

Jos kolmella tänne kirjoittelevalla on ongelmaa niin on varmasti aika monella muullakin.

Kuten sanottu, tällä alueella näitä ongelmia on melkein ympäri vuoden, mutta kesät on pahinta aikaa.
Tunti vikailmoituksen jälkeen tuli Soneralta viestiä, että alueella ollut kaapeliverkon vika on korjattu 15.5. ja minun osalta vika johtuu noista antennipistorasioista, jotka aiheuttavat kuopan paluukanavan taajuusvasteeseen ja kehoitettiin vaihtamaan pistorasiat. No ei siinä, laittelin jo isännöitsijälle viestiä aiheen tiimoilta jos vaikka vaihtaisivat nuo rasiat, mutta jostain syystä olen kovin skeptinen noiden rasioiden vaikutuksen suhteen... 😕
Vaikea uskoa, että johtuisi pisrtorasiasta. Jos se siitä johtuisi, niin joka ikisessä taloudessa ympäri maailmaa olisi sama ongelma, joissa ei ole tälläistä uutta rasiaa. Sopimusta tehdessäni, minulle ei ainakaan mainittu mitään pistorasioista. Miksei se pistorasia aiheuta ongelmia koko ajan? Minulla toimi yhteys kyllä talvella.

Millainen rasia pitäisi olla, jotta ei olisi ongelmia? Voiko pisrtorasian saada hyvityksenä laskutuksessa vai voiko sopimuksen purkaa, koska Soneran tekniikka ei pelaa sopimusten mukaan?

EDIT: Voin kyllä vaihtaa rasian heti kun saan speksit millainen sen tulee olla ja jos niitä saa täältä Lappeenrannasta.
salpetrae kirjoitti:

Millainen rasia pitäisi olla, jotta ei olisi ongelmia? Voiko pisrtorasian saada hyvityksenä laskutuksessa vai voiko sopimuksen purkaa, koska Soneran tekniikka ei pelaa sopimusten mukaan?



Rasian pitäisi olla ns. "multimediarasia". http://www5.sonera.fi/ohjeet/Multimediarasia

Näistä tälläisistä jutuista ois kyllä ollut kiva kuulla jo sopimusta tehdessä, eikä vasta jälkikäteen. Ei näitä ainakaan huvita omaan piikkiin käydä vaihtelemaan, jos isännöitsijä sanoo ettei moiset rasiat kuulu taloyhtiölle kun telkkari kuitenkin näkyy ihan ok.

Kyllä tää koko siirtyminen Soneran asiakkaaksi on ollut yhtä kangertelua alusta asti. Ekan kerran tilasin liittymän viime vuoden lopulla ja kuukautta myöhemmin ihmettelin kun en ollut saanut tilausvahvistusta selvisikin, että tilaukseni oli kadonnut jonnekkin, eikä siitä ollut kenelläkään mitään hajua. Lisäksi minulle oli myyty 200/10 Kaapelinetti tjsp. jota ei edes saa tähän osoitteeseen...:)

Maaliskuussa taas soiteltiin ja kaupattiin 100/5 Kaapelinettiä ja sen tilasinkin vaikka eka yritys menikin vähän penkin alle. Avauspäiväksi sovittiin huhtikuun viimeinen, kun siihen asti piti maksaa vanhaa nettiliittymää ja ei huvittanut kahdesta liittymästä samaan aikaan maksella laskuja. No kuinka ollakkaan liittymäni avattiin jo 15.4., että saa ilmeisesti sitten kuitenkin maksaa kahdesta liittymästä samaan aikaan. En jaksanut käydä muutaman euron takia jonottelemaan mihinkään asiakaspalveluun, niin annoin asian olla, mutta nyt on kyllä ruvennut tuokin jo pännimään, kun tää koko homma on mennyt niin poskelleen kuin vaan voi mennä.
Samanlaisia ongelmia muillakin:

https://keskustelu.dna.fi/default.aspx?g=posts&m=14286

Tuolla yhdellä vaihdettiin datarasiaksi, ei toiminut sen paremmin.
Ja näinhön siinä kävi, että isännöitsijän mukaan rasioiden vaihto pitäisi suorittaa omalla kustannuksella. Hyvä homma!

edit. No joku asia sentään toimii. Sain irtisanottua liittymäni, eikä tarvitse maksaa seuraavaa 24kk tyhjästä...

edit2. No ei sekään asia mennyt niin kuin piti. Sovittiin irtisanomisajaksi 2vkoa, mutta vetivät sitten saman tien yhteydet poikki...

Taidan olla tavallista tyhmempi, kun vielä tästä huolimatta jatkan Soneran asiakkaana ja otin 4G-mokkulan + liittymän. Toistaiseksi (vuorokauden verran käytössä) tämä mokkula on sentään toiminut niin kuin se kuuluista junan vessa ja olen tyytyväinen... :)

Mielenkiinnolla odottelen, että millainen lasku sieltä tulee tuosta reilun kuukauden käytössä olleesta kaapelinetistä, joka toimitettiin minulle 2vkoa sovittua aiemmin ja joka ei koko aikana toiminut moitteetta kuin muutaman hassun päivän... 😮
Mitä kautta sait sovittua irtisanomisen? Eilen toimi vähän paremmin netti, mut tänään ollut pelkkää pätkimistä taas. Kohta kuukauden päivät pätkiny tää netti jatkuvasti.. Pitää varmaa itekki irtisanoa.
Ihme että sai edes irtosanottua, voi tosin olla että saat tapella vielä noiden laskujen kanssa..

Ja joo, tänään ollu taas vähän enemmän pätkimistä.. Yritin tossa peliäkin kattella mut mahdotontahan se on. Kumma juttu kun pari vuotta kuitenkin television katselu onnistui, muttei enää tänä vuonna. Oon tässä viimiset 5kk joutunu käyttämään jompaa kumpaa, koska samaan aikaan nää ei enää toimi.

Signaalit on tälläsiä ollu tänään, jakajan kanssa ja ilman.

http://img211.imageshack.us/img211/5209/signaaliongelma.jpg
Mulla näyttää tältä:

Downstream Channels


Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -12.6 dBmV 36.4 dB
Channel 2: -11.6 dBmV 35.1 dB
Channel 3: -11.9 dBmV 34.7 dB
Channel 4: -11.6 dBmV 34.9 dB
Channel 5: -11.7 dBmV 35.3 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB


Upstream Channels


Power Level:
Channel 1: 45.0 dBmV
Channel 2: 43.7 dBmV
Channel 3: 44.7 dBmV
Channel 4: 43.2 dBmV
salpetrae kirjoitti:
Mitä kautta sait sovittua irtisanomisen? Eilen toimi vähän paremmin netti, mut tänään ollut pelkkää pätkimistä taas. Kohta kuukauden päivät pätkiny tää netti jatkuvasti.. Pitää varmaa itekki irtisanoa.

Facebookin kautta tavoitin jonkun asiakaspalvelijan ja sitä kautta onnistui. Pahoittelivat kun pitää ryhtyä näin radikaaleihin toimenpiteisiin... 🙂 Ilmeisesti Sonerakaan ei usko rasioiden vaihdon auttavan kun eivät edes tarjonneet vaihtavansa omaan piikkiinsä noita rasioita...
Pätkiminen sen kun jatkuu. Eka pätkäsy oli 22.4.2013 ja sen jälkeen on 364 kertaa logissa DNS error mikä johtuu kun tuo upstreami menee nollaan. Soittivat tänään ja sanovat et olivat korjaneet jonku verkkovian 18.5 ja kyseli onko parempi yhtään. Sanoin et lauantaina saattoi pätkiä hieman vähemmän mut eilen sit taas jatku. Eipä ne taida tietää missä se vika edes on.

Vastaa