Lapsilukko ja Avustaja

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,

Tyttärelläni on käytössään oma windows käyttäjätili, jossa toimii lapsilukko - hyvin :)
Mutta nyt olen yrittänyt sallia hänelle koulun käyttämän Wilma-järjestelmän sivuston käytön, niin se ei toimi. Olen lisännyt sivuston luotetuksi ja sallinut ko. sivun. Mitä olen jättänyt tekemättä?

Entä miten saa Sonera Internet Avustajan toimimaan tuollla lapsen windows-käyttäjätilillä?
Nyt se pyytää avatessa järjestelmänvalvojan salanaa. Se olen minä - laitan tunnukseni siihen.
Edelleen Avustaja herjaa, etten ole kirjautuneena järjestelmänvalvojana.

4 kommenttia

Hei Sari

Löydät ohjeita Soneran Tietoturvan asetusten määrittelemiseen täältä. Voit kokeilla määritellä tyttärellesi Avustajaan täydet oikeudet järjestelmänvalvojan tilin kautta. Avustajan ohjeita löydät täältä.
Olen mielestäni tehnyt kaikki ohjeiden mukaan.
Edelleenkään kumpikaan asioista ei toimi 😞
Hei Sari!

Mikäli tuon Lapsilukon kanssa on vielä ongelmaa, niin siitä kannattaisi olla yhteydessä Helpson palveluun. Helpsonin numero on 0600 10 100 (1,99€/min + pvm/mpm) ma-pe 8-21, la 9-17. He pystyvät tarvittaessa vaikka etäyhteydellä käymään asetukset läpi ja selvittämään mistä tuo ongelma johtuu.

Tuo Sonera internet avustaja vaatii todennäköisesti että ohjelma on asennettu käyttäjätilille joka on järjestelmänvalvojan oikeuksilla. Lapsesi tili on todennäköisesti normaalina käyttäjänä. Oletko kokeillut toimiiko avustaja omalla käyttäjätililläsi?
Täytynee olla yhteydessä tuonne Helpsoniin,
jos sieltä vaikka sitten apua tähän löytyisi.

Avustaja toimii moitteettomasti omalla (järjestelmänvalvoja) tilillä.

Vastaa