Lasku mättää ja asiakaspalvelu ei vastaa.

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Moro.
Aloitetaan alusta... Avasin tässä taannoin sen Koti TV palvelun, kun puhelinmyyjä sitä ilmaiseksi kauppasi (oli jo ennestään 24 megan yhteys). Reitin ja muut releet saapuivat postissa ihan OK, mutta sitten alkoivat ongelmat. Ei yhteyttä uudella modeemilla. Ei sitten millään. Soittelin vikapalveluun ja käytiin läpi kaikki mahdolliset konstit mitä puhelimen välityksellä voi, vikailmoitukset sun muut. Vikaa ei löytynyt.

Seuraavalla kerralla tuli puheeksi että pistävät sieltä äijän asennushommiin. Sanoin että en halua sitä satasen laskua mikä siitä tulee jos sattuu olemaan niin, että vika on minun laitteissani ja annettiin ymmärtää ei se mitään maksa. Ukko tuli, mittasi töpselit ja lähti. Ei mitään tulosta. Käski johdot (verkkokaapeli ja puhelintapsi) vaihtaa, ja niinhän minä vaihdoin. Ei tulosta vieläkään.

Jälleen puhelimessa vikapalvelun kanssa. Käskevät viedä modeemin Sonera kauppaan tarkistettavaksi, ja niinhän siinä käy että modeemi on viallinen. Ei sillä mihinkään verkkoihin pääse. Lupaavat lähettää uuden. No, uusi modeemi saapuu suht nopeasti, ja toimii tällä kertaa. Kaikki hyvin?

Ei. Lasku saapuu. Laskussa 100€ ylimääräistä siitä, että joku äijä kävi vähän töpseleitä hieromassa tuloksetta ja vaikka oli annettu ymmärtää ettei siitä koidu kuluja, ja vaikka vika oli palveluntarjoajan laitteessa.

Vähän hämilläni tarkistan laskusta asiakaspalvelun numeron ja soittoajan (020017000, klo 8-17 arkisin). Kello on 16.25 Keskiviikkona, kyllä niiden pitäisi vastata, nettisivulla tilastot kertovat että hieman reilun minuutin joutuu "yleensä" odottamaan. Vaan ei. Robotti toivottaa kohteliaasti tervetulleeksi Soneran asiakaspalveluun ja informoi muiden palveuiden numerot ja soittojat, och samma på svenska, and in English, ja puhelu loppuu. Yli puoli tuntia ennen annettua aikaa. Koitan pari kertaa uudestaan samalla lopputuloksella.

Mikä mättää?

1 kommentti

Hei Kofeiiniturpa!

Onpa ollut haasteita saada yhteys toimimaan. Hyvä homma, että ilmeisesti nyt kuitenkin kaikki on liittymän puolesta kunnossa. Katsoin tiedoistasi, että olitkin jo ehtinyt olla yhteydessä Asiakaspalveluumme asentajakäynnin tiimoilta. Käynnistä veloitettu maksu oli luvattu selvittää ja soittaa sinulle tänään. Toivottavasti asia tuli sitä kautta hoidettua. Laita vielä viestiä, jos jotain jäi epäselväksi.

Vastaa