Laskussa virhe

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Laskun numero 68326183

Moi

Ensinnä voisin sanoa, että en ole koskaan nähnyt yhtä paljon vaivaa yksinkertaisen sähköisen asiakaspalautusviestin tekemiseen, kuin olen juuri tehnyt kirjautuessa tälle hyvin hankalalle oma sivu/keskustelupalsta foorumille. Eikö normaali sähköposti olisi hieman nykyaikaisempi ja helpompi?

Sitten asiaan. Olen muuttanut tammikuussa Hoas asuntoon, johon kuuluu ilmainen sonera netti. Olen soittanut asiakaspalveluun hyvin monta kertaa erilaisten nettiongelmien takia tänä aikana. Välillä on tullut asentaja ja välillä olette korjanneet jotain siellä päässä. En ole nähnyt asentajaa vielä kertaakaan. Kerran hän soitti ja käski minun itse säädellä huoneen eteisessä olevaa jakoboksia, josta irrottelin ja vaihdoin johtojen paikkoja. Lopulta sain netin toimimaan näiden monien asentajakäyntien jälkeen. En tiedä missä suurin vika sitte oli kun en asentajaa kertaakaan nähnyt.

Nyt sain sitten teiltä laskun asentajasta 99€. En voi uskoa kuinka törkeää toimintaa tämä on. Soitan teille monta kertaa huonosti tökkivästä netistä, jonka pitäisi olla valmiiksi toimiva tässä HOAs asunnossa ja sitten laitatte minulle satasen laskun!

Soitin asiasta asiakaspalveluun, mutta siellä vastasi joku jolla oli valmiit vastaukset "tämä on normaali käytäntö, asia on sillä sitten selvä". Tähän HOAs asunnon vuokraan kuuluu toimiva soneran nettiyhteys, jonka halusin kuntoon, joten tottakai soitin teille asiasta ja pyysin asentajaa. Ei se kai ole minun maksettava jos te ette saa palveluanne toimimaan!

6 kommenttia

Hei mikkovs!

Asentaja on jättämäsi vikailmoituksen perusteella käynyt asunnossasi. Hän oli jättänyt tiedon, että yritti tavoittaa sinua puhelimitse, saamatta sinua kiinni. Kämppäkaverisi on päästänyt asentajan sisälle.
Asentaja on testannut sekä talojakamosta että asunnosta pistorasialta omalla koneellaan eikä ole havainnut vikoja. Nopeus on tasaisesti ollut yli 70Mb.
Hän on myös jättänyt sanan, että sinulla oleva Thompson pitäisi palauttaa ystäväsi kautta takaisin meille, sillä modeemi kuuluu Sonera Viihde -palveluun ja on Soneran omaisuutta. Tämä on varmaankin jo hoidettu?
Kun vikaa ei verkosta löydy, veloitetaan turhasta asentajakäynnistä 99,89e.
Minä en ole mitään Thompson modeemeja teiltä saanut. Voitteko hoitaa asian tämän "ystävän" kanssa.

En voi muuta sanoa kuin, että älyttömän huonoa asiakaspalvelua Soneralta. Tämä jää varmasti viimeiseksi sonera liittymäkseni kunhan pääsen tästä hoas kämpästä muuttamaan. Eihän kukaan enään uskalla ilmoittaa vioista jos te pelottelette satasen laskulla jos vika onkin teidän tai asentajan mielestä meidän päässä.

Ennen asentajakäyntiä nettini oli hidas noin 40megaa ja käynnin jälkeen on on tullu yli 80 megaa, joka tuntuu jo aika hyvälle 100 megan liittymässä. Olisiko minun pitänyt olla vain soittamatta ja maksaa 100 megan netistä, joka toimii alle puolella teholla.

Jos te myytte jotain tuotetta kuten 100 megan netti ja minä ostan sen palvelun teiltä. Eikös minun pitäisi saada tuo sadan megan netti kotiin ilman ylimääräisi 100 euron asentajakäyntejä.

Älytöntä pas**a
mikkovs: Ymmärrän toki asian aiheuttaman harmin. Ja on todella ikävää, että olet pahoittanut mielesi. Toki vikatilanteista voi ja pitääkin ilmoittaa meille. Tietysti ensin kannattaa testata omat laitteet jne. ettei vika jää niihin.
Thompson ei tosiaan ole tullut meiltä sinulle. Se kun kuuluu Viihdepakettiin. Asentaja varmasti oletti, että olet saanut sen esim. lainaksi joltain ystävältäsi ja viittasi siihen, että se tulisi palauttaa sen henkilön toimesta, kuka sen on alunperin tilauksensa yhteydessä saanut.
Tässä ei nyt ole kysymys mistään harmituksista tai mielen pahottamisesta vaan siitä, että te laskutatte minua turhasta. Haluaisin ,että asia korjattaisiin.

Joudun nyt tässä todistamaan minun sana asentajan sanaa vastaan, että netti ei toiminut luvatulla tavalla ennen asentajaa ja alkoi toimimaan asentajan käynnin jälkeen.

Sanoitte, että siellä luki että asentaja ei saanut minuun yhteyttä. Asentaja soitti tulloin minulle ja sovin hänen kanssan, että kämppis avaa oven. Eli olin häneen yhteydessä. Edellisellä asentajakäynnillä jouduin itse säätelemään nettipiuhoja jakoboksista asentajan puhuessa minulle ohjeita puhelimessa. Eli nämä asentajakäynnit on ollut muutenkin aikamoista säätöä alusta alkaen.

Eli tässä on nyt kysymys siitä, että koitatte laskuttaa minua teidän palveluun kuuluvasta asiasta.

Tämä foorumilla keskustelu ei tunnu muutenkaan edistyvän hirveästi.

Olisiko teillä, jokin sähköpostiosoite jonne voisin reklamoida tästä asiasta.
mikkovs: Jos haluat asian reklamoida, ymmärrän toki.
Reklamaation voit tehdä osoitteella:

TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA
Selvä homma.

Tuntuu aika erikoiselta, että vuonna 2013 on vielä yritys, johon ei voi reklamoida/ottaa yhteyttä kuin vanhanaikaisella kirjeellä, turhalla/hankalalla foorumilla tai sitten voi soittaa robotille.

Kiitos ja näkemiin.

Vastaa