Laskutuksen sekoilu ?!?!?

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Mikä ihme siellä laskutusosastolla oikeen mättää?!?!?!?!?

Heinäkuussa (elokuussa erääntyvä) kännylasku tuli mailiin ihan normaaliin malliin (Nettilaskun jouduin kaivamaan "Omien sivujen" laskuarkistosta (en silloin tiennyt laskutuksen häiriöstä))...
...
Olin yhteydessä asiakaspalveluun, koska halusin kaikki laskut samalle "kupongille", ja nyt kilahti POSTILUUKUSTA seuraava kännylasku PAPERILLA?!?

Tämän minä halusin (esimerkki):
Kännylasku (eräp. n.10/xx) X€ + Nettilasku (eräp. n.20/xx) Z€ => YHTEISLASKU (eräp. n.20/xx) Summa X+Z=Y, näppärästi sähköpostilla.

Tämän sain:
KÄNNYLASKU PAPERILLA

(En todellakaan maksa seuraavien (viimmeisimmällä ei ollut paperilaskulisää) PAPERIlaskujen laskutuslisää)

4 kommenttia

Hei _T_!


Oletko tehnyt omaan laskutukseesi viime aikoina muutoksia.

Katsoin että laajakaistalaskulla sinulla on voimassa sähköpostilaskutus.

Haluatko että tuo matkapuhelinlasku lähetetään sinulle samaan sähköpostiin mihin tuo laajakaistalasku? vai haluatko että molemmat laskut tulisivat sähköpostilaskuna samalla laskulla?

Mikäli haluat siirtyä e-Laskutukseen, on e-Lasku sopimus tehtävä omasta verkkopankista.

Ohjeet e-Laskun kytkemiseen löydät oheisesta linkistä.

http://www.sonera.fi/asiakastuki/laskut ... sku/elasku
Morjens Iiro_

A few points regarding your answer:

1) Kiitokset nopeasta vastauksesta.

2) Luitko alkuperäisen viestini kokonaan? Jos luit sen kokonaan, ymmärsitkö mitä kirjoitin?

3) Vastauksesi perusteella kohdan 2) kysymykset lienevät turhia, joten tässä rautalankaversio:
-22.7.2013 tarkistin Omat Sivut/Laskuarkisto kohdan koska edellisessä laskussa ilmoitettiin seuraavan nettilaskun eräpäiväksi 22.7.-13 ja ko. erääntyvää laskua ei sähköpostissani näkynyt.

-Maksoin mainitun nettilaskun (ja 8.8.-13 erääntyvän kännylaskun) ja tilasin puhelinajan asiakaspalvelusta.

-25.7.-13 noin klo 17 asiakaspalvelusta soitettiin, kerroin asiointini syyksi haluavani MOLEMPIEN LIITTYMIENI LASKUT YHDELLE LASKULLE JA EDELLEEN KÄTEVÄSTI SÄHKÖPOSTILLA. Minulle kerrottiin että onnistuu.

-26.8.-13 iltapäivä: Tulen mökiltä takaisin kaupunkiin ja valmistautumaan yövuoroon... postilaatikossa on PAPERINEN kännylasku (edellinen lasku tuli normaalisti sähköpostiin).

4) Jos olisit lukenut ja ymmärtänyt alkuperäisen viestini, sinulla ei olisi tarvetta kysyä
"Haluatko että tuo matkapuhelinlasku lähetetään sinulle samaan sähköpostiin mihin tuo laajakaistalasku? vai haluatko että molemmat laskut tulisivat sähköpostilaskuna samalla laskulla?"

Eli mikä siellä laskutuksessa oikein vastustaa? Männämuinoin YHTEISLASKU ei ollut ongelma (silloin aspaan sai soittaa ilmaiseksi).

_T_

PS. Ei millään pahalla, mutta luetun ymmärtäminen koskee myös oikeaa elämää (ei pelkästään lukion vieraita kieliä)
_T_: Olet oikeassa että olet saanut uusimman matkapuhelinlaskun paperiversiona kotiisi, mutta siitä ei olla sinulta veloitettu paperilaskun toimitusmaksua.

Tuo yhteislaskun kytkentäpyyntö on laitettu asiakaspalvelustamme eteenpäin 25.7.2013, ja silloin on sovittu tuosta sähköpostilaskutuksesta Ilmoittamaasi sähköpostisosoitteeseen. Syytä siihen miksi uusin matkapuhelinlasku on tullut sinulle paperisena johtuu siitä että tuohon yhteislaskuun siirtymisessä on aina pieni niin sanottu varoaika että laskutus saadaan kohdistumaan sekä matkapuhelin että laajakaistalaskulla samaan ajankohtaan.

Olen nyut varmistanut että saat seuraan laskusi kootusti missä sinulta laskutetaan sekä matkapuhelin että laajakaistaliittymän laskut.
Asia on siis hoidossa, eikä vaadi äänen korotusta eikä enempää rähinää omalta osaltani.

Kiitos!

_T_

Vastaa