Liittäminen kotiryhmään

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Minulla on pöytäkone ja nyt samaan kaapelimodeemiin liitetty läppäri. Olen yrittänyt liittää läppäriä kotiryhmään, jotta voisin myös sen kautta käyttää pääkoneella olevia tiedostoja. Kun menen läppärin ohjauspaneelin kautta kohtaan ”Kotiryhmä ja jakamisasetukset”, klikkaan ”Liity nyt” ja annan pääkoneelta saamani kotiryhmän salasanan, ohjelma käynnistyy ja yrittää liittämistä… mutta sitten tulee virhe-ilmoitus: ”Windows ei voi määrittää kotiryhmää tässä tietokoneessa.” Kotiryhmän vianmääritys ilmoittaa: ”Odottamaton virhe. Ohjattua vianmääritystä ei voi jatkaa.” Lisätiedoissa seisoo mm. "Virhekoodi: 0x800070002, Lähde: Moduuli, Käyttäjä: hilkka-PC/hilkka. Konteksti: Järjestelmänvalvojana".

Minä en ole Hilkka, vaan ostin läppärin häneltä. Siihenkö systeemi kaatuu? Pöytäkone on omalla nimelläni, mutta eikö kotiryhmään voi liittää tietokoneita vaikka perheenjäsenten kesken – Hilkkahan voisi olla perheenjäsen? Modeemi ja langaton tulostin ovat kuitenkin molempien koneiden yhteiskäytössä. Miten järjestelmänvalvojan voi muuttaa, pelkkä nimen muuttaminen ei muuta koneen sisäistämää tietoa, että tämä on nimeltään ”hilkka”.

5 kommenttia

Hei kips

Voi olla että ostamallesi tietokoneelle "Hilkka" on jo aiemmin määritelty oma kotiverkko. Nyt nuo asetukset tulisi muuttaa vastaamaan sinun omaa kotiverkkoasi. Kovin tarkkaa yksityiskohtaista apua tai vikaa en pysty täältä käsin neuvomaan mutta sellaista apua saat esimerkiksi Helpson-palvelusta
Tietokone "hilkka" ei ole ollut aikaisemmin missään kotiverkossa. Tiedän sen, koska olen ko. henkilön vakituinen atk-tukiolkapää. Itselle vaan ei löydy olkapäätä, kun omat tiedot eivät riitä.

Olisin mielelläni kuullut (lukenut) vastauksen, voiko alkuperäisen järjestelmänvalvojan jollakin konstilla vaihtaa uuteen niin, ettei vanha enää kummittele. Ellei voi, niin on epäilyttävää kenenkään ostaa tietokonetta käytettynä. Ostamaani konetta ei edes voi sanoa käytetyksi - muutaman kerran sillä on käyty verkkopankissa sen lisäksi, mitä minä olen sitä rassaillut.

No, saanpa minä ne tiedostot tarvittaessa Backupin taivaallisesta varastosta. Olisi vain ollut helpompi kotiverkon kautta... Helpson on hyvä, mutta kalliiksi tulee sitä joka ongelmaan käyttää.

Voitko vielä vastata tuohon järjestelmänvalvojakysymykseen. Kiitos tähänastisesta!
Hei kips

Jos koneessa on ollut vain ja ainoastaan yksi käyttäjä (järjestelmänvalvoja) ei tätä tunnusta voi poistaa pysyvästi. En tiedä onko olemassa jotain kiertoteitä tämän tekemiseen mutta windowsin käyttäjienhallinta ei ainakaan tähän taivu.

Voisit luoda toisen käyttäjä-tunnuksen järjestelmävalvojan oikeuksilla ja kokeilla kotiverkkoon liittämistä sen avulla! Käytetyn tietokoneen ostaminen on aina ongelmallinen, mikäli konetta ei aio itse formatoida ja asentaa koko käyttöjärjestelmään uudestaan.
Kiitos, kokeilen jossakin vaiheessa.
kips kirjoitti:
Kiitos, kokeilen jossakin vaiheessa.


Tiedoksi:

Sain lopulta homman onnistumaan. Kiitos vihjeestä perustaa uusi järjestelmänvalvojan tili! Sittenkin vielä tökki, kun yritin liittää siihen jo perustettuun kotiryhmään. Piti purkaa vanha kotiryhmä ja perustaa uusi, niin viimein meni läpi. Nyt pelittää.

Vastaa