Liittymä Sonera Perus + Perusnetti/kustannukset ulkomailla

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Toistaiseksi olen tarvinnut niin vähän nettiä puhelimessa (eikä kerry paljon puheluja eikä tekstiviestejäkään), että on tullut edullisimmaksi käyttää Perus-liittymää ja tarvittaessa Perusnettiä.

Nyt on edessä matka Eurooppaan Pohjoismaiden ja Baltian ulkopuolelle. Matkalla netin käyttötarve saattaa olla tavanomaista suurempi, vaikka pyrin hyödyntämään myös tabletin WiFiä. Siispä tyhmä kysymys: Perusnetin kustannuksen kerrotaan olevan enintään 1,90 €/päivä. Pitääkö tämä paikkansa myös Keski-Euroopassa käytettäessä?

2 kommenttia

Kysyjä tässä jatkaa, vähän viisastuneena, mutta edelleen täsmällistä tietoa vailla.

Tutustuin Soneran verkkosivujen "netin käyttö ulkomailla" -informaatioon jälkijunassa vähän paremmin. En löytänyt kustannustietoa omasta Perusnetistäni, mutta esim. Pikkunetti löytyi. Pikkunetin kohdalla kerrottiin, että vuorokauden enimmäishinta on lähes koko muussa Euroopassa (kuuluuko Tshekki tähän kategoriaan) 6,03 €. Ulkomaan tiedonsiirron käyttökaton kerrottiin olevan automaattisesti 62 €/laskutuskausi.

Nyt ensimmäinen kysymykseni siis kuuluu, ovatko Soneran sivut ajan tasalla, kun Perusnetti ei ole mukana liittymävaihtoehdoissa puhuttaessa ulkomaisesta käytöstä? Toinen kysymys: Miten Perusnetin käyttö hinnoitellaan ulkomailla ja onko silläkin olemassa vrk-hintakatto?

Jossakin vaiheessa minulla oli liittymänä Surffilauta 3G. Sitä ei taida olla enää valikoimissa, mutta esimerkiksi noilla Netti ulkomailla -sivuilla se vielä esiintyy.
Hei lahtpi! Kotisivullamme on tosiaan puute, koska Perusnetti puuttuu kokonaan Netti ulkomailla -hinnastosta. Laitan tästä päivityspyynnön eteenpäin. Kiitos sinulle!

Hinnoittelu menee Perusnetillä "Netin käytön hinnat muilla liittymillä" mukaisesti eli vuorokauden enimmäishintaTshekeissä on 6,03 €. Käyttökatto on kaikilla asiakkailla liittymätyypistä riippumatta 62 € tai itse määritelty korkeampi raja.

Vastaa