Liittymä lakkasi toimimasta

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Hei

Sain tänään ti 28.5 postissa Soneralta tilaamani uuden puhelinlaitteen kera uuden sim-kortin. Ottaessani uutta puhelinta käyttöön, toimin paketissa tulleen ohjeen mukaan eli lähetin entisellä puhelimellani "AKTIVOI LIITTYMÄNNUMERO" tekstiviestin numeroon 18100. Tämä tapahtui klo: 09.11. Tämän jälkeen ns. loppui toiminta. En saanut paluu viestinä varmennusviestiä eli sekä vanha että uusi sim-kortti lakkasi toimimasta. Olen siis verkoton/liittymätön.
Miten nyt siis eteenpäin? Pikaista apua kaivataan.

5 kommenttia

Hei Stella77! Uusi kortti on aktivoitunut eli sen pitäisi kyllä toimia. Kokeiletko aluksi käynnistää puhelimen uudestaan. Ilmoittele sitten miten kävi.
Puhelimen sain nyt auki ja toimimaan, mutta miksi se lukitsi sim-kortin niin, että en voi lähettää viestiä tai soittaa. Saisiko siis sim-kortin auki.
Liittymän on auki normaalisti ja SIM-kortin pitäisi toimia. Eikö puhelin löydä verkkoa lainkaan? Onhan SIM-kortti varmasti kunnolla paikoillaan?
Sammutin puhelimen ja sain sitä kautta lukitun sim-kortin toimimaan. Toivotaan, että nyt toimii.
Hienoa, että liittymä toimii. Uudelleenkäynnistäminen auttaa useimmiten näissä tapauksissa. Mukavaa kesän jatkoa!

Vastaa