Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TapaniKorpi_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Liittymä tai SIM-ongelma

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Minulla on Nokia N8 ja siihen käskettiin vaihtamaan uusi SIM-kortti verkkopäivitysten takia ennen 3.6.2013. Lähettämänne SIM-kortti oli mallia, jossa oli irrotettava microSIM, jollaisen käyttöä ei suositella puhelimessani. Laitoin sen kuitenkin puhelimeeni. Puhelin kuumeni ja akku tyhjeni nopeasti, joten menin hakemaan uuden vakioSIM-kortin paikalliselta Soneran edustajalta Expertiltä. Se oli piirilevyltään samankaltainen kuin irrotettavalla microSIMmillä varustettu. Vanha vakioSIM näyttää erilaiselta. Puhelin toimi tämän jälkeen paremmin, mutta akkua täytyy ladata kahdesti päivässä täällä Raumalla, missä asun. Huomasin jo aiemmin, että ollessani muualla akku kestää pitempään vaikken puhu tai käytä puhelinta yhtään sen vähempää. Viime viikon olin lomailemassa Vuokatissa ja yllätys oli suuri, kun akku kesti siellä yli vuorokauden yhdellä latauksella vaikka WLAN ja BlueTooth olivat päällä koko ajan. Kotona Raumalla taas tarvitsee ladata vähän väliä vaikka ottaisin WLANin ja BlueToothin pois käytöstä.

Onko Soneran verkossa Raumalla jotain vikaa vai tarvitsenko vanhanmallisen vakioSIM-kortin takaisin puhelimeeni?
1 vastaus
TapaniV_
Telialainen
Telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 767 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei TapaniKorpi,

pahoittelen ongelmia puhelimesi toiminnassa. On vaikea varmuudella sanoa, mistä kuvaamasi tilanne johtuu. Olisiko sinulla mahdollisuutta testata nykyistä sim-korttiasi toisessa puhelinlaitteessa jonkin aikaa, jotta voitaisiin varmistua siitä, ettei nykyisessä sim-kortissa ole vikaa?

Mikäli sim-kortin testaaminen ei ole mahdollista, voit käydä uudelleen samassa Expertin liikkeessä, jossa sim-kortti voidaan tarvittaessa vaihtaa vanhanmalliseksi sim-kortiksi, mikäli heillä vaan sellaisia on.

Rauman seudulla on yksi tukiasema pois käytöstä noin kuukauden verran tämän hetkisen tiedon mukaan elokuun puolivälin tienoille saakka. Tämä johtuu Sonerasta riippumattomasta syystä. Nyt ei ole tiedossa, vaikuttaako tämä suoranaisesti sinun liittymääsi. Yhden tukiaseman toimimattomuus vaikuttaa toki osaltaan myös toimivien tukiasemien toimivuuteen kapasiteetin muodossa.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut