Liittymän osoitteen muutto

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Moi,

soitin viime viikolla asiaspalveluunne ja sovimme laajakaisten liittymän muuttamisesta osoitteesta toiseen. Sanottiin, että liittymä muutetaan maanantaina 4.2.2013. Asiasta ei kuitenkaan ole vielä kuulunut mitään?

5 kommenttia

Hei kinnunej ,

mikä on tilanne tällä hetkellä, oletko saanut yhteyden toimimaan? Liittymäsi on toimitettu uuteen osoitteeseen 4.2.2013. Mikäli yhteys ei toimi kannattaa soittaa Vikapalveluumme 0206 90101. Voimme välittää soittopyynnön tarvittaessa myös tätä kautta.

Ohjeita liittymän käyttöönottoon löydät sivuiltamme.
Hei,

en ole saanut liittymää toimimaan. Kun menen Thomson ST780-päätelaitteen hallintasivulle, näkyy että "Your DSL connection is down".
Kunniamerkki +14
kinnunej kirjoitti:
Hei,

en ole saanut liittymää toimimaan. Kun menen Thomson ST780-päätelaitteen hallintasivulle, näkyy että "Your DSL connection is down".


Pari pikavinkkiä:

Palaako ADSL -valo? Tämä kertoo onko modeemilla dsl-yhteys keskukseen.
Palaako INTERNET -valo? Tämä kertoo, että modeemilla on ip-osoite.

Jos adsl palaa ja internet ei, modeemilla on linkki mutta se ei "ole netissä", yleensä modeemin resetointi auttaa tähän.

Jos molemmat palavat, vika on modeemin ja koneen välissä.

Jos kumpikaan ei pala, katso onko asunnossa useampia puhelinpistorasioita, linja ei aina tule kaikkiin pistorasioihin. Tarkista myös kaapeleiden kytkennät. Jos ei ala toimimaan, lähde tekemään toimituksen tarkastusta varten vikailmoitusta asiakaspalveluun
Hei,

ADSL-valo palaa. Internet-valo ei pala. Olen kokeillut modeemin resetointia, mutta se ei auta.

Olisiko minun pitänyt tehdä jotain muutoksia modeemin asetuksiin tai johonkin muihin asetuksiin?
Hei kinnunej

Kiitos kjns:lle avusta! Noilla ohjeilla pääsee vikatilanteissa jo pitkälle.

Tilanne on hyvin ikävä mutta suurella todennäköisyydellä tästä täytyy vikailmoitus tehdä. Jos dsl-valo palaa, modeemilla on tosiaan yhteys keskukselle. Ongelmana tässä on se, että vilkaisin liittymäsi tilaa meiltä päin ja siellä ei modeemia näy linjalla. Ilmeisesti asennuksessa on käynyt jonkinlainen virhe ja se täytyy luonnollisesti korjata.

Suosittelen soittamaan Vikapalveluumme mahdollisimman pian, jotta ongelman ratkaisu saadaan käyntiin. Vikapalvelun yhteystiedot löydät Sonera.fi:n yhteystiedot-sivulta.

Vastaa