Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ghez_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Liittymän vaihto

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Terve!

Tein muutama kuukausi sitten 24kk sopimuksen Aito 4G Maxista, Huawei B593 modeemin kanssa. Vaikka nopeus on hyvä, 8-13 mb luokkaa niin viive on tarpeisiini liian korkea. Pelatessa se pyörii noin 70-90ms paikkeilla, muutaman kerran minuutissa noin 140-170ms ja muutaman kerran viidessä minuutissa 500-700ms, joka tarkoittaa jo sitä ettei pelaamisesta tule mitään. Myös signaali on hyvin heikko, normaalisti yhden palkin verran.

Päädyin tähän vaihtoehtoon, koska minulle luvattiin sen riittävän selitettyäni, että käytän nettiyhteyttä lähinnä pelaamiseen. Asuinalueellani on huono tarjonta nettiyhteyksille, mutta toisena vaihtoehtona oli 8Mb laajakaista. Nyt olisinkin valmis maksamaan vaikka saman hinnan jota nykyisin maksan (24,40€/kk), laajakaistasta joka on 19,90€/kk, mikäli saisin tasaisen nettiyhteyden joka ei hypi laidasta laitaan, vaikka olisikin hitaampi.

Onko asialle mitään tehtävissä? Onnistuuko vaihto/peruminen, koska odotukset eivät täyttyneet? Tai olisiko nykyiselle yhteydelleni mitään tehtävissä sen tasaamiseksi, parempi modeemi/vahvempi antenni?

Kiitos jo etukäteen.
6 vastausta
Merja_J_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1499 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei ghez!

No onpa siellä harmillinen tilanne. Laitatko tuonne profiilitietoihin asikasnumerosi ilman välilyöntejä. Näin numero välittyy meille kokonaisena. Nyt näemme siitä vain muutaman ensimmäisen numeron. Päästään käsiksi liittymäsi tietoihin kun tiedetään kenestä on kyse. Selvitellään sitten lisää!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
ghez_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kiitos nopeasta vastauksesta! Nyt pitäisi asiakasnumeron näkyä.
ghez_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nosto
Heikki-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 495 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei ghez!

Vaihto ei suoraan onnistu, mutta voisin kirjata kertomistasi ongelmista vikailmoituksen Tekniseen Asiakaspalveluun. Yritetään ainakin ensin saada nykyinen liittymä toimimaan paremmin. Sinuun otetaan vikailmoituksen pohjalta sitten yhteyttä, toivotaan, että tilanteeseen saadaan parannusta!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa _http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista _http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä _http://www.twitter.com/sonera_palvelu
ghez_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Heikki- kirjoitti:
Hei ghez!

Vaihto ei suoraan onnistu, mutta voisin kirjata kertomistasi ongelmista vikailmoituksen Tekniseen Asiakaspalveluun. Yritetään ainakin ensin saada nykyinen liittymä toimimaan paremmin. Sinuun otetaan vikailmoituksen pohjalta sitten yhteyttä, toivotaan, että tilanteeseen saadaan parannusta!


Hyvä juttu, kiitoksia.
TapaniV_
Telialainen
Telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 767 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei ghez!

Kiitos viestistäsi ja pahoittelen kuvaamaasi ongelmaa.

Vikapalvelustamme otetaan sinuun yhteyttä viimeistään 8.11.2013. Tässä voisi ensin kuitenkin kokeilla muuttaa Huawei B593 Routerin APN-arvoksi prointernet. Oletuksena APN on internet. APN:n muuttaminen prointernetiksi ei aiheuta lisäkuluja. IP-osoite muuttuu julkiseksi, josta on hyötyä etenkin peliasioissa.

Ohjeet APN:n muuttamiseksi prointernetiksi löydät seuraavan polun kautta: www.sonera.fi => Asiakastuki => Hae Ohjeista ja vinkeistä => hakukenttään kirjoitat Huawei B593 ja valitset kohdan Huawei B593 -asetukset.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut