Liittymän vaihto

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

TERVEHDYS!

Yritin juuri sivuillanne vaihtaa nykyisen GSM-liittymäni uuteen: Sonera Sopiva Suurenmoinen. Sain viestin: Ota yhteys asiakaspalveluun. Eli ei siis onnistunut netin kautta.+

9 kommenttia

Heipä vaan
Kirjoittaja Kelkkala » 04 Huhti 2014, 19:30


Tervetuloa soneralle. Sonera on julkaisut seuraavan tiedotteen 02.04.2014.

Omat Sivut palvelussa on vikaa

Omat Sivut palvelussa on häiriöitä.

Muutokset Omilla Sivuilla eivät toimi. Esimerkiksi MIX M paketin kanavamuutokset tai muut liittymäkohtaiset muutokset. Myöskään Sonera Tunnusten luonti ei onnistu.

Vika on korjauksessa. Pahoittelemme häiriötä.

Sonera asiakaspalvelu.



Voisin siis kuvitella, että tätä samaa häiriötä olisi myös tämä sinun liittymäsi tilaus. Mikäli en kuitenkaan aivan valtavasti erehdy, voit vaihtoehtoisesti tehdä tilauksesi:

1. Ota Soneraan yhteyttä soneran facebook sivujen kautta priva-viestillä.
(https://fi-fi.facebook.com/sonera)

2. Soita Soneran asiakaspalveluun ja tilaa sitä kautta
(http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea#soita-meille)

~Nasse
Näköjään Sonera Sopiva -liittymävaihto ei pelaa edelleenkään, kun juuri piti tehdä pikku säätö...
Heipat!

Kuten Nasse93 (kiitosta vaan!) tuossa kertoilikin, tottatosiaan tuolla Omilla Sivuilla on ollut häikkää.
Nyt on korjattu kyllä.
Onnistuuko muutokset nyt ok?
Nyt liittymänvaihto pelasi, mutta epävarmuutta luo...

1: Vaihdon jälkeinen viesti (pc-ruudulla siis), missä pyydetään starttaamaan kännykkä uudelleen, jotta muutos varmuudella tulee voimaan - tällaista viestiä ei aiemmin ole tullut ja päivitys on pelannut hyvin.

2: Toinen - edelleen - kummastuttava juttu on, että liittymän päivityksen jälkeen ne omilla sivuilla näkyvät puhelu/tekstarilaskurit eivät heti nollaannu - vaan vasta tyyliin 'joskus tai jouluna' ??

**

Jaahas - nyt näköjään tulee oikein tekstiviesti (lähettäjänä 15400), missä mainitaan, että liittymä päivitetty ja että masiina pitää buutata, jotta muutokset tulee voimaan.

Tää on nyt vähä niinku huononnus, mitä siä on taas saatu aikaiseksi....
DigiHate: Jes, eli laite kannattaa aina muutosten jälkeen käyttää hetken virrattomana, niin menee hommelit ok!
Vähän huono vastakommentti...

Kiinnostaisi siis tietää, miksi yhtäkkiä nimenomaan vaaditaan kännykän buutti tuon liittymävaihdoksen takia?
DigiHate: Ihan vaan varmuudeksi, jotta kaikki uudet tiedot varmasti päivittyvät verkkoon.
Onneksi ihan hirveästä työstä ei kuitenkaan kyse ole, eihän? 🙂
Ei ole iso homma buutata, mutta ärsyttää, kun juuri mistään tehdystä päivityksestä ei koskaan tiedoteta sen ko. päivityksen sisältöä kuin vasta erikseen kinutessa - ja silloinkin selitys tulee suurpiirteiseen tyyliin..

Nytkään ei mielestäni voinut pitää ilmanmuutaselvyytenä, että sen vaaditun buutin ilmaantuminen liittyi juuri jotenkin siihen, että liittymän vaihtamisen nettisivut olivat nalkissa...
Hei DigiHate!


Tosiaan omille sivuille tiedot päivittyvät hieman viiveellä. Laitan tästä palautetta josko saataisin jossain vaiheessa päivitykset näkymään sinne, kun muutoksetkin on tehty. Tosiaan laitteen uudeelleen käynistyminen johtuu, siitä että kaikki kännykät eivät tajua(johtuen joko asetuksista kännykässä tai jostain muusta tilapäisestä virheesta) verkkoasetuksia automaattisesti. Tämä on johtanut siihen että päivityksen jälkeen ei ole toiminut esimerkikiksi data ollenkaan. Uudelleen käynistyksen yhteydessä puhelin ottaa uudelleen yhteyttä verkkoon.

Vastaa