Lisäpostilaatikoiden uudelleenlähetys - puuttuu?

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Lisäpostilaatikoita ei voida näköjään - mikäli olen oikein ymmärtänyt - ohjata toiseen osoitteeseen. Pääpostilaatikon postit voidaan uudelleenlähettää pääkäyttäjän määrittelemään osoitteeseen.

Koska aina ei voi käyttää pääpostiosoitettaan varovaisuussyistä, niin olisi kätevää, jos lisäpostilaatikoidenkin postit voisi lähettää edelleen eli forwardoida käyttäjän määrittelemään osoitteeseen. Itse pistäisin lisäpostilaatikot edelleen pääpostilaatikkoon, koska sähköpostiohjelmaan ei silloin tarvitsisi luoda useita tilejä. Yhdellä pärjäisi.

Jos roskapostia alkaisi tulla, voisi lisäpostilaatikon vain poistaa ja luoda uuden tilalle.

Josko keskustelualueesta vastaavat pistäisivät tämän toiveen ja ehdotuksen eteenpäin? Kiitos etukäteen.

8 kommenttia

Hei VanhaJaKiukkuinen!
Voit toki asettaa edelleenlähetyksen myös lisäpostilaatikkoon. Kirjaudu kyseisen sähköpostilaatikon tunnuksilla Omille Sivuille ja voit määritellä sähköpostilaatikoiden asetuksissa haluamasi edelleenlähetystoiminnot. Tarkemmat ohjeet löydät täältä.
Hilda kirjoitti:
Hei VanhaJaKiukkuinen!
Voit toki asettaa edelleenlähetyksen myös lisäpostilaatikkoon. Kirjaudu kyseisen sähköpostilaatikon tunnuksilla Omille Sivuille ja voit määritellä sähköpostilaatikoiden asetuksissa haluamasi edelleenlähetystoiminnot. Tarkemmat ohjeet löydät täältä.


Kiitos vastauksestanne.

Tässä oli väärinkäsitys ja minun puoleltani. Ihmettelin, kun pääpostilaatikon tunnuksilla ei voinut muuttaa lisäpostilaatikon asetuksia, ainoastaan poistaa. Nyt meni jakeluun.

Toivoisin, että myös päätunnuksilla voisi uudelleenohjata kaikkia sivupostilaatikoitakin. Helpottaisi pikkuisen hommia. Hoituuhan tämä näinkin, mutta jos voi välttää turhaa työtä, niin...

Mikäli voitte heittää ehdotuksen Omia sivuja hoitavalle väelle, niin kiitos siitä.
Hei VanhajaKiukkuinen,
Kiitos kehitysehdotuksestasi! Se on välitetty eteenpäin.
Mia kirjoitti:
Hei VanhajaKiukkuinen,
Kiitos kehitysehdotuksestasi! Se on välitetty eteenpäin.


Kiitos. Valitettavasti löytyi samantien bugi lisäpostilaatikoiden luomisessa.

Yritin luoda nimelläni uutta lisäpostilaatikkoa (eri muunnos toki kuin varsinainen sähköpostiosoite). Nimi hyväksyttiin, mutta jouduin keskeyttämään toiminnon ennen kuin se lopullisesti meni ns. tilaukseen.

Tämän jälkeen menin uudelleen kyseiseen kohtaan ja annoin saman nimen ja softa ilmoittaa seuraavasti:

Antamasi osoite on jo käytössä!

Valitse uusi. Esimerkiksi osoite yyyy.xxxxxx@pp1.inet.fi on vapaana.


Nimeni on sen verran harvinainen, ettei se taatusti ole ehtinyt mennä minnekään muutamassa minuutissa jonkun toisen käyttöön. Kokeilin vielä muitakin nimiä samalla tavalla ja aina softa toimii samoin: Nimi ei kelpaa toisella eikä millään seuraavallakaan kerralla. Softa tarjoilee vain nousevaa numeroa esim. kokeilu.nimi@pp.n.inet.fi

Kokeilunimet olivat sellaisia, ettei niitä taatusti esiinny kenelläkään.
Toisin sanoen softa ei itse asiassa tarkista nimiä yhtään mistään. Se vain tarkistaa, onko käyttäjä jo syöttänyt saman nimen sivulle.

Olkaa hyvä ja tehkää tähän arpomiseen muutos ja tarkistakaa ne nimet ihan oikeasti. Virhe on kiusallinen.
Tiedoistasi löytyy tänään luotu sähköpostiosoite muotoa etunimi.sukunimi@pp.inet.fi. Jos sähköpostiosoitteen kanssa on epäselvyyttä, olethan yhteydessä Asiakaspalveluumme puh 0200 17000 (ma-pe 8-20. la 9-16.30).
Mia kirjoitti:
Tiedoistasi löytyy tänään luotu sähköpostiosoite muotoa etunimi.sukunimi@pp.inet.fi. Jos sähköpostiosoitteen kanssa on epäselvyyttä, olethan yhteydessä Asiakaspalveluumme puh 0200 17000 (ma-pe 8-20. la 9-16.30).


Näin on tapahtunut. Tämä ei vain liittynyt siihen, mistä kirjoitin. Ette näköjään ymmärtäneet mitä kirjoitin, tai sitten ette halunneet ymmärtää, vaan hoiditte homman Soneran ohjeiden mukaan: Väsytä asiakas. :-(

Olkaa niin ystävällisiä ja lukekaa uudestaan mitä kirjoitin. Tällä kertaa vähän hitaammin. Kiitos.

Ei, en ota yhteyttä asiakaspalveluunne, enkä taatusti puhelimitse. Arvatkaapa kaksi kertaa miksi.
VanhaJaKiukkuinen kirjoitti:

Näin on tapahtunut. Tämä ei vain liittynyt siihen, mistä kirjoitin. Ette näköjään ymmärtäneet mitä kirjoitin, tai sitten ette halunneet ymmärtää, vaan hoiditte homman Soneran ohjeiden mukaan: Väsytä asiakas. :-(

Olkaa niin ystävällisiä ja lukekaa uudestaan mitä kirjoitin. Tällä kertaa vähän hitaammin. Kiitos.

Ei, en ota yhteyttä asiakaspalveluunne, enkä taatusti puhelimitse. Arvatkaapa kaksi kertaa miksi.


Kohtaamasi ongelma johtuu siitä, että vaikka lisäpostilaatikon luontia ei viedä loppuun saakka järjestelmä varaa tietyssä vaiheessa prosessia halutun sähköpostiosoitteen joksikin aikaa (en muista tarkkaa aikaa tähän hätään, mutta se voidaan selvittää mikäli tarpeellista). Mikäli varausaikana haluaa kyseisen osoitteen ottaa käyttöön, on oltava yhteydessä asiakaspalveluun (varausta ei voi ohittaa omilta sivuilta).
Veikko kirjoitti:

Kohtaamasi ongelma johtuu siitä, että vaikka lisäpostilaatikon luontia ei viedä loppuun saakka järjestelmä varaa tietyssä vaiheessa prosessia halutun sähköpostiosoitteen joksikin aikaa .


Aika pitkäksi aikaa tuntuu varaavaan. Viime viikolla kirjoitettu nimi (keskeytetty prosessi) on yhä edelleen varattuna, vaikka ns. tilaus ei ole kesken. Softa tarjoaa siis nimen tilalle tarjottu.nimi@ppn.fi missä n on nouseva luku riippuen kirjoituskerroista. Uskoisin, ettei kukaan ole minun nimeäni sentään ottanut käyttöönsä.

Väittäisin siis edelleen, että jotain bugia Omissa sivuissa yhä on.

Vastaa