Lumia 920


Moro,

Näyttää siltä että Lumia 920 ei voi enää tilata verkkokaupasta (saatavuus?). Onko milloin tulossa takaisin myyntiin?

44 kommenttia

Katju kirjoitti:
Hei MM85 !

Jos lisäät asiakastietosi tänne em. ohjeen mukaan, voimme tarkistaa sinunkin tilauksen.


Puh.nro lisätty.
Tilasin oman lumian marraskuun loppupuolella. Tarkistatteko onko puhelin jo toimituksessa.
Vielä jäi vähän epäselväksi, että jos on ennakkotilannut tuon Lumian Soneran liikkeestä (ei siis verkkokaupasta) niin kuinka todennäköistä on, että sen saa esim. kahden viikon sisällä vai meneekö ens vuoden puolelle?
Olen tehnyt ennakkotilauksen sekä mustaan että valkoiseen ja otan sitten sen kumman saan ensin. Mustan jonotuslistalla tiedän olevani ensimmäisenä ja valkoisesta kävin tällä viikolla tekemässä tilauksen kun ymmärsin, että mustan saatavuus taitaa olla huonoin. Olin n. kymmenes valkoisen jonotuslistalla.

Sekin on vähän epäselvää, että kun Soneralle tulee varastoon näitä Lumioita niin minkä perusteella ne jaetaan liikkeiden ja verkkokaupan kesken. Meneekö esim. verkkokaupassa tehdyt tilaukset liikkeessä tehdyn tilauksen edelle?
e-nerve kirjoitti:
Hei,

Saatiinko myös keltaisia Lumia 920:ä matkaan? Tilaukseni on ollut sisällä 27.11 lähtien, ja ainakaan tilausseurannassa sen tila ei ole vieläkään muuttunut.

Voisitteko tarkistaa missä asian kanssa mennään? Lisäsin profiiliini puhelinnumeroni. Kiitos!


Hei e-nerve !

Tilauksesi odottaa edelleen, että saadaan laitetta tukkuun. Tilauksellesi on muodostunut seurantakoodi, joten niin pitkällä se kuitenkin jo on. Toivottavasti laitteesi saadaan pian matkaan!
Hei kaikki tähän ketjuun kirjoittajat!

Hienoa että Lumia kiinnostaa!! Nyt täytyy kuitenkin todeta että sen saatavuus on erittäin rajoitettua, joten en osaa vastata teille saatavuuteen enää tämän tarkemmin. Odottavan aika on pitkä, enkä halua lähteä arvailemaan, helposti menee väärin enkä halua suututtaa teitä yhtään enempää.

Kannattaa seurata tilannetta osoitteessa http://www.sonera.fi/lumia, sieltä löydätte reaaliaikaista tilannetietoa Lumia 920:n saatavuustilanteesta. Omilla Sivuilla on myös tilauksenseurantamahdollisuus, sitä kannattaa seurailla ahkeraan, kuten omaa sähköpostia, sinne tulee myös tietoa oman tilauksen etenemisestä.
Noh, toivottavasti puhelin ehtii vielä jouluksi kun näköjään sitä on taasen netissäkin myynnissä ja saatavuudeksi ilmoitetaan varastossa.
Olisin vain ollut kiinnostunut että toimitetaanko soneran nettikaupassa tilatut puhelimet ensin ja sen jälkeen vasta ruvetaan purkamaan sonerakaupasta tilattujen jonoa?
En löytänyt omilta sivuilta tuota tilauksen seurantaa.
Katju kirjoitti:
Hei kaikki tähän ketjuun kirjoittajat!

Hienoa että Lumia kiinnostaa!! Nyt täytyy kuitenkin todeta että sen saatavuus on erittäin rajoitettua, joten en osaa vastata teille saatavuuteen enää tämän tarkemmin. Odottavan aika on pitkä, enkä halua lähteä arvailemaan, helposti menee väärin enkä halua suututtaa teitä yhtään enempää.

Kannattaa seurata tilannetta osoitteessa http://www.sonera.fi/lumia, sieltä löydätte reaaliaikaista tilannetietoa Lumia 920:n saatavuustilanteesta. Omilla Sivuilla on myös tilauksenseurantamahdollisuus, sitä kannattaa seurailla ahkeraan, kuten omaa sähköpostia, sinne tulee myös tietoa oman tilauksen etenemisestä.



Niinpäniin. Kohtuullisen hämmentävää (ja ärsyttävää) on kyllä teidän viestintä. Verkkokaupan mukaan puhelimia on ollut saatavilla (ja varastossa) jo perjantaista lähtien, silti mitään infoa puhelimen toimituksesta ei kuulu eikä tilauksen seurannassa näy mitään. Eli ilmeisesti osa aiemmin puhelimen tilaamiseen sitoutuneista joutuvat odottelemaan kun kalastelette uusia asiakkaita (uutta puhelinta varten hommatun hintavamman liittymän laskuttamisen kyllä osaatte aloittaa). Tai sitten myytte uusillekkin asiakkaille ilmaan.
Puolipoyroo,

Oletko tilannut laitteen verkkokaupasta, vaiko Sonera Kaupan kautta?
Kaupoilla tosiaan on omat saatavuutensa ja omat jonotilanteensa.
Verkkokaupan kautta ennakko-ostetut laitteet on pääosin toimitettu asiakkaille, tämän jälkeen tilatut laitteet toimitetaan asiakkaillemme tilausjärjestyksessä.
Mikäli olet laitteet verkkokaupan kautta tilannut, voisitko lisätä asiakasnumerosi käyttäjätietoihin, niin voin katsoa saanko jotain tilauksesta irti?
Jos taasen olet Sonera Kaupan kautta laitteen tilannut, näissä ei valitettavasti ole muuta vaihtoehtoa kuin käydä kyselemässä suoraan kyseisestä kaupasta, että missä vaiheessa tilauksesi menee.
Tilaus tehtiin puhelimitse teidän asiakaspalvelun kautta.
Puolipoyroo ,

Muistatko milloin tilaus olisi tehty?
Löysin sellaista tietoa, että tilaus tehdään kun laitetta tulee saataville, mutta huomaan että sinun liittymällesi tilausta ei kuitenkaan ole vielä tehty.
Asiakaspalvelun kautta laitetta ei nähtävästi saa vielä tilattua, ainoastaan itsepalveluna verkkokaupan kautta löytyy.
Muistaakseni 28.11. tai 29.11. tein tilauksen. Viesti oli kyllä melko selvä että puhelin lähtee kunhan sitä soneralle tulee.

Viestinnän ontumisesta asiakkaiden suuntaan kertonee sekin että kun myöhemmin päivitin liittymän tietoja ja samalla tiedustelin puhelimen saamisesta, oli viesti edelleen sama eikä kerrottu että odottelisin puhelinta jämälistalla vaikka puhelinta saisi muiden kanavien kautta.

Jos olisi aikaa sitten tiennyt että puhelinta on turha odotella ennen lomia/reissuja niin kiukun määrä olisi varmasti eri asteilla.
Hei Puolipoyroo,

Löysin infoa 29.11 päivältä että on sovittu, että laite tilataan sinulle heti kun niitä saapuu asiakaspalvelun myyntiin. Tämä siis toisaalta on täysin paikkaansapitävä, sillä laitteita ei ole saapunut edelleenkään asiakaspalvelun myyntiin.

Sinulle olisi kuitenkin pitänyt mainita että laitteita on satunnaisesti saatavilla verkkokaupan kautta tilattavana, jolloin olisit voinut itsenäisesti tehdä tilauksen jo ajat sitten.
Olen pahoillani tästä ja ymmärrän todellakin harmisi asian suhteen, itseänikin ottaisi päähän aikalailla kyseinen tilanne.
Joopajoo. Olettaisin kyllä että muistaisin mikäli tällaisesta, jo sinällään melko kummallisesta, erillisestä asiakaspalvelun myyntijonosta olisi mainittu. Mutta sehän on tässä vaiheessa toki jo sivuseikka. Hienoa kuitenkin että voitte aina turvautua tämän tyylisiin teknisiin seikkoihin.

Ja tietenkään teillä ei ole nyt antaa minkäänlaita vihjettä koska voisitte puhelimen laittaa toimitukseen?

Mikäli nyt tilaisin puhelimen Soneran verkkokaupasta niin joutuisin jälleen päivittämään myös liittymän ja tietenkin nykyistä kalliimmalla. Puhelinkaan tuskin enää ehtisi perille tällä viikolla. Paikallisesta soneran liikkeestäkän ei taida saada pelkkää puhelinta ns. kytkysopimuksen mukaisella hinnalla ilman liittymän päivittämistä (kun se tuolloin 29.11. tehtiin), mikäli sieltä puhelinta hyllystä löytyy?
En millään viitsisi enää tivata vastauksia, mutta...

Eli mikäli puhelimia löytyy lähiviikkojen aikana soneran kivijalkaliikkeestä, onnistuuko pelkän puhelimen hankkiminen sieltä ns. kytkyhintaan kun liittymä puhelinta varten päivitettiin jo viime kuussa? Ja onko mitään tietoa monenko viikon päästä asiakaspalvelusta tilattujen puhelinten toimitukset voisivat alkaa?
Hei Puolipoyroo: Voit hankkia puhelimen halutessasi myös myymälästä. Puhelimen kuukausimaksu on sama riippumatta siitä, mistä puhelimen hankit. Koska liittymääsi on jo päivitetty oikea paketti, voit kertoa myymälässä, että pakettia ei tarvitse muuttaa niin se säilyy ennallaan.

On harmillista, että emme voi tarjota Lumia 920 tällä hetkellä kaikissa myyntikanavissamme juuri tuosta heikosta saatavuudesta johtuen. Odottelemme edelleen tietoa myynnin alkamisesta Asiakaspalvelussamme.
Ok, kiitos tiedosta.
Onneksi jäin itse odottamaan laitteen saatavuutta verkkokaupan kautta.

Nimittäin perjantaina 14.12. laitetta oli verkkokaupasta tilattavissa ja tänään on jo paketti perillä.
Hei petrik!

Hieno juttu! Puhelinta tuli tosiaan erä viime torstaina ja onneksi niitä tuli sen verran reilusti että osa pääsi myyntiin asti. Sinulle petrik tuli sitten joulu vähän etuajassa!

Vastaa