Lyhyt laskutusjakso

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei,
teillä on kaksi päivää liian lyhyt kuukausi eli laskutusjakso oli saamassani laskussa 13.1.-10.2.2014, kun sen olisi pitänyt olla täysi kuukausi eli 13.1.-12.2.2014. Miksi näin lyhennätte kuukautta kahdella päivällä ja otatte silti täyden hinnan kuukausimaksusta ???

9 kommenttia

Hei,

jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa asian. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.

//Katariina
Hei, asiakasnumero lisätty profiiliin.

Samalla valitan sitä, että uusi Huawei E5776 ei toimi moitteettomasti langattomassa verkossa eli joinakin päivinä se lähettää signaalit ok kannettavaan ja älypuhelimeen niin, että WiFi-yhteys ja sitä kautta internet yhteys muodostuu.

Mutta seuraavana päivänä kannettava tai älypuhelin eivät saa siltä sellaista signaalia, että WiFI -yhteys muodostuisi. Kannettavassa ja älypuhelimessa on Wlan asetukset päällä, Huaweissa näkyy logot 3G, WiFi ja intenetyhteys (maapallo), mutta silti WiFi-yhteys ei muodostu. Laitteiden uudelleenkäynnistyskään saman päivän aikana ei auta, seuraavana aamuna saattaa onnistua.

Kahden ensimmäisen kokeiluviikon aikana ongelmia ei ollut, mutta heti sen jälkeen, kun ei enää voi peruuttaa tilausta.

Ärsyttää, kun ei aamulla koskaan tiedä, millä päällä Huawei tänään on, antaako yhteyden vai ei.
Mitä asialle voi tehdä ? Usb-kaapelilla saa koneeseen nettiyhteyden, mutta silloin kännykkään ei saa wlanin kautta nettiä ?
Hei popo!

Jostakin syystä asiakasnumerostasi näkyy ainoastaan kaksi ensimmäistä numeroa. Voisitko vielä uudelleen lisätä asiakasnumerosi (sisältää 10 numeroa) käyttäjäprofiiliin, jotta voimme tarkemmin tutkia liittymäsi ja alueesi matkapuhelinverkon tilannetta. Asiakasnumerosi ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.

Ilmeisesti olet välillä sammuttanut myös Huawei E5776 -laitteesi, mutta tästä ei ole ollut apua. Tässä voisi kokeilla Huawein laitteen resetointia. Laitteesta löytyy resetointi-painike, jota voit painaa esimerkiksi kynän kärjellä. Painiketta tulee painaa useiden sekuntien ajan. Resetointi ei muuta mitään laitteen asetuksia, paitsi salasana palautuu alkuperäiseksi salasanaksi admin , jos olet salanaa koskaan muuttanutkaan.

Ohjeita ja vinkkejä Huawei E5776 -laitteeseen liittyen löytyy seuraavan linkin kautta:

http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... aku/Huawei E5776


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Hei,

asiakasnumero lisätty uudelleen, näkyy ok ainakin minulla päin profiilissa.

Olen kokeillut Huawein resetointia sekä tutkinut linkin takana olevia ohjeita, mutta ei pysyviä apuja, vaikka resetoi.

Huawei ei ole antanut WiFi-yhteyttä eilen sunnuntaina eikä tänään maanantaina, mutta onneksi edellisen operaattorin vanha nettitikku+reititin oli vielä tallessa, että saa wlanit toimimaan.
Hei popo! Laskutuskausi alkaa sinulla aina joka kuukauden 11. päivä ja päättyy 10. päivä. Koska liittymäsi avattiin 13.1., on ensimmäinen laskutuskausi hieman normaalia lyhyempi.
Hei popo!

Pahoittelen, että Huawei E5776 -laitteesi langaton yhteys toimii heikosti. Viestisi mukaan yhteys toimii paremmin kun Huawei on kytketty johdolla tietokoneeseesi.

Viime sunnuntaina eli 23.2.2014 oli häiriö Soneran verkossa, joka vaikutti todennäköisesti myös sinun liittymäsi toimivuuteen. Tosin häiriötilanne saatiin korjattua sunnuntaina, joten tämän ongelman ei olisi pitänyt enää vaikuttaa maanantaina.

Oletko kokeillut asettaa Huawein laitteen mahdollisimman lähelle ikkunaa? Osoitteestasi lännen ja koillisen suuntaan sijaitsevat lähimmät Soneran tukiasemat. Mikäli kodissasi ovat ikkunat jompaan kumpaan tai molempiinkin suuntiin, voit kokeilla asettaa Huawein ikkunan lähelle.

Taisitkin jo katsoa aikaisemmasta linkistä ohjeita Huawei E5776 -laitteen vikatilanteisiin liittyen, mutta tässä vielä toinen linkki varmuuden vuoksi:

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_E5776_vikatilanteet


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Hei,

miksi laskutusjakso alkaa 11.1. jos kerran olen saanut laitteet käyttööni vasta 13.1.? Kyllä laskutusjakson pitää alkaa siitä päivästä alkaen kun tuotteet ovat asiakkaan käytössä.

Huawei E5776 on sijoitettuna koillisen puoleiselle ikkunalla ja siitä se ottaa yhteyden internettiin ok eli internet-yhteys ei toistaiseksi ole ollut ongelma. (alkaa varmaan tökkiä, kun nyt kehun)

Vaan ongelma on se, että tietokone ja älypuhelin eivät saa yhteyttä Huawein langattomaan verkkoon joka päivä vain satunnaisesti jonakin päivänä viikosta esim. tänään, mutta ei sunnuntaina tai maanantaina.

Huawei ei siis lähetä joka päivä sellaista signaalia ulospäin, että Wlan/WiFi-yhteys olisi kannettavalla ja älypuhelimella luotavissa (näissä molemmissa on wlan päällä) . Huaweikin näyttää WiFi logoa, mutta nollaa yhteyslukumääränä.

Miten Huawein saisi lähettämään kunnon signaalia joka päivä?

Olen tutkinut kaikki mainitsemasi linkit jo aikaisemmin, mutta kunnon selitystä ongelmaan ei niistä löydy. Auttaisiko laitteen vaihto ? Vai onko Huawei pidettävä yötä päivää päällä, josko WiFi yhteys ei silloin häviäisi. ( mielestäni modeemin pitää voida sammuttaa yöksi niin että se toimii kunnolla myös aamulla).
Hei popo!

Kiitos viestistäsi.

Soneran matkapuhelinverkon liittymissä (esim. Liikkuva Netti) ei ole ainakaan vielä käytössä päiväkohtainen laskutus liittymien kuukausimaksujen osalta, kuten on kiinteän verkon laajakaistaliittymissä. Matkapuhelinverkon liittymien osalta liittymän laskutusryhmäksi muodostuu liittymän aktivointipäivämäärän mukaisesti paras mahdollinen laskutusryhmä, joita ei siis ole alkaen jokaisena päivänä.

Kuvaamasi ongelma liittyen Huawei E5776 -laitteeseen viittaisi WLAN-ongelmaan, joka voi johtua muistakin käytössäsi olevista laitteista kuin Huaweista. Kyllä Huawein laite on hyvä välillä sammuttaa, mutta tietenkin voit kokeilla, auttaako laitteen pitäminen päällä pidempään kuvaamaasi ongelmaan. Huawein akku pitää olla myös latauksessa.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Hei ja kiitos vastauksista, vaikka niistä ei juuri apua ja lohtua ole ollutkaan.

Muilla operaattoreilla laskutus päivän mukaan onnistuu, mutta ei näköjään Soneralla kuten ei myöskään TeleFinlandilla, joka huijasi puolen kuukauden liittymämaksut itselleen tyhjästä palvelusta. En siis jatkossa enää osta tämän sopimuksen jälkeen kummaltakaan mitään.

Mistä löytäisi Huawein E5776 täydellisen ja hyvän suomenkielisen käyttöohjeen ? Laitteen mukana tuli pikaohje, luulisi että laajempikin opas olisi olemassa.

Vastaa