MMS-viestit

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 48 katselukertaa

Puhelimeni ei enää suostu lähettämään eikä vastaanottamaan multimediaviestejä pitkään aikaan.
Olen kokeillut kaikki mahdolliset ja asetuksetkin pitäisi olla oikein. Mitä voin tehdä?

8 kommenttia

Sama vika täällä. Itse pystyn lähettämään, mutta en vastaanottamaan. Tulee vain ilmoitus "tämä viesti sisältää mediasisältöä". Myös muut joille olen lähettänyt ja joilla on sonera eivät saa auki viestejä. Poikani lähetti minulle viestin omasta liittymästään joka on dna, hänen viestiään en saanut auki, mutta minun lähettämäni meni perille normaalisti. Mitä ihmettä Soneralla on meneillään?
Hei MSH ja AK86!

Kerrotteko vielä millaiset puhelimet teillä on käytössä. Oletteko kokeilleet nollata puhelimen verkkoasetukset? Jos kyseessä on Lumia, kannattaa kokeilla seuraavaa toimenpidettä:

Avaa Verkkoasetus-sovellus. Operaattorin kohdalla pitäisi lukea Sonera. Paina sitä ja valitse operaattoriksi esimerkiksi TeleFinland ja käynnistä puhelin uudestaan. Vaihda tämän jälkeen operaattoriksi taas Sonera ja käynnistä puhelin uudelleen.

Mikäli kyseessä on jokin toinen puhelinmalli, ei tämä ohje tietenkään silloin päde. Itse mms palvelussa ei kuitenkaan ole yleistä ongelmaa vaan nyt on jotain häikkää noissa asetuksissa.
Meidän hälytyslaite ei lähetä enää MMS-viestejä (Nokia Observation kamera) joka lopetti kuvien lähettämisen syksyllä. Soitin soneralle 27.1.Ongelma ei poistunut. Nyt mökille tultuani 10.4. testattiin laitteita ja kuvat ei lähde pyytämällä eikä liikkeen havainnon jälkeen, mutta tietokoneeseen kytkettynä ja siellä otettu ja lähetetty kuva tulee sinne minne ohjaan (kännyyn tai s-postiin).
Soitin tekniseen tukeen 14.4. klo 14.40 ja tarkistimme MMS asetukset, ovat oikein. Lupasivat tutkia siellä kytkentöjä ja soittaa takaisin.
Vaadin että hälytttimestä lähetetyt tekstiviestit 10.4.-14.4 välitä poistetaan laskustani siihen asti kunnes Sonera saa kytkennöt "entiselle" mallille ja toimimaan. Turhia testausviestejä, ja vika kuitenkin sonerassa, koska kamera toimii tietokoneen kautta. Sim-korttissa oleva vuositunnus 0105 sonera2.
Odotan edelleen teknisen tuen puhelinsoittoa.!
Naurettavaa. Firman puolesta Lumiat, eikä voi lähettää eikä vastaanottaa mms-viestejä,
ja Sonera.fi/mms sivuille, jonne Sonera ne ohjaa, voi kirjautua vain henkilöomistaja!! Uskomatonta. Ja Sonera vastaa IT-osastollemme, että kyllä niiden pitäisi toimia.
Osaisitteko neuvoa miten saisin tämän ongelman ratkaistua Samsung Galaxy S5:ssä? Eli multimediaviestit toimivat aiemmin moitteettomasti, mutta nyt kesällä yhtäkkiä lakkasivat toimimasta, vaikka mms-asetukset puhelimessa ovat sivustonne ohjeiden mukaiset.
Hei emkekkon!

Kiitos viestistäsi, jonka mukaan multimediaviestit ovat aikaisemmin toimineet Samsung Galaxy S5-laitteessasi. Toimiiko nettiyhteys kuitenkin normaalisti tälläkin hetkellä?

Tässä voisi kokeilla Samsungin puhelimen oletusten palautusta, joka ei poista laitteesta mitään sovelluksia tai yhteystietoja.

Ohje:

1. Asetukset
2. Lisää asetuksia tai Langattomat ja verkot
3. Matkapuhelinverkot
4. Yhteyspisteiden nimet
5. Menu-näppäin tai -painike
6. Valitaan kohta Palauta oletukset

Yllä olevassa ohjeessa mainitut nimet vaihtelevat jonkin verran laitteesta riippuen. Oletusten palautuksen jälkeen laite on hyvä sammuttaa vähäksi aikaa ja vasta uudelleen avaamisen jälkeen testata MMS-viestien toimivuutta.

________________________________

Hei Kalmo!

Soneran liittymissä MMS-viestit voidaan ohjata joko suoraan puhelimeen tai internet-sivuillemme, josta viestit ovat katsottavissa.

Lumia-laitteiden MMS- ja internet-asioihin liittyviä ohjeita löytyy osoitteessa:

http://bit.ly/1nnpuz6

Voit lähettää numeroon 15400 tekstiviestin SALASANA . Paluuviestinä saat salasanan, jolla pitäisi voida katsoa MMS-viestejä sivuiltamme. Käyttäjätunnus on puhelinnumerosi.
Kiitos paljon, tuo ratkaisi ongelman! 🙂
Hei emkekkon!

Hieno homma, että sait multimediaviestit toimimaan.

Vastaa