Malliesimerkki Soneran puhelinmyynnistä ja laskutuksesta

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

Määräaikainen laajakaistasopimukseni ollessa loppusuoralla Soneran puhelinmyyjä soitti ja tarjosi entisen laajakaistasopimukseni (14,90 euroa/kk) tilalle viihdepakettia, jossa jäisin voiton puolelle. Haluamaani pelkkää laajakaistayhteyttä hänellä ei ollut tarjota, joten hyväksyin 19,90 euroa/kk tarjouksen viihdepaketista. Myyjän mukaan Sonera toimittaisi viihdepaketin kanssa yhteensopivan modeemin ja digiboksin.

Digiboksi saapui nopeasti, mutta modeemia ei kuulunut. Omilta sivuilta selvisi, että vanha laajakaistaliittymäni oli saman tien vaihdettu Soneran viihdepaketiksi, mutta en voinut sitä vielä uuden modeemin puuttuessa hyödyntää. Tilausvahvistustakaan en saanut, joten annoin kriittistä palautetta asiakastyytyväisyyskyselyssä. Tämän jälkeen Soneran asiakaspalvelija otti yhteyttä ja totesi, ettei osoitteeseeni ollut mahdollista toimittaa viihdepakettia minulle ilmoitetulla hinnalla. Sain tarjouksen 24,90 euroa/kk pelkästä laajakaistayhteydestä, jonka hyväksyin. Viihdepaketti peruttiin eikä 30 euron toimitusmaksua perittäisi - enhän ollut ottanut / voinut ottaa viihdepakettia vielä käyttöön. Tämän asikaspalvelijan mukaan viihdepaketti olisi tosin toiminut myös nykyisellä modeemillani.

Aikaisempien kokemusten perusteella osasin odottaa vastoinkäymisiä:

Seuraava kuukausilaskuni sisälsi viihdepaketin toimitusmaksun 30 euroa + rapsakat 16 euroa viihdepaketin 9 pv voimassaolosta. Helmikuun laskun kokonaissumma oli vaatimattomat 61,53 euroa, josta oli annettu 19,90 euron alennus. Pisteenä iin päälle Soneran joulukalenterista voittamastani liikkuvasta netistä (lahja/palkinto) oli napsahtanut jo 29,90 euron kuukausilasku, jonka kolmas asiakaspalvelija kehotti jättämään maksamatta.

Entisen 14,90 euroa/kk liittymäni tilalle olin siis "sinä voitat tässä" -tarjouksen ja Soneran lahjan jälkeen saanut kuukaudessa yli 70 euron laskut kiitokseksi asiakkuuden jatkamisesta. En ole tosin ole vielä maksanut uutta laajakaistalaskuanikaan enkä peruutetun viihdepaketin osuutta tule maksamaan. Käyttämättömän digiboksin palautan, kun olen saanut minulle luvatut ohjeet boksin palauttamisesta.

2 kommenttia

Hei wal14!

Katsoin tuota laskuasiaa ja tehdäänkö niin, että hyvitän tuosta nuo Viihteen aiheuttamat kulut kokonaan ja maksa sinä kulut vasta tuosta uudesta sopimuksesta alkaen?
Eli alkuperäistä viite- ja tilinumeroa käyttäen 13,34e.
Olisiko näin ok?
Tuo 29,90e Liikkuva Netti lasku on jo hyvitetty, eli se on ok.
Lähetin Viihdelaitetta varten palautusosoitteen tekstarilla 041-alkuiseen numeroon, tulihan perille?
Kyseessä on maksuton asiakaspalautus Postin kautta.
Ok. Kiitos nopeasta vastauksesta.

Vastaa