Markkinointikiellon toistuva rikkominen

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei,

haluaisin vastauksia. Minkä vuoksi minulle tulee Soneralta osoitteellisia mainoksia vaikka olen ilmoittanut jos aikoja sitten etten halua teiltä mainoksia - en paperimuodossa enkä sähköisesti? Omien sivujen kautta ei enää markkinointikieltoa pysty asettamaan ja näemmä chat ei toimi.Olen kieltänyt tietojeni käyttämisen mainostamiseen sekä niiden luovuttamisen eteenpäin ja silti tänäänkin oli joku mainosläpyskä tullut. Mikä tässä mättää???
Voisiko joku tarkistaa ettei markkinointikielto ole jotenkin mystisesti itsestään peruuntunut - olen asiasta ollut puhelimitse yhteydessä useampaan otteeseen jo aiemmin.
En halua mitään markkinointiviestejä teiltä, en nyt enkä jatkossa ja minusta on törkeää että jatkuvasti Sonera toimii toiveitani vastaan.Jatkossa palautan kyseiset lärpäkkeet teidän kustannuksellanne takaisin lähettäjälle.
Ei_ainuttakaan_mainosta_enää_minulle!!!!!!!!

7 kommenttia

Hei hurana !

Mainospostiesto sinulla on tiedoissasi, eli mainoksia sinulle ei enää lähtetä. Meiltä saattaa kuitenkin tulla postia, joka on tiedote-tyyppistä - eli sellaista asiaa, joista meidän tulee asikkaita tiedottaa. Nämä siis lähtevät kaikille asiakkaille estoista riippumatta. Kyse on siis kenties ollut tuon kaltaisesta postituksesta.

Markkinointieston voi meille ilmoittaa esim. lomakkeella:
http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... d=some5818
Hei Katja,

Kyseessä ei ollut mikään tiedote vaan ihan selkeä mainos (Sonera Kauppa) ja asiasta olinkin jo aspaan chatin valityksellä yhteydessä. Kyseessä on jo toinen kerta kun minulle postitse mainoksia kielloista välittämättä lähetetään ja olenpa myös saanut aiemmin alihankkijaltanne laajakaistamarkkinointia puhelimitse (minulla oli tuolloin Soneran laajakaista sekä salainen puh no joka annettiin teiltä eteenpäin kielloista huolimatta).
Tiedotteen tunnistan tiedotteeksi, tiedotteella ilmoitetaan esim. nopeuden/palvelutason/sopimuksien muutoksista. Markkinointi "tiedotteen" muotoon puettuna on yhtäkaikki markkinointia.
"Tervetuloa Sonera kauppaan, saat yllätyslahjan - tule tutustumaan uuteen Nokia Lumia 630- puhelimeen jne jne" ei ole tiedote vaan mainos.
Olen asiasta pyytänyt kirjallisen selvityksen ja se minun on saatava, kera osoitevastaavien anteeksipyynnön. Markkinointiesto minulla on ollut aina. En ole tietääkseni sitä missään vaiheessa perunut.
Noniin ja juttu jatkuu.

5.6. sain meiliini seuraavanlaisen viestin: " Tiedoissasi oli markkinointiesto nimelläsi oleviin matkapuhelimiin ja sähköpostiin mutta ei mainospostiin kirjeitse. Olen tarkistanut, että nyt sekin on estetty". Joopajoo..Tietääkseni olen puhelimessa ilmoittanut etten halua mainoksia missään muodossa -rautalangastako se olisi pitänyt vääntää?
Tänään Sonera on muistanut minua jälleen paperisella mainoksella jossa mainostetaan tällä kertaa 4G-puhelinta.
Lähettäjänä Sonera-kauppa ja osoitelähde: Soneran asiakasrekisteri.

Nyt paloi käämit kun markkinointi jatkuu kielloista huolimatta. Ilmoitin asiaa hoitaneelle hlölle meilillä että kaikenlainen minuun kohdistuva markkinointi on kielletty, mukaanlukien savumerkit ja kuumailmapallot.
Mikä ihme on ettei Sonera saa tätä asiaa kuntoon????

Seuraavaksi teen ilmoituksen tietosuojavaltuutetulle. Jo tällä viikolla.
Hei hurana!

Pahoittelen asian sinulle tuottamaa harmia.

Tarkistin vielä että sinulla tosiaan on päällä kaikki markkinointiin tarkoitetut estot.

Mikäli jatkossa saat meiltä vielä mainospostia, niin palaa uudelleen asiaan niin tutkitaan asiaa tarkemmin.
Pahoittelen jo etukäteen agressiivista kommentointiani.
Iiro, tuo vastaus ei oikein riitä. Mikä kohta tuossa markkinointiestossa on markkinointiosastolle epäselvää? Miten on mahdollisista että edelleen tulee markkinointiviestejä vaikka estot ovat paikallaan?? Haluan asiaan kertakaikkisen selvityksen ilman selittelyä ja lupauksia että jatkossa tutkitaan jos...
Tähän on tultava loppu kertakaikkiaan. Asiaa on tutkittu - tai siis ilmeisesti hutkittu - koska viime kerrasta (3 vkoa sitten) mitään ei ole opittu. En halua enää ensimmäistäkään markkinointiviestiä minkään kanavan kautta.Ikinä.

Allaoleva siltä varalta että joku älypää saisi päähänsä väittää minulle lähetettyä mainosta tiedotteeksi:
Tiedotteen ja mainoksen ero on seuraava: tiedotteessa tiedotetaan asiakasta mahdollisista hinnanmuutoksista voimassa olevaan liittymään tai verkon huoltotöistä tms muusta olennaisesti nykyasiakkuuteen liittyen - tiedotteessa ei mainosteta Applen, Samsungin tms tuotteita.

Markkinointiviestintää eli mainontaa on ilmoitus että kaupassa on uusia puhelimia tai liiittymiä hintaan xx,xx euroa tai xx,xx euroa/kuukausi xx kuukauden ajan. Näitä jälkimmäisiä tietoja en halua teiltä nyt enkä tulevaisuudessa minkään keksimänne tekosyyn perusteella.
Comprende?
hurana kirjoitti:

Seuraavaksi teen ilmoituksen tietosuojavaltuutetulle. Jo tällä viikolla.


Omaan kokemukseeni pohjautuen suosittelen ilmoituksen tekemistä, joskin asian saaminen kuntoon sitä kautta vaatii kärsivällisyyttä ja runsaasti aikaa mutta on kuitenkin mahdollista. Itse olen tehnyt aika lailla vastaavasta tapauksesta toimenpidepyynnön tietosuojavaltuutetulle (kts. edellä viitattu ketju, kohta Tietosuojavaltuutettu, toimenpidepyyntö #2).

hurana kirjoitti:

Mikä ihme on ettei Sonera saa tätä asiaa kuntoon????


Syitä tähän voi vain spekuloida. Omat päätelmäni olen tehnyt tässä ketjussa. Tiivistettynä, ilmeisesti asian kuntoon laittaminen olisi työläämpää/hankalampaa/kalliimpaa kun korjaamatta jättämisestä aiheutuvat haitat, mukaan lukien valvovan viranomaisen mahdollisesti määräämät sanktiot.
Minun on annettu ymmärtää että tämä asia olisi tältä erää ok ja toimenpiteisiin ryhdytty. Ken elää, se näkee.

Vastaa