Mihin korvausvaatimus lähetetään?

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 16 katselukertaa

Teitte muutoksia ADSL- yhteyteeni ja tässä yhteydessä sen nopeus putosi 30%.
Asiantuntijanne teki tämän jälkeen korjauksia yhteyteeni ja joka korjaus (lue yhteyden boottaus) pudotti nopetta noin 10 % lisää.
Loppujen lopuksi minulla oli yhteyttä jäljellä alle puolet siitä mitä se oli ennen kun te aloitte tehdä jotain.

Vian korjaaminen kesti 1½ viikkoa vaikka kerroin teille vikailmoitusta tehdessäni missä vika on. Asialle ei kuitenkaan tehty viikkoon yhtään mitään. Sitten sitä alettiin tutkia ja yrittää korjata. Loppujen lopuksi vika siirrettiin korjattavaksi juuri sinne minne sen olisi pitänyt joutua heti.

Asentaja korjasi vian 15 minuutissa!

Olen tämän takia:
- soittanut ainakin kymmenen puhelua
- jonottanut Soneran vikapalveluun muutaman tunnin
- ajellut hakemaan lainamoodemia testatakseni yhteyttä ja ajellut palauttamaan modeemin
- kärsinyt siitä että Sonera, mitään ennakkoon ilmoittamatta, boottaa yhteyteni useaan kertaan vaikka olen heille kertonut tekeväni kotona töitä= yhteys on minulle elintärkeä työaikana

Niin että mihin se korvausvaatimus lähetetään?

5 kommenttia

Voitte toki olla vastaamattakin jos se teistä on oikea tapa hoitaa asioita.

Tämä on niin Soneran tapa hoitaa asioita. Luullaan olevan jumalaakin suurempi ja oletetaan että voidaan tehdä mitä tahdotaan. Asiakkaat kyykkyyn vaan.

No ei siinä mitään... kaikki selvitystyö vaan lisää korvausvaatimusta.
Hei Arski64,

Olitkin jo näemmä saanut asian selvitykseen ja asiasta on kirjattu reklamaatio. Pahoittelut viankorjauksen viivästymisesta.
Katsos... 5 päivää ylittyi ja Sonera vaivautuu vastaamaan.
Nyt on yli 3 viikkoa mennyt reklamaation kirjautumisesta Soneralle. Tänään saapui lasku joka koskee samaa aikaa kuin reklamaatio.
Lasku jää odottamaan, enkä aio sitä maksaa ennen kuin reklamaatio on käsitelty.

Lisäksi olen tehnyt liittymästä uuden vikailmoituksen koska se ei vieläkään toimi kunnolla. Hiljaista on ollut...
Hei Arski64,

Tekemäsi uusi vikailmoitus on käsittelyssä ja yhteyden toimintaa seurataan. Tällä hetkellä käytössä oleva modeemisi on kätellyt yhteyden 20 megalla ja yhteyden arvot näyttävät normaaleilta.

Reklamaation käsittely vie oman aikansa ja sen tuloksesta ilmoitellaan sinulle vielä erikseen. Lasku kannattaa kuitenkin hoitaa ajallaan pois, ellei ennen eräpäivää muita ohjeita tule. Kun reklamaatio on käsitelty, niin mahdolliset hyvitykset tarkistetaan tämän jälkeen.

Vastaa