Mihin suunnata ulkoinenantenni?

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 32 katselukertaa

Terve
Huomasin, että olemme täällä Pohjassa saaneet 4G yhteyden. Mutta nopeus on aika vaatimaton ja yhteys katoaa välillä kokonaan. Minulla on suunnattava ulkoinen antenni, jonka suuntaamiseen haluaisin saada tietooni ilmansuunnan mihin se kannattaisi suunnata. Onnistuuko asia tällä palstalla?
Osoite on. Rengastie xx, 10420 Pohjankuru.
Terveisin Tony

4 kommenttia

Hei Tony!

Kiitos viestistäsi.

Mainitsemastasi osoitteesta noin kilometrin etäisyydellä pohjoiskoillisen (noin kello 1) suunnassa olevassa tukiasemassa on 4G-verkko otettu käyttöön vähän yli kuukausi sitten. Tukiasema toimii 4G-verkon taajuudella 800 MHz, joka on huomioitava antennin ominaisuuksissa.
Kiitoksia vastauksesta. Sitten mulla on suunta kyllä ihan ok.Kyseinen masto näkyy meille. Mikäs on sen 800 hertsisen 4G-verkon maksimi nopeus, ettei tule tavoiteltua turhaan kuuta taivaalta?
T: Tony
Kunniamerkki +14
piippa kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta. Sitten mulla on suunta kyllä ihan ok.Kyseinen masto näkyy meille. Mikäs on sen 800 hertsisen 4G-verkon maksimi nopeus, ettei tule tavoiteltua turhaan kuuta taivaalta?
T: Tony


Eikös tuo kapeamman kaistan takia tainnut rajoittua maksimissaan noin 50 Mbit/s.
Hei Tony!

Nimimerkki kjns on aivan oikeassa eli 4G-verkon taajuudella 800 MHz teoreettinenkin tulevan liikenteen maksiminopeus on n. 50-70 Mbit/s johtuen tekniikasta. Muutenkin Liikkuva Netti -liittymissä latausnopeuden vaihteluväli on suurempi kuin kiinteän verkon laajakaistaliittymissä.

Toki Sonerakin vahvistaa ja parantaa jatkuvasti myös 4G-verkkoa, jotta asiakkaillemme voitaisiin taata tyydyttävät ja nykyajan vaatimusten mukaiset nopeudet.

Vastaa