Mikä vaivaa 3G:tä?

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Maanantaina se alkoi, noin kello 14. Nopeustesti antoi netin nopeudeksi ~150kbit/sec, eli hädin tuskin surffailu onnistui. Tätä kesti siihen asti kunnes aloin nukkumaan, eli noin kello 0100. Tiistaiaamuna vauhti oli taas normaali, kunnes tiistai-iltana noin kello 1900 vauhti tippui nopeustestin mukaan noin ~80kbit/sec. Tämä tilanne on päällä vieläkin.

Softa koneessa ilmoittaa että verkko on HSDPA, mutta bitti ei vain kulje. Laitteessa vika ei ole, Saunalahden SIMillä toimii niinkuin pitääkin. Vikapalveluun en soita ennen kuin teette siitä ilmaisen, mutta jotain vikaahan tässä nyt on oltava! Tämä siis Kuopiossa.

6 kommenttia

Testasin juuri latausnopeutta peliplaneetasta:

http://i49.tinypic.com/a3mt21.jpg

Mahtavat 6 kiloa sekunnissa! Kävin myös testaamassa Debianin puolella, sama homma. Laitteessa tai softassa vika ei siis voi olla.

Nyt Sonera niitä vikoja korjaamaan ja nopeasti, tästäkö lystistä teille maksetaan, että vauhdit ovat modeemiluokkaa? Olen ehtinyt kirjoittaa jo tämän verran tekstiä eikä tämä kyseinen sivu ole ladannut vielä kokonaan! Jätin vikailmoituksen omien sivujen kautta.

edit:

Tein tämmöisen havainnon, että jos pakotan softan käyttämään hitaampaa verkkoa, niin surffaus sujuu paremmin kuin HSDPA-verkossa. Tällä hetkellä käytössä Edge, ja vauhti on huima verrattuna äskeiseen, latausnopeus jopa 18 kiloa sekunnissa! Kyllä lähtee järki tähän teidän palveluun... Nyt sitä vikaa selvittämään, hophop.
Voit jättää vikailmoituksen matkapuhelinyksikkömme vikapalveluun esimerkiksi Omien sivujen lomakkeella.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Kas, Soneran automaattinen vastauspalvelu osaa myös kirjoitella forumille 😉 Jos siellä olisi oikea ihminen, niin olisit varmasti huomannut että olen jo jättänyt vikailmoituksen.

Tässä juuri mitatut vauhdit:

http://i46.tinypic.com/f3t734.jpg

Taidamme elää vuotta 1999, vauhdit ovat ainakin sen mukaiset.
Meillä täällä foorumilla ei ole mitään keinoa tietää, oletko jo jättänyt liittymästäsi vikailmoituksen vai et. Hyvä kuitenkin että sen olet tehnyt, toivottavasti asia selviää.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Mutta pointti minulla on tässä lähinnä se, että kyllähän teidän Soneran työntekijöiden pitäisi tietää, onko verkossa vikaa vai ei, vai olenko ihan väärässä?
Soittelin eilen asiakaspalveluunne. Siellä joku fiksumman oloinen kaveri väitti ensin että vika on "Windowsin asetuksissa", ja kun totesin että vika ilmenee myös LINUXISSA, niin sitten se vika yhtäkkiä olikin modeemissa. Kun mainitsin että Saunalahden SIMillä toimii täydellä kaistalla, niin meni poika hiljaiseksi. Ei vissiin saisi puhua että käyttää muiden firmojen tuotteita?

Ensimmäistäkään pahoittelua en saanut, vain noin kymmenen mainintaa siitä että vian on pakko olla minun päässäni, teillä sitä vikaa ei kuulemma ole! Sanoin asiakaspalvelijalle, että mikäli vika ei ole korjaantunut sunnuntaihin mennessä, niin postitan SIM-kortin takaisin teille ja netistä on ihan turha sen jälkeen laskuttaa. Ei tästä ole ollut muuta kuin harmia.

Vastaa