Miksei tallennuksia voi tehdä Sonera tunnuksella?


"Palvelua ei voi käyttää Sonera Tunnuksella

Kirjauduit Omille Sivuille tunnuksilla, joilla et voi käyttää palvelua Tv-tallennus. Kirjaudu uudelleen Omille Sivuille laajakaistatunnuksella."


Tuollaisen viestin saan, kun yritän tehdä Sonera viihteen tallennuksia ollessani kirjautunut sisään Sonera tunnuksilla. Miksi näin?

Mitä järkeä on edes olla olemassa Sonera tunnus, jolla voi "hallinnoida kerralla kaikkia nimissäsi olevia liittymiäsi", jos ei sillä kuitenkaan voi hallinnoida kaikkea kuten esim. tv-tallennuksia?

Nyt joutuu hyppimään edestakaisin kahden eri käyttäjätunnuksen välillä sen mukaan, mitä asiaa Soneran sivuille kulloinkin, eikä se mielestäni ole missään mielessä kovin sujuvaa tai mukavaa.

Onko asiaan edes suunniteltu parannusta?

11 kommenttia

Hei yarchum,

Suosittelen yhdistämään Sonera tunnuksen ja laajakaistatunnuksen. Yhdistäminen onnistuu saman linkin kautta, kuin Sonera tunnuksen luominenkin.

Varmista että yhdistät Sonera tunnuksen laajakaistaliittymän pääkäyttäjätunnukseen.

Yhdistämisen jälkeen tallennuksen teko onnistuu Sonera tunnuksellakin.
Hei ja kiitos nopeasta vastauksesta.

Tarkennukseksi vielä: suosittelet siis, että yhdistän nimenomaan Sonera tunnuksen laajakaistan pääkäyttäjätunnukseen eikä toisinpäin?

Eli lopputulemana laajakaistan pääkäyttäjätunnuksesta tulee minulle se tunnus, jolla voin hallinnoida kaikkia tietojani ja liittymiäni tv-tallennukset mukaanlukien?

Edit: Kokeilinkin jo, ja hyvin toimii. Kiitos siis vielä kerran nopeista neuvoista.
Hei yarchum,

Sinä varmaan saitkin jo selville miten homma toimii, mutta jos joku muu tätä vielä lukee niin tarkennuksena vielä.

Sonera tunnukseen siis yhdistetään tuo laajakaistaliittymän pääkäyttäjätunnus, jolloin on mahdollista Sonera tunnuksen kanssa hallinnoida myös tuota etätallennusosuutta. Ja jatkossa voi siis etätallennuksien tekemiseen käyttää Sonera tunnusta.

Kannattaa kuitenin huomioida että sähköpostiin kirjaudutaan edelleen laajakaistaliittymän tunnuksella, jos kirjaudut sähköpostiin webmail kirjautumisen kautta. Jos kirjaudut ensin omille sivuille Sonera tunnuksella, niin kohdassa "Laajakaistaliittymäsi" on muut palvelut alla linkki "Sähköposti". Tätä kautta on mahdollista päästä sähköpostiin Sonera tunnuksella.
Mistähän tuon liittymän salasanan saa jotta nuo tunnukset voisi yhdistää?
Hei Kaarlo82,

Mikäli olet aiemmin syöttänyt omille sivuille puhelinnumerosi kohtaan salasana matkapuhelimeen, niin saat salasanan tilattua Omien sivujen kirjautumissivun kautta. Tai suoraan täältä.

Jos et ole numeroa syöttänyt, niin suosittelen olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä.
Samoja ongelmia täälläkin mutta nyt saimme tunnukset toimimaan. Tosin laajakaistan tunnuksen löytäminen oli todella hankalaa, 3 vuotta sitten tilatun laajakaistan tunnukset ei tietenkään ole tallessa. Tunnistaudun verkkopankin kautta yhdistämään tunnuksia mutta laajakaistan salasanaa ei tätä kautta saa tilattua, mikä on aivan älytöntä, koska onhan verkkopankilla tunnistautuminen kuitenkin todella turvallista. Yritin tehdä tätä pitkäperjantaina jolloin tietystikään asiakaspalvelu ei ole auki. Odotin lauantaihin että sain soitettua aspaan, jolloin asiakaspalvelijalla kesti 10 min selvittää miten hän saa lähetettyä minulle uuden salasanan. Loppuun asiakaspalvelija kertoi että yleensä uuden salasanan tilaaminen MAKSAA 10 euroa, mutta nyt saan sen veloituksetta. Eli ei mitään helppoa hommaa tämä viihteen käyttöönotto.
Sama ongelma täällä. Pari vuotta sitten hankittuun nettiliittymään en koskaan saanut salasanaa ja nyt kun koitan yhdistää Sonera tunnuksiin niin sitä tarvittais. Ihmettelin myös kun kävin vanhoja papereita läpi niin sopimuksessa käyttäjätunnus on muotoa xxxxxx-8 ja tossa yhdistämistilanteessa tunnus on xxxxxx-10. Muuten olen erittäin tyytyväinen uusi Sonera Viihde asiakas
Saisinko tuon salasanan hoidettua jotenkin tätäkautta kun nuo asiakaspalvelulinjat tuntuu olevan aika ruuhkaisia?
Hei helbyy ja jacketti !

Käyttäjätunnuksen saat tarkistettua kaikkein kätevimmin laskustasi. Salasanan tilaus onnistuu myös täältä: https://www4.sonera.fi/aureg/forgottenP ... d=some5818
Jos ei siis tuotakaan kautta onnistu, niin huikatkaa tänne - laitetaan sitten tätä kautta tulemaan :)

Täältä löydät ohjetta Viihteen käyttöönottoon: http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... d=some5818
Koitin tuotakautta mutta ilmoittaa että "Käyttäjätunnukselle ei ole määritelty matkapuhelinnumeroa." Ihmettelen vain miksi se sieltä puuttuu vai pitäiskö se itse sinne syöttää. Mutta mites syötät kun en oo koskaan tuota salasanaa saanutkaan, että pääsisin kirjautumaan. Käytin pankkitunnuksia joskus ja oletin että sillä pääsisin hoitamaan tarvittavat asiat. Mitään ongelmia ei ollutkaan enkä ees tajunnut, että olisi jotain muita tunnuksia ennen kuin rupesin Sonera Viihde asiakkaaksi. Tuo laajakaistan käyttäjätunnus nyt näyttäis olevan nykyään toi -10 päätteinen, mikä näkyykin kun kirjaudun Sonera tunnuksilla. En sit tiiä miks toi sopimuspapereissa oleva -8 päätteinen tunnus on vaihtunut tuohon -10:n ja onko puhelinnumero sopimusta tehdessä laitettu sinne tms.

Noh jokatapauksessa olen nyt salasanaa vailla
Hei jacketti,

Jos salasanan vaihto / tilaaminen ei tuon KatjaN antaman linkin kautta onnistunut niin suosittelen olemaan asiakaspalveluun yhteydessä salasanan uudelleenlähetystä varten. Jos käyttäjätunnukselle ei ole syöttänyt erikseen matkapuhelinnumeroa salasananvaihtoa varten, ei salasanan vaihto tosiaan onnistu.

Vastaa