Miksi keskustelu ja kysy -palstalla ei vastata?

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Olen lukuisia kertoja kysynyt laajakaistalaskustani, joka on sovittua korkeampi. Sonera ei vastaa kysymykseeni. Tiedän voittavani juttuni, koska minulla on kirjallinen määräaikainen sopimus. Sonera ei voi muuttaa hintaa yksipuolisesti.

Nyt on puolivuotta mennyt. Muistan kertoa kaikille Sonera asiakaspalvelusta, jos tulee puhe operaattoreista. Jos minulle olisi vastattu kesällä, olisin pitänyt sitä vain yhtenä lukuisista virheistä laskutuksessa. Nyt pidän sitä täysin käsittämättömänä piittaamattomuutena asiakkaista. En ymmärrä, mitä Sonera hyötyy siitä, ettei se vastaa laskutusta koskevaan selvään ja yksinkertaiseen kysymykseen.

6 kommenttia

Hei arvaa harmittaako

Pahoittelut ettet ole saanut vastausta kysymykseesi! Asiasi koskee ilmeisesti tätä:

Edelleen olen kuitenkin ihan periaatteesta kiinnostunut tuosta laajakaistani hinnasta. Jos määräaikainen sopimus on hintaan 39,90 €, niin miten te voitte periä 40,23 €. Sitä minä en myöskään ymmärrä, miksi te ette vastaa tähän yksinkertaiseen kysymykseen.

Hinnan nousuun on vaikuttanut 1.1.2013 voimaan astunut alv verokannan korotus 23% --> 24% joka on vaikuttanut tuotteesi hinnoitteluun.

http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... t+nousevat
Suomen arvonlisäverokannat nousevat 1.1.2013 yhdellä prosenttiyksiköllä, jonka vuoksi useimpien Soneran kuluttajapalvelujen hinnat muuttuvat enintään veron korotuksen verran. Muutoksesta johtuen laskuilla saattaa olla siirtymäkauden aikana laskurivejä uusilla ja entisillä hinnoilla. Soneran palveluiden 1.1. voimaantulevan hinnaston ja lisätietoa arvonlisäveron muutoksesta löydät 1.1.2013 alkaen osoitteesta http://www.sonera.fi/ajankohtaista/alv

Mikäli arvonlisäveron korotus nostaa palvelun hintaa, asiakkaalla on oikeus irtisanoa kyseistä palvelua koskeva sopimus. Irtisanominen tulee tehdä soittamalla Soneran tai Tele Finlandin asiakaspalveluun viimeistään kuukauden kuluessa siitä, kun asiakas on saanut tiedon muutoksesta.


Tämä 3€ perintä nettitikun hinnassa onkin jo käsitelty 21.11 Merjan toimesta joten tämähän on nyt kunnossa? Mikäli sinulla on vielä jotain kysyttävää niin laita vain uutta viestiä. Tällä hetkellä meillä on ruuhkaa hieman joka puolella joten vastauksissa voi olla pientä viivettä. Pahoitteluni tästä.
Kiitos vastauksesta. Tein sopimuksen 27.4.2013. Erikoisella tavalla vaikuttaa 1.1.2013 voimaan tullut ALV:n korotus. Eli jälleen hyvä yritys, mutta ei ole oikea vastaus.

Oma arvaukseni on, että teillä on pettänyt joku atk-ajo. ALV:n korotus on ajettu myös korotuksen jälkeen tehtyihin sopimuksiin.

Tikkuasiassa olisin saamassa 9 euroa, mutta antaa sen olla. Jos saisin laskuasian kuntoon, niin olisin tyytyväinen.
Hei arvaa harmittaako

arvaa harmittaako kirjoitti:
Tein sopimuksen 27.4.2013. Erikoisella tavalla vaikuttaa 1.1.2013 voimaan tullut ALV:n korotus.

Olet oikeassa, tämän ei olisi tullut vaikuttaa enää sovittuun hintaan takautuvasti! Pahoitteluni virheellisestä vastauksesta! Laitoin asiasta oikaisupyynnön eteenpäin + myös tuosta nettitikusta tulleista maksuista!
Tänään tuli kännykkään tieto laajakaistalaskusta. Laskun loppusumma 40,23 €. Minä olen nyt tahkonnut tämän asian kanssa yli puoli vuotta. Viimeksi soitettiin ja sanottiin, että asia korjataan ja että veloitus on sovittu 39,90 €.

Minun on vaikea ymmärtää, miten tämä voi olla näin vaikeaa. Enää ei harmita. Nyt ....
Onpas nyt kummallista, ettei asiaa ole vieläkään saatu kuntoon. Laitoin nyt uudestaan viestiä laskutukseemme ja pyysin selvittämään asiaa.
Sain nyt lisätietoja asiasta. Liittymän hinta on korjattu oikeaksi 1.12.2013 alkaen. Tulevalle laskulle on myös tehty hyvitys 14.5.-30.11.2013 väliseltä ajalta yhteensä 2,17 €. Pahoittelut tästä sotkusta ja että asian hoitaminen kesti näin kauan. Mukavaa alkanutta vuotta tästä huolimatta!

Vastaa