Miksi näkyy tekstiviesti saldoa? paketissa vielä viestejä...

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 1 katselukerta

Tere,

Miksi näkyy omillasivuilla tekstiviestisaldoa Tekstiviestit 2,36 €
Vaikka paketista on vielä Tekstiviestejä jäljellä 305 kpl

Tämä on lapseni liittymä ja liittymässä on Palveluviesti-esto, eli ei pitäisi maksullisia päästä lähettään..

-ta-

4 kommenttia

Moi teeaa: 32-numeroihin loppuvalla liittymällä on lähetty 2,36e arvosta erikoishintaisia tekstiviestejä. Erikoishintaisia tekstiviestejä voi olla esimerkiksi multimediaviestit. Itse tekstiviestipaketista on tosiaan 305kappaletta jäljellä, sekä liittymässä on palveluviestiesto, eli sillä ei voi lähettää maksullisiin lyhytynumeroihin viestejä.
Tere,

Siinä liittymässä on Multimediaviesti estokin päällä.. pystyykö sillä silti lähettää multimediaviestejä?
Vai onko kyseessä jokin puhelimen ominaisuus? Puhelin on samsung gio, jos lapsi siinä liittää tekstiviestiin kuvan, niin muutuuko se multimedia viestiksi? silloinhan sen ei pitäisi lähteä ollenkaan, jos siinä on se esto päällä...

-timo-
Hei teeaa. Tarkastin asiakasnumeron kautta liittymien palveluita. Huomasin, että yhdessäkään ei ole multimediaviestiestoa, joten niiden lähettäminen toimii siksi ihan normaalisti.

Palvelutekstiviestiesto estää viestien lähettämisen lyhytnumeroiden kautta käytettäviin palveluihin, esimerkiksi kilpailuihin ja äänestyksiin. Se ei kuitenkaan estä multimediaviestien lähettämistä, koska ne lähetetään toisen ihmisen kännykkään ja normaaliin matkapuhelinnumeroon.

Jos viestiin liitetään kuva, se muuttuu silloin multimediaviestiksi. Näin toimii puhelimista myös esim. iPhone.

Pääset tilamaan puuttuvan eston Omilla Sivuilla.
Ok,

Joo, olen sieltä omilta sivuilta meinanut aikaisemmin jo lisätä sitä multimediaviestin estoa ja kun olen sinne mennyt, niin sielä on ollut täppä valittuna kohdassa että:

Liittymässäsi on Multimediaviestin lähetyksen ja vastaanottamisen esto

Eli oletin tästä että se on jo päällä.. Hieman hämäävä sanamuoto, jos on tarkoitus että sitä ollaan tässä kohtaa vasta asettamassa...

No, ei siinä mitään, nyt se on asetettu päälle, ettei pikkuneitin puhelinlasku karkaa käsistä:)

-timo-

Vastaa