Miksi puhelin ei pysy verkkoyhteydessä Kreetalla

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 63 katselukertaa

Hei,
Olen vaihtanut Soneran liittymään n. 1kk sitten Elisalta. En tiedä liittyykö tämä ongelmaani, vai jokin muu. Puhelimeni ei pysy verkossa täällä Kreeta saarella. Joskus öisin näyttää toimivan, mutta päivällä ilmoittaa vain "ei signaalia". Kun puhelimen sammuttaa ja laittaa uudelleen päälle, tulee yhteys n. 2 minuutiksi, jonka jälkeen ei signaalia.
Kun liittymäni oli Elisalla, tällaisin ongelmia ei koskaan ollut (matkustan paljon juuri Kreetalle).
Tulimme Italian kautta, jossa puhelin toimi hyvin. Tätä on nyt kestänyt viikon ja hermo alkaa mennä.
Odotan pikaista vastaustanne.
T. Heidi

5 kommenttia

Hei Heidi!

Kannattaa kokeilla valita puhelimen asetuksista jokin toinen operaattori. Soneralla on sopimus Vodafonen, Cosmoten ja TIM-operaattorin kanssa, joten jokin näistä saattaa toimia paremmin.
Cosmote ei toimi, sitä yritti automaattisesti valita. En ole vielä koskaan joutunut, siis Elisan aikana, valikoimaan verkkoa manuaalisesti. Nyt valitsin siis vodafonen ja nyt toimii. Miehelläni (0400 717504) verkko tuli automaattisesti.
Vielä kun osaatte neuvoa miten pääsen nettiin, hotellissamme on wifi mutta minulla ei hae verkkoyhteyttä, ilmoitta että verkkoja ei löydy. Miehelläni tämäkin toimii!
Kiitos vodafone neuvosta, odottelen lisävastaustanne.
T. Heidi
Hei Heidi,

kun miehesi puhelinliittymä (Sonera) toimii siellä, niin silloin vika jäänee puhelimeen tai sim-korttiin kohdallasi. Oletko tarkistanut puhelimestasi asetukset, että siellä on Wi-Fi -aktiivisena?
Kyllä olen. Ei vaan toimi. Itsekin olen epäillyt sim korttia. Siispä Soneran liikkeeseen kun palaan Suomeen. Pääasia, että puhelin toimii.

Kiittäen,
Heidi
Hei Heidi!

Mikä on käytössäsi olevan puhelimen merkki ja malli? Tässä voisi kokeilla vielä puhelimesi verkkoasetusten nollausta (iPhone) tai oletusten palautusta (Android-puhelimet) tai ns. kahden napin resettiä (Nokia Lumia).

Vastaa