Miksi sonera on kalliimpi vanhoille asiakkaille?

  • 11 December 2014
  • 16 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Taannoin tuli postiluukusta Soneran mainos jossa sanottiin "Oletko kyllästynyt siihen että operaattorit tarjoavat herkkuja vain uusille asiakkaille? - Niin mekin".

Totuus tuntuu olevan kyllä toinen, koska 2 vuoden sopimuskauden jälkeen saan maksaa kyseisestä palvelusta 29,90 euroa/kk kun taas uudet asiakkaat saavat saman palvelun paljon halvemmalla (ensimmäinen sopimusvuosi on 120 euroa halvempi). Soitin vielä aspaan ja kysyin saako asialle tehtyä jotain, ei kuulemma niin halvalla voi oikein myydä kuin mitä soneran oma mainos lupaa uusille asiakkaille. Uusille asiakkaille ilmeisesti voi mutta minulle ei.

Kilpailija myy laajakaistaa samalla hinnalla kuin uusille asiakkaille ja en haluaisi vaihtaa, mutta jos asia näin on niin pakkohan se on. Koska olen ollut erittäin tyytyväinen soneran palveluun kysyn vielä kerran onko tämä nyt järkevää tai oikeudenmukaista teidän puoleltanne


Kiitos

16 kommenttia

Hei nikolar!

Kiitos hyvästä palautteesta. Uusasiakastarjoukset saattavat tosiaan olla edullisempia kuin tarjoukset nykyasiakkaille. Toki nykyasiakkaillekin on osoitteesta riippuen tarjolla useita eri jatkotarjouksia, joten kannattaa varmistaa itselle se paras ratkaisu. Tarjouksia ja asiakasetuja kehitellään ja uudistetaan jatkuvasti, joten ehkä tähän hinnoitteluunkin tulee muutoksia jollain aikataululla.
Ei se ole millään muotoa "tarjous" jos tarjoatte ylihintaista liittymää jota myytte muille 120 euroa halvemmalla ensimmäisen vuoden ajan. En ymmärrä miten edes kehtaatte lähettää kirjepostia jossa kerrotte edullisesta huipputarjouksestanne joka on 120 euroa kalliimpi kuin mitä muille myytte jokaikisessä soneran mainoksessa mitä internet on täynnä. Eikä nyt aleta ihan höpöjä puhumaan, ei teiltä mitään konkreettista etua nykyasiakkaille ole ikinä saanut ellei se tarkoita uuden palvelun avaamista vanhojen päälle.

Käytäntönne tuskin vaihtuvat 18.5.2014 mennessä. On miten on, niin kai se internetliittymä sitten on muualta hankittava. Puhelinliittymäkin kai menee vaihtoon tulevaisuudessa, jos kerran viikon verran saa yksinkertaista kysymystä kysyä kolmella eri alustalla. Sen verran ala-arvoista tämä touhu on. Varmaan kymmenen vuotta asiakkaana ollut ja tällaista pelleilyä pitäisi katsella.
Hei Nikolar!


Katsoin tietojasi ja olemme pyrkineet tarjoamaan sinulle hyvän jatkosopimuksen, mutta harmi ettemme päässeet siinä yhteisymmärrykseen. Pahoittelen jos vastauksen saaminen on kestänyt. Tällä hetkellä kirjallisissa kanavissa on pientä jonoa.
Täälläkin yksi n. "kymmenvuotias" Soneran asiakas. Tulipahan minullekin tässä yksi puhelu Soneran myyntiedustajalta. Tarjosi jotain viihdekytkypakettia öbaut samaan hintaan kuin nykyinen soppari. Eipä siinä mitään, mutta mikä hitto siinä on, että kaikki tarjoussopimukset ovat aina 24kk määräaikaisia? Lisäksi vaaditaan varmaan kolmannen osapuolen markkinointilupa? Ei kiitos.

Mikä siinä on, että vanhojen asiakkaiden sopimuksiin tehdään pelkkiä indeksikorotuksia ylöspäin? Luulisi, että ajan myötä tuottajan kustannukset suhteessa laskisivat ja olettaisin saavani vanhana asiakkaana [u:n0u9pokw]halvennusta[/u:n0u9pokw] kuukausihintoihin. Taikka sitten lisää nopeutta samalla hinnalla.

En kaipaa purkkaviritteisiä viihdepaketteja. Ainoastaan luotettavan nettiyhteyden + toimivan asiakaspalvelun. 🙂
Itselleni saama "tarjous" oli 360€ kalliimpi 24kk aikana kuin vastaavaan aikaan uusille asiakkaille tarjottu hinta...

Seurauksena lienee se että kesäkuun lopussa katkeaa kiinteälaajakaista ainakin niin pitkäksi aikaa, että pääsee nauttimaan noista uuden asiakkaan eduista... Vaikka en kauheasti noiden langattomien liittymien kannattaja ole niin mobiililaajakaistalla (Saunalahden, soneralle en rahoja tuhlaa elämän vaikeaksi tekemisestä) mennään ainakin seuraaviiin tarjouksiin asti. Onneksi kesäaikaan on muutenkin vähemmän käyttöä liittymälle ja saattaahan olla että tuo mobiililiittymäkin riittää niin loppuu sonera riippuvuus kokonaan, täällä Rovaniemellä kun pulju taitaa olla monopoliasemassa kiinteissä yhteyksissä.
JarnoF: Tylsä kuulla, jotta tuo Viihdepaketti tarjous ei ollut mieleinen. Toki muitakin tarjouksia löytyy 🙂 Nämä ovat näitä 24kk soppareita, mutta niillä sitä halvennusta olisi mahdollista saada. Olisitko kuitenkin kiinnostunut kuulemaan muista tarjouksista?
Noista markkinointiluvista sen verran, että asiakkaiden tiedot tulevat vain meidän käyttöön 🙂 Lähinnä lähestytään (suht harvakseltaan) ajankohtaisilla asioilla ja tarjouksilla, joten mistään pommituksesta ei ole pelkoa ;)

TjSFi: Onko sinulla tämän hetkinen sopimus millaisella mallilla? Toki voidaan muitakin tarjouksia katsella 🙂 Katsoin, että sinulta löytyy profiilista joku numero, mutta ei näytä laajakaistan asiakasnumerolta. Vai onko se esim. kaapeliasiakkuuden asiakasnumero? Voisin katsella vähän enemmän tuota liittymäsi tilannetta.
Nykyiseen liittymääni ei ole annettu markkinointilupaa. En ymmärrä miksi joku Soneran alihankkija edes soitteli minulle liittymänmyyntitarkoituksissa. Lisäksi olen tehnyt ilmoituksen puhelinnumerostani Robinson-rekisteriin (okei, ilmoitus on saattanut vanhentua. On käsittääkseni kerrallaan vain kolme(?) vuotta voimassa)

Tämän lisäksi minua ei jo ihan periaatteellisista syistä kiinnosta määräaikaiset sopimukset. Oli tarjous sitten kuinka hyvä tahansa.

Ainoa hyöty, mikä pitkästä asiakassuhteestani on ollut on hintojen indeksikorotukset. Tämän päälle jopa paperilasku on nykyään maksullinen. Kumma, että ennen sen sai liittymähintaan mukaan.
JarnoF: Ok! Tottakai liittymän voi pitää ihan ennallaankin :)
Voin laittaa tätä kautta asiakastietoihisi merkinnän, ettet halua meiltä puheluita?
Katsoin, että sinulla tuleekin laskut sähköpostiin, hyvä juttu!
Joo kyllä laajakaista ja viihde paketti menee vaihtoon Elisalle kun nyk soppari loppuu
vaikka hinnaltaan sama niin parempi ja monipuolisempi sisältö palvelu ja kuulemma as.palvelu
toimii.Arvonlisävero korotuksen ois Sonera voinut hoitaa vanhoille as mukavammin vaikka kysymys
senteistä niin asia jäi kaivelemaan .Ainakin Elisa kunnioittaa suomalaisen oikeusistuimen päätöstä
paperilasku asiassa .Muutenkin aina saa parempia tarjouksia kun alkaa vaihtelemaan yhtiöitä (kohta 20 v Soneralla on liikaa).Ilmainen as palvelu tehty vaikeaksi tai hitaaksi jos
ei käytä facebookia
Itselläikin kaapeliliittymän määräaikaisuus päättyy 30.05 ja olen ihmetellyt kun ei ole minkäänlaista jatkotarjousta tullut? Eikö tosiaan vanhoille asiakkaille heitetä minkäänlaista porkkanaa jotta pysyvätkin asiakkaina?
Niiiin hyvää asiakaspalvelua ❤
Hei Karsastus!

Suosittelen pirauttamaan meidän myyntipalvelun maksuttomaan numeroon 0800-133133 niin saat jatkotarjouksen liittymään. Nykyinen asiakas on meille erittäin tärkeä, jatkamme mielellään kanssasi. Pahoitelut, kun vastauksen saaminen ehti viivähtää!
Olen myös ikivanha toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen omaava laajakaista-asiakas ja maksanut laskuni kyselemättä. Äsken juuri maksoin taas laskun ja aloin kuitenkin sattumalta katselemaan tarjouksianne, kun alkaa tuo hinta hirvittää, kun kuuntelee työkavereiden maksamia kk-hintoja. Olen ollut siinä uskossa, että kun meillä on nopein mahdollinen liittymä, niin se on vähän kalliimpi sen vuoksi. Hämmästyksekseni huomasin, että samanlaisen kiinteän laajakaistan tarjoamanne toistaiseksi voimassa oleva sopimus näyttää nykyään huomattavasti pienempää hintaa kuin mitä olen vuosikausia maksanut ! Oma moka tietysti, kun en ole lähtenyt tuohon kilpailutusrumbaan enkä ole kovin aktiivisesti seurannut hintapolitiikkaanne.. Tyhmähän on tietty se, joka maksaa kyselemättä...
Vihjeeksi vain, että puhelinliittymämme on DNA:lla ja sieltä kyllä on useamminkin soiteltu ja ilmoitettu, että liittymämme ovat turhankin hintavia ja heillä olisi tarjota samoilla eduilla halvempaa.
No, nyt on taas kuukausi eteenpäin maksettu ja myöhäistä valittaa...
On se kummaa hommaaa Sonera tarjosi vahalle as netti+viihde 39.90 eur/kk(vain sinulle huippu jatkotarjous.....),uusille asiakkaille 29.90 ja joillakin näyttää olevan vain 19.90 eur/kk sama paketti nopeuksissa ei eroja ???Kyllä pieni ihminen saa ihmetellä? Mihin osoitteeseen palautan laitteeni ?
Teroari70 kirjoitti:
On se kummaa hommaaa Sonera tarjosi vahalle as netti+viihde 39.90 eur/kk(vain sinulle huippu jatkotarjous.....),uusille asiakkaille 29.90 ja joillakin näyttää olevan vain 19.90 eur/kk sama paketti nopeuksissa ei eroja ???Kyllä pieni ihminen saa ihmetellä? Mihin osoitteeseen palautan laitteeni ?


Nuo 9,90-19,90e hinta on todennäköisesti taloyhtiöille, loppu maksetaan yleensä vuokran tai vastikkeen mukana.
Moi lassjo-n,
Toistaiseksi voimassa olevissa sopimuksissa tuo hinta useimmiten tuppaa olemaan korkeampi, kuin määräaikaisissa. Sain sen käsityksen, että olet ollut tyytyväinen itse laajakaistaan, ainoastaan tuo hinta harmittaa? Melkeinpä suosittelen päivittämään liittymään sen määräaikaisuuden, saat jatkossakin laadukkaan yhteyden, mutta huokeammalla hinnalla :)
Muutoksen voit tehdä näppärästi Omien Sivujen kautta, tai pirauttamalla Myyntipalveluumme 0800 133133.

Vastaa