Miksi webmailia ei saada kuntoon?


Miksi asiakkaat joutuvat edelleen käyttämään jo usean asiakkaan surkeaksi toteamaa webmailia? Oli hetki jolloin oli toivoa että jotain voisi tapahtua kun oli pidempi ilmoitettu huoltotauko. Mutta:

Tapio kirjoitti:

Muutokset eivät koskeneet webmailia.

15 kommenttia

Se että uusi webmail ei ole samanlainen kuin vanha ei ole vika. Mikä uudessa webmailissa on sinun käytössä suurin ongelma ja millä selaimella se ilmenee?
Hiiren kakkosnapin toimimattomuus viestissä.

HS uutiskirjeen linkit eivät ole käyttökelpoisia.

Selaus taaksepäin ei toimi.

Roskapostisuodatin on äärimmäisen hankala, suorastaan mahdoton käyttää.

Välitä-toiminto on kätketty, kuten myös moni muu toiminto.

Asetukset-lehdellä hiiren skrollaus ei toimi.

Viestiä poistettaessa peruuta ja ok väärinpäin.

Joo, osa löytyy mutta käytettävyys on huono. Surkea. Selaimen ja tietokoneen perustoimintojen toimimattomuus on vakava vika. Webmail on rikottu. Yleensä kun jotain uudistetaan niin toiminnallisuutta myös parannetaan samalla. Niin ainakin omassa työssäni lentoturvallisuuden parissa.

Em asiat toimivat Gmailissa hyvin, olisiko syytä ottaa oppia?

E: lisäys vielä, XP ja IE7
Kiitos palautteesta.
Lisäys listaan
- luonnoksen editointi ei mahdollinen
- luonnoksen lähettäminen ei mahdollinen
- saapuneet kansiossa eivät pagedown pageup tai nuolinäppäimet eivät toimi, ehkä muissakin
- backspace näppäin ei toimi odotetulla tavalla
Sehän on ihan romu.

Juuri soittivat asiakaspalvelusta (ttas kerran) ja kerroin omat havaitsemani vakavat toiminnalliset puutteet jälleen kerran. Varsinaista ajattelemattomuutta tuoda tällainen liittymä käyttöön kun sen voisi tehdä kunnollakin. Ei se että se on erilainen, vaan se että se on käyttökelvoton.
Webmailin uuden käyttöliittymän tietyistä puutteista on kerätty tietoa ja laitettu eteenpäin tuotteesta vastaavalle taholle.
Mihin voi lähettää laskun Soneran webmailin testauksesta ja tuotekehityksestä? Sen verran on tullut annettua palautetta että konsultointipalkkio olisi kyllä paikallaan. Kehitysidea on jo kuulemma tehty, koskahan mahtaa toteutua? On se outoa että asiakkaat joutuvat havaitsemaan puutteet ja reklamoimaan niistä. Toivottavasti merkittäviä parannuksia on tulossa ja pikaisesti.

Siihen asti, vikailmoitellaan..
koskahan olisi tulossa korjausta webmailia edelleen vaivaaviin puutteisiin?
Webmailin mahdollisista muutoksista ei ole vielä tietoa.
Liittyyköhän tähän se että KAIKKI sähköpostiviestini katosivat soneran palvelimelta sekä osoitekirjani tyhjeni lukuisista osoitetiedoista?
Sonera vaikenee tapauksesta totaalisesti. Ei apua, ei kommentteja. Ilmeisesti soneran palvelimilla suuren luokan tietoturva-aukko, eikä asiakkaiden tiedot ole turvassa.
Nimimerkki kirjoitti:
Liittyyköhän tähän se että KAIKKI sähköpostiviestini katosivat soneran palvelimelta sekä osoitekirjani tyhjeni lukuisista osoitetiedoista?
Sonera vaikenee tapauksesta totaalisesti. Ei apua, ei kommentteja. Ilmeisesti soneran palvelimilla suuren luokan tietoturva-aukko, eikä asiakkaiden tiedot ole turvassa.


Kommentoitu on jo muutamaan otteeseen, tässä viimeisin eiliseltä: viewtopic.php?f=60&t=5068&p=20606#p20606
Kommentointi ei auta, teidän pitäisi TEHDÄ jotakin. Kertoa esimerkiksi minne postilaatikkoni siältö on kadonnut. Yli kuukausi kulunut...
Ette varmaankaan lähetä laskuakaan, ennen kuin olette palauttaneet viestit ja osoitetiedot..?
Olisiko korjauksista mitään tietoa?
koha kirjoitti:
Olisiko korjauksista mitään tietoa?


Tarkoitat ilmeisesti webmailin ominaisuuksien muuttamista muuksi kuin mitä ne ovat nyt. Mahdollisista webmailin muutoksista ei ole tullut Asiakaspalveluun tietoa eli Soneran sähköpostin webmail-käyttöliittymää jatkaa toistaiseksi nykyisellään.
Tapio kirjoitti:
[quote="koha":1c81f6ku]Olisiko korjauksista mitään tietoa?


Tarkoitat ilmeisesti webmailin ominaisuuksien muuttamista muuksi kuin mitä ne ovat nyt. Mahdollisista webmailin muutoksista ei ole tullut Asiakaspalveluun tietoa eli Soneran sähköpostin webmail-käyttöliittymää jatkaa toistaiseksi nykyisellään.[/quote:1c81f6ku]

paskan tuputtivat

Vastaa