Minkälainen modeemi 100 megan valokuituliittymän mukana?

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 51 katselukertaa

Hei!

Minkälainen modeemi tulee 100 megan valokuituliittymän mukana?

Onko siinä gigan sisäverkko?
Tuo olisi välttämätön!


Vaiko vain 100 megan sisäverkko,
eli käytännössä vain 10 megaa langattomana laitteiden välillä..

Kiitos!

5 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Jaa-a... Riippuen millainen liittymä sinulla on? Modeemeja/reitittimiä ei normaalisti tule liittymien mukana, lisäpakettina saa toki (kuka haluaisi operaattorien halpaa tavaraa)?

Voit itse hankkia Gigasen reitittimen ja nopean langattoman verkon jos haluat. Operaattorin verkossa ei ole rajoituksia.

Sopimuksessa kun teet operaattorin kanssa tulisi lukea mitä siihen liittymään kuuluu.
Hei mitenmodeemiauki,

VDSL liittymiin modeemin saa tällä hetkellä 29 eurolla. VDSL liittymiin menee tällä hetkellä Zyxel Prestige P870HN-51b merkkistä laitetta. Näissä taitaa lähiverkko tosiaan olla 100 megainen.

Viihdepalveluun saa tällä hetkellä palvelureitittimeksi Inteno DG301 palvelureitittimen, jossa on taas 1000 megainen lähiverkko, mikäli porttiin yhdistetty laite sitä tukee. Jos esim. tietokoneen verkkokortti tukee vain 100 megaa, niin tuolloin portti toimii vastaavasti sillä nopeudella.

Langattoman verkon toiminta taas riippuu verkkoon yhdistetyistä laitteista ja samalla kanavalla olevista langattomista verkoista. Myös etäisyys tukiasemaan ja laitteiden välillä olevat esteet voivat nopeuteen vaikuttaa.

Mutta jos sinulla on tarkat vaatimukset, minkälaista modeemia/reititintä haluat käyttää, niin sellaisen voi toki hankkia aina itse. Tällöin saat ainankin juuri omiin tarpeisiisi soveltuvan laitteen.
Marko- kirjoitti:
Hei mitenmodeemiauki,

VDSL liittymiin modeemin saa tällä hetkellä 29 eurolla. VDSL liittymiin menee tällä hetkellä Zyxel Prestige P870HN-51b merkkistä laitetta. Näissä taitaa lähiverkko tosiaan olla 100 megainen.

Viihdepalveluun saa tällä hetkellä palvelureitittimeksi Inteno DG301 palvelureitittimen, jossa on taas 1000 megainen lähiverkko, mikäli porttiin yhdistetty laite sitä tukee. Jos esim. tietokoneen verkkokortti tukee vain 100 megaa, niin tuolloin portti toimii vastaavasti sillä nopeudella.

Langattoman verkon toiminta taas riippuu verkkoon yhdistetyistä laitteista ja samalla kanavalla olevista langattomista verkoista. Myös etäisyys tukiasemaan ja laitteiden välillä olevat esteet voivat nopeuteen vaikuttaa.

Mutta jos sinulla on tarkat vaatimukset, minkälaista modeemia/reititintä haluat käyttää, niin sellaisen voi toki hankkia aina itse. Tällöin saat ainankin juuri omiin tarpeisiisi soveltuvan laitteen.


Toimiiko tämä VDSL modeemi 100M valokuituliittymän kanssa (tämä vaihtoehto tarjolla kun tekee tilausta verkossa) vai onko tuo 1e/kk maksava wlan modeemi purkki ainoa vaihtoehto 100M valokuidulle tällä hetkellä?
Olen muuttamassa ja huoneistossa on tulossa taloyhtiön nettiin päivitys 1M-10M 3.11,kuuluuko tuohon taloyhtiön laajakaistaan modeemi vai onko se hankittava itse?
Hei Wlan68! Liittymän mukana toimitetaan aina oikeanlainen modeemi, riippumatta ostatko sen kertamaksulla vai hankitko 1€/kk vuokramodeemin. Jos talon sisäverkko on toteutettu VDSL2-tekniikalla, niin silloin tilauksen mukana tulee VDSL2-modeemi. Jossain tapauksissa modeemi voi tulla kaupan päälle ja joissakin tapauksissa siitä veloitetaan erikseen. Tämä riippuu tilanteesta ja liittymätyypistä.
Mikä on teidän valokuitutekniikan (100Mb) yhteensopivuus https://www.telewell.fi/fi/tuote/adsl-tuotteet/TW-EAV510_ac_uusi/tw-eav510-ac VDSL2 modeemin kanssa?
edit,9.11.
Kiitos taas tästäkin "palvelusta" kun vastausta ei ole kuulunut.Ainakin viimeistään nyt tiedän kenen palveluja en ota uuteen kotiimme vaikka taloyhtiön kuitu saatavilla.

Vastaa