Missä on Soneran Duel Carrier verkkoja?

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,

Onko Soneralla mitään DC-verkon laajennuksia meneillään? Miksi en löydä Soneran kartasta Dual Carrier verkkoja? Muutaman alueen katsoin, Elisalla ja DNA:lla on Dual Carrier, mutta Soneralla vaan HSPA 14,4 Mbit. Missä on Tampereella esim. Soneran Duel Carrier verkkoa? Onko Soneralla DC verkkoa myös pienemmissä kaupungeissa esim. Imatra?

Onko muuten Tele Finlandin liittymillä jopa 21 Mbps Dual Carrier käyttöoikeutta? Ottaen huomioon tietysti että hankkii sopivan pääte laitteen?

Saisiko vastauksen selko kielisenä?

3 kommenttia

Hei museomies:

Meidän Dual Carrierin kuuluvuusalueet löydät osoitteesta http://www.sonera.fi/asiakastuki/verkko ... uuskartta/ . Ruksita pelkästään "3G 2100 42 Mbps (Dual Carrier)" -kohta jolloin karttaan tulee pelkästään alueet joissa Dual Carrier verkko löytyy. Kartan mukaan DC verkko löytyy myös Imatralta ja Tampereelta.

Huomioithan, että Aito 4G verkko on kuitenkin eri kuin Dual Carrier. 4G on tällä hetkellä nopein verkko ja esim. Imatralla sekä Tampereella on sekin toiminnassa osassa kaupunkia.

Tele Finlandin liittymistä sinun kannattaa tiedustella heidän asiakaspalvelustaan.
Kiitos, katsoin sieltä.

Ihan kotikulmille ei Soneralla ollut DC tai LTE-verkkoa. Mutta täytyy sanoa, että mökillä Soneralla oli parempi peitto kun mun nykyisellä operaattorilla ainakin kartan mukaan.

Sonera saisi laajentaa Dual Carrier verkkoa enemmän. Minun täytyy ottaa Tele Finland nettitikun testiin mökille, nykyinen operaattori toimii, mutta mökki aika rajalla peittoa. Hankin samalla DC tikun mökkikäyttöä varten niin näkee vähän myös miten DC toimii kaupunki alueella. Kotona minulla on Duel Carrier reititin Elisan liittymällä.

Tuota kuuluvuuskarttaa voisi muuten uudistaa, en ole tajunnut että noita voi poistaa yksitellen. Nyt näkyy helpommin dc peittoalueet.
museomies: Kiitos palautteestasi. Terveisesi on välitetty niin verkkopuolelle kuin sivustosta vastaaville.

Vastaa