Taustaa
Muutin toissaviikolla taloyhtiöön, joka tarjoaa asukkailleen Sonera Kodin Netti -valokuituliittymän. Asiakaspalvelusta käskettiin tilaamaan VDSL2-modeemi, koska vanhan mallisen modeemit eivät toimi yhteyden kanssa. Kieltäydyin aluksi tilaamasta modeemia, koska ajattelin varmistaa, toimisiko suhteellisen uusi, edellinen modeemini. Ei toiminut, joten tilasin VDSL2-modeemin puhelimitse Soneran asiakaspalvelusta. Odotin lähes viikon, mutta sitä ei kuulunut. Soitin uudestaan Soneran asiakaspalveluun, jossa sanottiin että heillä ei ollut asiakastiedoissani mitään merkintää edes siitä, että olin soittanut modeemiasioissa, tai että olisin tilannut modeemin. Tilasin sitten modeemin uudestaan, ja tällä kertaa se tuli.
Itse asia
Laite on nyt ollut runsaan viikon käytössä, vaikkakin minun piti ottaa Soneran asiakaspalveluun pari kertaa yhteyttä, ennen kuin tekninen tuki sai yhteyteni oikein kytkettyä.
Ihmettelen tässä nyt sitä, että miksei modeemin yhteydessä tullut minkäänlaista laskua, tai miksei sitä esimerkiksi lähetetty postiennakolla minulle? Modeemin saapumisesta on nyt tosiaan kulunut jo yli viikko aikaa, enkä esim. pääse Soneran Omat Sivut -palvelun kautta edes selaamaan laskuhistoriaani - sivu vain ilmoittaa, että "kirjaudu sisään", kun olen jo sisäänkirjautuneena. Pyytäisin, että saisin vastauksen tuohon laskuasiaan, sillä en todellakaan halua, että yhtäkkiä alkaa sadella esim. maksumuistutuksia laskusta, jota en koskaan ole saanut.
Olisin tehnyt teille asiasta ilmoituksen Oma Sivut -palvelun kautta, mutta sivua klikatessani on nyt jo kahden päivän ajan tullut vastaan ilmoitus tilapäisestä teknisestä viasta, jonka vuoksi ilmoitusten tekeminen on poissa käytöstä.
Olisin myös mielelläni jättänyt teille soittopyynnön asiasta, mutta Omat Sivut -palvelun soittopyyntöpalvelu näyttää olevan ruuhkautunut laajakaista-asioiden osalta seuraavan kahden viikon ajalta, ja sitä pidemmälle palvelunne ei anna varata soittoaikoja.