Miten eroon 1000ms(ja yli) paketeista?

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Tosiaan. Ei ole koskaan tullut vastaan tälläsiä pingejä. Liittymäkin antaa 18Mpbs down 3 Mbps up tuloksia 2/5 palkeilla, kun on käytössä Huawei B593.

http://imgur.com/GdSGUZu


En ole tähän päivään mennessä tavannut yhtä korkeita lagipiikkejä. Olen kuitenkin nyt kaikki operaattorit käynyt läpi, ja muistikuvani mukaan vain Soneralla tekee näin. Myös DNA:lla minulla oli huono kuuluvuus.

Dovado 4GR + Sierra Wireless 309 mokkulayhdistelmällä tekee samaa.

4 kommenttia

Hei Oba!

Kuullostaa siltä että tikun asetuksista ei verkkoa ole lukittu vaan yhteys seilaa 3G ja 4G verkkojen välillä. Olisiko tämä mahdollista? Voisit nyt ihan ensiksi tarkistaa verkon pakotuksen tiettyy verkkoon ja testailla kuinka yhteydet silloin toimivat. Jos se vaikuttaisi positiivisessa mielessä noihin lagipiikkeihinkin. Entä oletko testannut yhteyksiä lisäantennilla? Sitähän voisi myös kokeilla.
Melina kirjoitti:
Hei Oba!

Kuullostaa siltä että tikun asetuksista ei verkkoa ole lukittu vaan yhteys seilaa 3G ja 4G verkkojen välillä. Olisiko tämä mahdollista? Voisit nyt ihan ensiksi tarkistaa verkon pakotuksen tiettyy verkkoon ja testailla kuinka yhteydet silloin toimivat. Jos se vaikuttaisi positiivisessa mielessä noihin lagipiikkeihinkin. Entä oletko testannut yhteyksiä lisäantennilla? Sitähän voisi myös kokeilla.


Olen käyttänyt tähän mennessä _aina_ 3G-pakotuksella. Firmwarena on uusin SP061. Toivoisin, että Huawei voisi tehdä firmware päivityksen, jolla reitittimen voisi tarpeessa myös lukita single-HSPA+ -verkkoon, eikä seilaisi DC-verkossa, jos kuuluvuutta on/tai on vähän (Saunalahdella 4/5 palkkia, mutta DC-verkko niin kuormitettu alueellani, että en pysty käyttämään modeemia lainkaan, koska en saa sitä single-HSPA+ -tilaan).

En ole testannut lisäantennilla. Käytössäni on vain kaksi ulkoista antennia, jotka tulivat modeemireitittimen mukana. Kuvassa siis pingit on Dovado 4GR + Sierra wireless 309 yhdistelmällä. Tukiasemakin on alle kilometrin päässä. Maanmittauslaitoksen kartan mukaan noin 700-800 metriä.
Minulla suur pingit katosi kun katsoin pääte laitteen ominaisuuksia.

Minulla on ollut joku vanha netti tikku. Se oli asian tuntijan mukaan vain 14,4 Mbit ja vasteaika oli monesti yli 100 ms - jopa 2000ms. Olen tehnyt asiasta vika ilmoituksen, mutta lopulta Elisan asian tuntija sanoi että ei oo mitään tehtävissä kun pääte laite on vanhan aikainen.

No minä tilasin DC reitittimen ja nyt toimii pingit hyvin ja nopeus kasvoi 3G verkossa kun tuli joku ihmeen Duel Carrier verkko. Minulla on myös LTE ollut, mutta se oli vain koeajan eli kuukauden. Duel Carrier toimii ihan riittävällä vauhdilla, äsken tuli joku 18/3 45 ms. On varmaan käypä nopeus. En osaa tulkita nopeuksia, mutta tuo vastaa hyvin ADLS yhteyttä.

Minä olen tyytyväinen.

Kannattaa siis katsoa onko pääte laite nyky aikainen ja jos ei , vaihtaa se johonkin toiseen ? Kaveri kehui Huawein laitteita vakaiksi ja toimiviksi. Toistaiseksi tyytyväinen.
http://www.speedtest.net/result/2621659028.png

http://www.pingtest.net/result/79358630.png

Tälläsiä tuloksia tulee tähän aikaan. Sääli että ruuhka-aika vaikuttaa myös latenssiin.

4/5 signaali. RSSI(dBm) -61

Vaihtelee näköjään signaalinvoimakkuus 4-5 välillä tähän aikaan, -55 RRSI(dBm)

ps. 8-10 dB suunta-antenni käytössä.

Vastaa