Miten teihin saa yhteyttä ulkomailta?

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 37 katselukertaa

Hei,

Asun Hollannissa, ja Sonera on lähettänyt minulle laskun lankaliittymän maaliskuun puheluista vaikka sanoin liittymän irti jo joulukuussa. Olen yrittänyt saada Soneran asiakaspalveluun yhteyttä usemman kerrran, mutta olen aina joutunut odottamaan niin kauan, että en voinut jatkaa koska puhelu on tullut jo maksamaan minulle jo omaisuuden (olen yrittänyt soittaa sekä ruotsinkieliseen- että suomenkieliseenpalveluun). Olen yrittänyt myös lähettää sähköpostia laskutus@sonera.fi ja asiakastuki@sonera.fi osoitteisiin, mutta en ole saanut vastausta.

Minulla on Skype-tili millä soitan käytännössä ilmaiseksi (5 e/kk) Suomessa oleviin lankaliittymiin, mutta kun Soneralla on ainoastaan 0200 alkavia numeroita, niin en voi sitäkin käyttää ilman ylimäärästä maksua.

Joten, auttakaa! Miten voin saada teihin yhteyttä ilman, että joudun maksamaan kymmeniä euroja puhelustani? Voiko esim asiakaspalvelulle jättää soittopyyntö, vai löytyykä teiltä joku palvelunumero johon ei tarvitse odottaa puoli tuntia? Onko asiakaspalvelulla käytössä joku tavllinen lankaliitymänumero? Vai hoituuko asia esim. sähköpostitse?

Jos ei muu auta, niin tilatkaa Soneralle Skype-tili niin ehkä yhteys rupee vihdoinkin pelaamaan 🙂

8 kommenttia

Jos käytössäsi on Soneran matkapuhelinliittymä, voit lähettää asiasta viestin palvelupyyntölomakkeemme kautta asiakaspalveluumme.

Mikäli käytössäsi ei ole matkapuhelinliittymää, etkä pääse kirjautumaan Omille Sivuille, voit lähettää asiasta viestin internetpalvelut(at)sonera.com -osoitteeseen. Viestiin kannattaa liittää mahdollisimman tarkasti tietoa liittymästäsi, esimerkiksi liittymänumero ja liittymän laskulta löytyvä asiakasnumero tai henkilötunnuksesi, jotta voimme varmentaa henkilöllisyytesi. Viestissä kannattaa olla mukana myös mahdollisimman hyvät yhteystiedot.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Hei,

Noudatin ohjeitanne ja lähetin kysymykseni heti saman tien internetpalvelut(at)sonera.com osoitteeseen ja sain yllätyksekseni tänään seuraavan vastauksen:

Kiitos yhteydenotostasi. Pahoittelemme, että Asiakaspalvelumme ruuhkautumisen vuoksi vastauksemme on viivästynyt.

Olemme huomioineet, että useimmiten sähköpostipalaute on ennätetty jo hoitaa puhelinpalvelumme kautta. Haluaisimmekin tiedustella tarkemmin, onko asiasi vielä ajankohtainen.

Jos asiasi on jo hoidettu pyydämme, ettet vastaa tähän viestiin.

Jos asiasi on vielä ajankohtainen, pyydämme vastaamaan tähän viestiin lisäämällä otsikkokenttään tekstin AJANKOHTAINEN. Pyrimme vastaamaan viestiisi mahdollisimman pian. Asian selvittämiseksi voit myös olla puhelimitse yhteydessä Asiakaspalveluumme numeroon 0200 17000 (ma-pe klo 8-21, la 9-16.30), pvm/mpm


Eli, ei näytä siltä, että asiani hoituu sujuvasti tämänkään kanavan kautta :-(

Epätoivoinen asiakas

Tommy
Tiedossa ei ole, että tässä viestiketjussa mainitussa asiakaspalvelun sähköpostiosoitteesta olisi lähtenyt mainitsemaasi 'ruuhka-ilmoitusta'.

Milloin viestin lähetit? Saatko esim. tarkistettua lähetetyiden viestien kansiosta, milloin tarkalleen alkuperäisen viestin internetpalveluihin lähetit.


T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Hei,

Tarkistin postilaatikkoani ja olen lähettänyt Soneralle viestin 1.9.2009 klo 19.31 paikallista aikaa.

Soneran "vastaus" tuli eilen 9.9 klo 13.34. Toivon, että pian päästään hoitamaan varsinaista asiaa...
Viestisi on tullut perille (lähetysajan ja nimimerkkisi perusteella tunnistettuna). Asia käsitellään tulevana maanantaina. Pahoittelen pitkäksi venähtänyttä käsittelyaikaa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Asiani käsiteltiin vasta tiistaina 15.9 eikä maanantaina kuten oli luvattu. Sain sähköpostiviestin, jonka mukaan lasku on nyt mitätöitu.

Olen iloinen, että asiani vihdoinkin otettiin käsittelyyn. Aikaa on kuitenkin kulunut tasan 40 päivää ja minulle on koitunut kuluja noin 100 euroja 11 euron laskun mitätöimiseen. Eikä lasku ollut minun syytäni :-(

Minusta on hyvin valitettavaa, että palvelukulttuuri on mennyt tähän suuntaan nyky-yhteiskunnassa, erityisesti kun nyt on kysymys viestintäyrityksestä, jonka viestintäkulttuuri pitäisi olla huippuluokkaa.

Ehdin jo olla päivän siinä uskossa, että asiani oli hoidettu. Toisin kuitenkin kävi. Tänään keskiviikkona tuli nimittäin postiluukusta Soneran uhkaava maksukehotus. Alkaako todella kaikki nyt uudestaan....????!!!

Kuka pelastaa meidät viestintäyrityksen tehottomasta palvelusta?

Tommy
Pahoittelut asiasta sinulle aiheutuneesta harmista ja asian selvityksen viiveestä.

Saamasi maksukehotuskirje on todennäköisesti lähetetty liittymästäsi aiemmassa vaiheessa, ennen kuin liittymällesi on tehty hyvityksiä ja asiaa on käsitelty. Jos maksukehoitusmaksu koskee laskua, joka on hyvitetty, maksukehotus ilmoitus on myös ollut aiheeton.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Ja tarina jatkuu....: Sain tänään Soneran asiakaspalvelusta uuden sähköpostiviestin jossa asiantuntija tiedusteli seuraavasti:

Hei
Mitä liittymää tai laskua asia koskee?


Kun kerran olen saanut teiltä jo vahvistuksen, että asia on loppuunkäsitelty niin en taida enää vastata tähän kyselyyn...

Ei näytä siltä, että Soneran asiantuntijat vaihtavat tietoja keskenään.

Vastaa