Miten voi mennä näin

  • 11 December 2014
  • 16 kommenttia
  • 343 katselukertaa

poistettu

16 kommenttia

Hei vera!

Nyt en osaa tarkemmin sanoa mistä tässä on ollut kyse, mutta kyllä 0400 -alkuisen numeron avaaminen on mahdollista.

Tuo uusi 040 -alkuinen numero jonka olet tilannut, on nyt kumminkin peruttu eikä tästä liittymästä tulla sinulle lähettämään laskua.
poistettu
Kunniamerkki +14
Joskus aikaisemmin "männä vuosina" tuollainen kympin kulu on kummitellut hinnastossa niitä tapauksia varten, joissa myyjä on asiakkaan kanssa etsinyt asiakkaalle mieluista numeroa vapaista numeroista.

Eli periaatteessa kyse on ainakin aiemmin ollut palvelumaksusta joka saatettiin veloittaa mistä tahansa numerosta jos sitä oikein hakemalla lähdettiin hakemaan ja operaatioon kulutettiin aikaa.

Lieneekö tässä kommunikoinnissa vedetty mutkia suoriksi ja brändätty tämä "erikoisnumeroksi"...
Hei vera!

Mikäli numero avataan Sonera Kaupassa, tai vekkokaupassa ei tällöin ole mahdollisuutta avata tuota 0400 -alkuista numeroa. Tuo 0400 -alkuinen numero on mahdollisuus kyllä avata, mutta se vaatii niin sanotusti käsityötä ja se joudutaan avaamaan manuaalisesti asiakapalvelun kautta.

Kannattaa myös huomioida että kaikki 0400 -alkuiset puhelinnumerot ovat melkein aina ollut aikaisemmin käytössä jollakin toisella asiakkaalla.
Kunniamerkki +14
Iiro_ kirjoitti:
Hei vera!

Kannattaa myös huomioida että kaikki 0400 -alkuiset puhelinnumerot ovat melkein aina ollut aikaisemmin käytössä jollakin toisella asiakkaalla.


Ja tämä voi olla todella ärsyttävää, itse saan kohtuullisenkin usein 0400-numerooni telemarkkinointifirmoilta soittoja, joissa tavoitellaan liittymän vanhaa omistajaa.

Numero on ollut minulla jo 3 vuotta käytössä ja oliko numerokarenssin pituus 6 kk vai mitä, eli näistä saa iloa itselleen pitkäksi aikaa... Enää nykyään puheluita ei tule kuin muutama kuukaudessa, mutta ennen niitä tuli useampi viikossa!
poistettu
Hei kjns!

Olet oikeassa eli irtisanottuja puhelinnumeroita ei luovuteta asiakkaille 6 kuukauden aikana. Yleensä pyritään ottamaan käyttöön jo kauemminkin irtisanoutuneita liittymänumeroita, ellei asiakas nimenomaan halua käyttöönsä tiettyä puhelinnumeroa. Nykyisin ongelma on helpottanut, koska teleoperaattoria vaihdettaessa puhelinnumero säilyy ennallaan.

Oletko tutustunut puhelinmyynnin rajoituspalveluun eli Robinson-palveluun, josta löytyy lisätietoja esimerkiksi seuraavasta linkistä:

http://bit.ly/1rudmP7
Poistettu
Hei vera!

Kiitos viestistä. Ilman muuta selvitetään asiaa. Jotta kysymyksesi voidaan kohdistaa oikealle liittymänumerolle tutkintaa varten, lisäisitkö tämän Keskustelupalstan profiiliisi kyseisen käytössäsi olleen puhelinnumeron ilman ensimmäistä nollaa. Numero ei näy muille Keskustelupalstan käyttäjille.

Ohje: Omat asetukset => Profiili => Asiakasnumeron kohdalle kirjoitetaan puhelinnumero ilman ensimmäistä nollaa => Lähetä.

Ohjeidemme mukaisesti liittymän irtisanomistilanteissa asiakasneuvojan tulee kysyä asiakkaalta, haluaako asiakas tehdä maksuttoman numerovarauksen, joka on voimassa 6 kuukautta liittymän irtisanomispäivästä. Lähinnä tätä tarkoitin mainitsemallani 6 kuukaudella. Viestisi mukaan olet kuitenkin itsekin pyytänyt numeronvarausta, joten asia on syytä selvittää.

Mikäli asiakkaalta ei numeronvarausasiasta ole kysytty, on asiassa toimittu ohjeiden vastaisesti. Kaikki asiakkaamme eivät kuitenkaan halua tai tarvitse numeronvarausta, mutta asiaa tulee kuitenkin aina kysyä asiakkaalta.

Kyseinen asia koskee lähinnä puhekäyttöön tarkoitettuja liittymiä. Eri asia on Sonera Liikkuva Netti -liittymät eli mobiililaajakaistaliittymät, joissa myös on 040- tai 0400-alkuiset numerot. Näillä mobiililaajakaistaliittymillä ei voi soittaa eikä niihin voi soittaa.
Poistettu
Poistettu
Poistettu
Poistettu
Poistettu
Poistettu
Hei vera!

Oletkohan tarkoituksella poistanut viestisi vai onko tämän Keskustelupalstan toimivuudessa ollut jotakin häiriötä?

Vastaa