Mobiilivarmenne

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Hei,
mistä tietää, että mikä kännykkä tukee mobiilivarmennetta?
Kävin tänään tilaamassa mobiilivarmenteen. Sitä ei saanut pääkännykän (Lumia 800) liittymään, koska sitä ei saa multiSIM-rinnakkaiskorttiin. Joten otin mobiilivarmenteen pääliittymään, joka on muutaman vuoden vanhassa kännykässä. Mutta se kännykkä ei tukenut mobiilivarmennetta. Myyjän kanssa mietittiin ratkaisua ja lopulta otettiin mobiilivarmenne taas pois käytöstä. Myyjä ei osannut sanoa, mitkä kännykät tukee mobiilivarmennetta (tai mikä ominaisuus kännykässä pitää olla). Joten tietääkö sitä etukäteen mitenkään vai pitääkö yksitellen kokeilla kännyköitä, jotta saa selville missä toimii?

7 kommenttia

Moi liskii,
Varmenteen käyttö edellyttää, että laitteessa on tuki tekstiviestien lähetykseen ja vastaanottoon.

Varmenne soveltuu käytettäväksi myös Windows 7 ja 7.5 käyttöjärjestelmän puhelimissa (esim. Nokia Lumia -sarja, HTC Titan ja Radar, sekä Samsung Omnia7). Windows käyttöjärjestelmä ei salli tunnistuksen tekemistä mm. puhelimen ollessa näppäinlukittu. Tästä syystä Windows puhelimissa käyttäjän pitää poistaa näppäinlukko ennen tunnistautumista ID-palvelulla eli puhelimen näytön pitää olla ”hereillä”.
Joten Sonera ID toimii melkeinpä joka puhelimella.
Kyllä laitteessa on tuki tekstiviesteille. Joten ongelma on jossain muussa. Myyjän kanssa ihmeteltiin sitä, että koko kännykkää ei voi edes käynnistää, jos käyttää mobiilivarmennetta. Luulisi, että kännykkä menisi edes päälle ja sitten tulisi ongelmia. Mutta puhelinta ei pystynyt käynnistämään (ei edes PIN-koodi kyselykohtaan)
liskii:
Onhan liittymälläsi käytössä Sonera ID –sim-kortti? Katsoin, että Palstan asiakasnumeron puhelinnumerolla on sim-kortti vuodelta 2001. ID-kortti ei voi olla näin vanha. Vaihdettiinko korttia Kaupassa uuteen?
Vaihdettiin. Kännykkä toimi normaalisti alkuperäisellä SIM-kortilla. Hankin mobiilivarmenteen ja sen jälkeen kännykkä ei lähtenyt enää edes päälle. Kokeiltiin eri SIM-kortilla, jossa ei mobiilivarmennetta ja se toimi normaalisti. Kokeiltiin uudestaan mobiilivarmenteella, mutta eri SIM-kortilla, mutta ei toiminut. Ja otettiin mobiilivarmenne pois ja sitten taas toimi normaalisti.
liskii:
Kysäisin asiaa tekniikan puolelta. Sieltäkään asialle ei voida tehdä mitään. He paikansivat vian puhelimeen. Mikä puhelin sinulla on käytössäsi pääliittymälläsi?
Samsung SGH-E360
Moi liskii! Kyselin vikapalvelulta vielä lisätietoja, mutta lopputulos on sama. Täältä käsin emme pysty tämän enempää auttamaan, mutta voisit ottaa vielä yhteyttä Samsungin tukeen, josko heiltä löytyisi ratkaisu ongelmaan.

Vastaa