Modeemin jäätyminen

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Miksi modeemi katkeaa välillä? päivittääkö se itseään? aina kun se se katkeaa niin kuuluu naks-ääni ja sit tv-kuva jäätyy ja tietokone ilmoittaa että ei ole nettiyhteyttä. Pari minuuttia menee niin samainen naks-ääni kuuluu ja kuva tv:seen palaa ja tietokoneeseen yhteys palaa. tätä naksuntaa on nyt tapahtunut aika monena päivänä. Modeemi on kyllä palautettu ihan lähiaikoina alkuperäisiin asetuksiin ja samoin digiboksi. Onko muilla samaa modeemin jäätymistä?

2 kommenttia

Moi,

Itsellä ollut samaa ongelmaa lähiaikoina. Kuuluu naksahdus ja DSL-linja tippuu ja yhdistää uudelleen about kerran päivässä. Kesällä/Syksyllä toimi vielä ihan normaalisti pätkimättä korkeammalla nopeudella. Olen tehnyt vikailmoituksen ja linjan arvot eivät kuulemma näyttäneet kovin hyviltä ja nopeus on nyt laskettu 12Mbps:än, mutta pätkiminen jatkuu. Seuraavaksi kai asentaja tarkistaa itse linjan.
Itselläni oli samanlaista vikaa thomsonissa ja vika on siis itse modeemissa. Soittoa vaan asiakaspalveluun niin lähettävät uuden laitteen tilalle. Ei kuulemma ollut mikään uusi juttu. Kerran on tehnyt naksumisen tuon vaihdon jälkeen mutta sen jälkeen on ainakin tuo naksumis/resetointivika ollut poissa.

Vastaa