Mokkula ei toimi

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 125 katselukertaa

Moikka!
Otin liikkuvan netin teiltä ja sillon sanottiin, että liittymä toimii Saunalahdelta aiemmin saamani tikun kanssa. Kävi ilmi kuitenkin, että tikku on lukittu. Purin lukituksen saunalahdelta saamieni ohjeiden mukaisesti. Nyt tikku ei kuitenkaan edelleenkään toimi, vaikka teiltä niin luvattiin. TIkussa on mobiililaajakaista-ohjelma vain saunalahdelta ja tämä ohjelma ei teidän liittymää pyöritä. Saunalahdelta kerrottiin minun tarvitsevan teiltä oman mobiililaajakaista-ohjelman. Miten voin sen tikkuuni saada? Kärsivällisyys koetuksella kun tikusta olen maksanut jo tovin eikä se vippaskonsteinkaan edelleenkään toimi, vaikka näin liittymän oston yhteydessä luvattiin.

5 kommenttia

Hei Aapa!

Tosiaan sama yhteysohjelma kyllä käy mikä tikun mukana on asennettu. ainut asia mikä tulisi muuttaa on asetuksista internet-asetukset. Eli yleiset asetukset on : www5.sonera.fi/ohjeet/MMS-_ja_internetasetukset?Someid=Some3827 . Sanotko tikun mallin ja yhteysohjelman nimen niin voin tarkistaa mistä nämä valikot löytyvät.
Eli tikku on Huawei E367 ja toi ohjelma on Saunalahti Mobiililaajakaista, mikä mulla nyt on tossa tikulla. Se päivitty just ennenku mun saunalahen liittymä lakkas toimimasta eli syyskuussa vissiin.
Hei aapa!

Pahoittelen, että Soneran liittymästi ei ole lähtenyt toimimaan Saunalahden nettitikulla.

Mainitset viestissäsi, että Saunalahden nettitikusta on poistettu operaattorilukitus, joten nyt pitäisi tikku toimia Soneran SIM-kortilla. Seuraavaksi pitäisi tikun hallintaohjelmaan asettaa Soneran asetukset.

Huawei E367 -nettitikun hallintaohjelmana on Mobile Partner ja tietokoneesi näytöltä pitäisi löytyä Mobile Partner -kuvake?

Avaa Mobile Partner -ikkuna tietokoneesi näytölle. Mobile Partnerissa tulee näkyä "Yhdistä", joka tarkoittaa sitä, että internetyhteyttä ei ole muodostettu.

1. Mobile Partner -ikkunan yläosasta valitaan Työkalut (Tools) ja alasvetovalikosta valitaan Asetukset.
2. Avautuvan uuden ikkunan vasemmasta laidasta valitaan kohta Profiilin hallinta (Profile Management)
3. Profiilin hallinta -ikkunan oikeasta laidasta valitaan Uusi (New) ja täytetään seuraavat kohdat:
- Profiilin nimi (Profile Name): Sonera Internet
- APN:n kohdalle laitetaan täppä kohtaan Staattinen (Static) ja kirjoitetaan APN-riville: internet
- Todennus-kohtaan (Authentication) kirjoitetaan Palvelunumero-riville (Access Number): *99#
4. Tämän jälkeen valitaan Tallenna (Save) ja lopuksi OK

Lisäksi kannattaa tarkistaa, että nettitikku on lukittu käyttämään ainoastaan 3G-verkkoa.

1. Aikaisemmin valitun Profiilin hallinta -kohdan alapuolelta valitaan kohta Verkko
2. Verkkotyypiksi (Network Type) valitaan alasvetovalikosta (pieni nuoli rivin oikealla puolella) kohta "Vain WCDMA" (WCDMA only)
4. Taajuus-kohtaan valitaan Kaikki taajuudet
3. Painetaan Käytä-painiketta (Apply) ja lopuksi OK

Toivottavasti näillä ohjeilla saat nettitikkusi toimimaan Soneran SIM-kortilla.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Tikulla luultavasti on Saunalahden/Elisan käyttämä Mobiililaajakaista-sovellus, joka ei hyväksy käytettäväksi muita verkkoja.

Mobile Partneria voi käyttää joko vain koneelle asentuvana tai ns. dashboard-versiona, joka tallentuu myös tikun sisäiseen muistiin. Jälkimmäinen versio löytyy esim. Saunalahden tukisivuilta, ellei Soneralla ole vastaavaa tarjolla?
Joo siis ongelmana on se, että mobile partner-kuvaketta eikä ohjelmaa oo, vaan kun tikku kiinnitetään koneeseen ja pyytää asentamaan mobiililaajakaista ohjelman, asentaa se ohjelman Saunalahti mobiililaajakaista, eikä Mobile Partneria.
Joten, mitä mun pittää tehä? Sen Mobile Partnerin voi siis ladata netistä jostain vai?

Vastaa