Motorolan digiboksista


Terve,

Minulla on tuon 24mbps Extran kanssa laajakaista TV. Muutama kysymys.

1) Muissa paikoissa kun olen nähnyt saman boksin, se näyttää mm. kellonajan ja ns. "ympyrän" nuolina todella näyttävästi. Kahdessa eri paikassa olen saman boksin nähnyt. Minulla näkyy vain vihreä / punainen valo, eihän tuo nyt mitään mutta olisihan tuo "coolimman" näköistä olkkarissa saada valot näkymään. :)

2) Onko normaalia, että hyvin useasti, tai itse asiassa useimmiten kun digiboksin käynnistää, tulee ruutuun vain 1-3 palloa mustalla taustalla, jonka jälkeen digiboksi käynnistää itsensä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen, ärsyttää varsinkin välillä kun joku ohjelma ehtii alkaa siinä kun 20 minuuttia odotat koska digiboksin normaali KreaTV -näkymä tulee esiin. Välillä käy myös niin että kaikki viisi palloa palavat, mutta mustalla pohjalla, ja boksi käynnistyy taas vain uudestaan, ja ei muuta kuin odottelemaan että boksille tulisi parempi mieli ja alkaa kirjautumaan sisään.

3) Oikein mistään ei löytynyt tarkkoja specsejä, että mitä boksin kahdella USB -porteilla voi tehdä? Kokeilin ulkoista kovalevyä eikä kyllä tehnyt mitään. Saako näihin jotakin tallentimia tai muita, mihin ne siis ovat tarkoitettu?

4) Joku olikin jo täällä kysellyt, miksi kuva pätkii välillä todella ärsyttävästi 1-3 minuutin välein. Itsellä sama ongelma, kokeiltu suoralla piuhalla (ilman hubeja tai muita), ongelma ei poistu. Kokeiltu myös boottauksia ym. ym. mutta asia ei korjaannu. Mitä itse olen huomannut niin yhteys ainakin tulee Ruotsista asti, riittääkö Soneralla sitten kaistanpituus näyttää kaikille teeveetä vai onkohan vika omassa yhteydessäni, eli yhteyttä vain vikapuolellenne? Muutoin Internet toimii kyllä ihan hyvin, yhteydessä ei muiden koneiden kanssa ole mitään takkuilua. Ja mitään latauksia ei esim. taustalla ole samaan aikaan.

Kiitoksia jo etukäteen!

14 kommenttia

Tuolla on ton motorolan boxin tiedot.
http://www.motorola.com/business/US-EN/ ... 06b00aRCRD
Itsekkin sain ton "karvalakki" version jossa ei ole mitään muuta kuin se vihreä valo:/

Tota samaa pätkimistä on itselllänikin jatkunut jo melkein kaksi viikkoa,samoin noi discoveryn kanavat eivät vieläkään näy.Itse epäilisin että toi pätkiminen johtuu siitä uudesta salauksesta mikä otettiin käyttöön koska noi discoveryn kanavat eivät näy(mikä on outoa koska se discovery travel tms taas näkyy samoin noiden kahden kanavan tekstit näkyy myös),eli boxin softassa/ruotsin serverin softassa on vikaa.Itselläni pätkii ainoastaan noi salatut kanavat eli tv1 yms ilmaiset kanavat eivät pätki ollenkaan.Samoin osassa kanavista ne ohjelmatiedot väärin,esim 00:00 jälkeen toi näyttää edellisen päivän? tiedot.Aika ihmeellistä että tossakin vieläkin tollainen bugi.Thomsonin adsl boxissa olisi ilmeisesti mahdollisuus pistää yhdelle lan portille ulkoinen ip mutta sonera on laittanut ne oikeude(Käyttäjällä on vain LAN_Admin oikeudet) niin ettei sitä pysty kunnolla edes säätämään:(.Tiedä sitten auttaisiko toikaan tohon.Tosta motorolan boxista on eri versioita joissa osassa on kovalevy sisällä jolloin pystyy nauhoittamaan niitä ohjelmia.Siihen usb portiin saa ainakin jonkun remote control jutun,ilmeisesti myös usb hiiri/näppäimistö käy.

Tuolla näkyy noiden kaikkien kanavien ohjelmatiedot(myös history Channel)
http://www.tvnyt.fi/

Tämä on myös hyvä.
http://www.telkku.com

Ps.Miksei Soneralla ole mitään elisa viihteen tapaista tallennuspalvelua?.
Tässä vastaus lähinnä ensimmäisen viestin kohtaan 4: Laajakaista TV:n salatuilla kanavilla on havaittu satunnaista katkomista viime päivinä. Discovery-paketin Discovery World ja Discovery Science eivät näy tällä hetkellä lainkaan. Ongelmat ovat tutkinnassa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ei Tapsalla tai jollain toisella Soneran "Asiantuntijalla" sitten ole tarkempia vastauksia noihin muihin kolmeen muuhun kysymykseen?

Tosta motorolan boxista on eri versioita joissa osassa on kovalevy sisällä jolloin pystyy nauhoittamaan niitä ohjelmia.Siihen usb portiin saa ainakin jonkun remote control jutun,ilmeisesti myös usb hiiri/näppäimistö käy.


Jep, itse myös luin kyllä Motorolan sivuilta sekä katsoin myös sieltä löytyvän PDF:n, mutta ei oikein ole tietoa millaisia tallentimia esim. noihin usbiportteihin voisi laittaa. Eikä niitä nyt huvin ja urheilun vuoksikaan viitsisi ostella. Käyttöohjeet jotka tulivat mukana olivat muuten myös todella köyhät ja vielä pelkästään Ruotsin kieliset, enkä minä ainakaan ymmärrä moista siansaksaa ollenkaan. :/

Samoin osassa kanavista ne ohjelmatiedot väärin,esim 00:00 jälkeen toi näyttää edellisen päivän? tiedot.Aika ihmeellistä että tossakin vieläkin tollainen bugi.


Itselläni myös laajakaista TV:n ohjelmatietojen kanssa ongelmia, näyttää monilla kanavilla aivan utopistisia / väärän päivän tietoja. Onkohan tästäkään mitään tietoa Soneran päässä? Telkku.com nyt on tietysti paras ja luotettavin mutta eihän sitä aina viitsisi nostaa ahteriaan mukavalta Sotkan sohvalta katsomaan mitä oikeasti tulee telkusta seuraavaksi. :)

Muutoin kiva tietää että tuo pätkiminen nyt ainakin on tiedossa..
Ainakaa usb hiiri ei tossa toimi,ei anna edes virtaa hiirelle.Nyt itselläni näkyy noi discoveryn kanavat ja ohjelmatiedotkin näyttäisivät näkyvän oikein:).

/edit
Toi pätkiminen noilla salatuilla kanavilla jatkuu vieläkin.Aika hauskan kuuloista kun suomenkielisen selostajan puheesta puutuu sanoja välistä yms:D.Saisiko tohon boxin softaan toiminnon joka joko tasoittaisi äänen tason tai tallentaisi äänen tason joka kanavalla?.Samoin jos saisi ton National Geographicsin ohjelmatiedot englanniksi tai suomeksi niin olisi hyvä:).
Päivitetään tämä tieto tähänkin ketjuun: Discovery World ja Discovery Science kanavien näkyvyysongelma on korjattu. Tutkinnan alla on edelleen satunnaiset katkonnat.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Tässä vastaus lähinnä ensimmäisen viestin kohtaan 4: Laajakaista TV:n salatuilla kanavilla on havaittu satunnaista katkomista viime päivinä. Discovery-paketin Discovery World ja Discovery Science eivät näy tällä hetkellä lainkaan. Ongelmat ovat tutkinnassa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Siis ettekö oikeasti viitsi / osaa vastata topicin alkuperäisiin kolmeen kysymykseen? Jostain tuota tietoa pitäisi repiä ja ajattelin että tätä kautta nyt jotakin vastauksia saisi, kun aspasta ei oikein osata teillä kunnolla näitä laajakaista-TV:n "teknisiä puolia".

Lisäksi muuten pätkimisistä, eli pätkimiset ovat minullakin vain maksu-tv kanavilla mutta onhan tuo Mickeytäkin lainaten aika ärsyttävää esim. Formuloita katsoa kun lauseet ovat välillä todella hauskoja.

Ja entä ne ohjelmatiedot ainakin maikkarin paketissa sekä MTV:llä, molemmat antavat yleensä (tai melkeimpä aina) väärää tietoa. KIITOKSIA NYT IHAN OIKEASTI JOS JAKSATTE VAIVAUTUA!
juuso kirjoitti:
Terve,

Minulla on tuon 24mbps Extran kanssa laajakaista TV. Muutama kysymys.

1) Muissa paikoissa kun olen nähnyt saman boksin, se näyttää mm. kellonajan ja ns. "ympyrän" nuolina todella näyttävästi. Kahdessa eri paikassa olen saman boksin nähnyt. Minulla näkyy vain vihreä / punainen valo, eihän tuo nyt mitään mutta olisihan tuo "coolimman" näköistä olkkarissa saada valot näkymään. :)



1.) Soneran kautta saamassasi boksissa (malli Motorola 1910) ei ole ominaisuutena kelloa.

Kysymykset 2 ja 3 ovat selvityksessä.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
juuso kirjoitti:
2) Onko normaalia, että hyvin useasti, tai itse asiassa useimmiten kun digiboksin käynnistää, tulee ruutuun vain 1-3 palloa mustalla taustalla, jonka jälkeen digiboksi käynnistää itsensä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen, ärsyttää varsinkin välillä kun joku ohjelma ehtii alkaa siinä kun 20 minuuttia odotat koska digiboksin normaali KreaTV -näkymä tulee esiin. Välillä käy myös niin että kaikki viisi palloa palavat, mutta mustalla pohjalla, ja boksi käynnistyy taas vain uudestaan, ja ei muuta kuin odottelemaan että boksille tulisi parempi mieli ja alkaa kirjautumaan sisään.


Motorolan boksi käy läpi pidemmän käynnistymisprosessin silloin kun laite on ollut täysin virroitta. Jos boksissa antaa olla herätevirran päällä, käynnistyy laite huomattavasti nopeammin.

20 minuuttia on pidempi aika boksin käynnistämiseen kuin mitä itse testasimme vastaavalla laitteella. Laajakaista TV:n vikailmoitukset päätelaitteet mukaan lukien menevät Vikapalvelun kautta. Jos tuntuu ettei laite toimi oikein, ota yhteys Vikapalveluun. Samalla tulee tarkistettua ADSL-yhteyden nopeus.

juuso kirjoitti:
3) Oikein mistään ei löytynyt tarkkoja specsejä, että mitä boksin kahdella USB -porteilla voi tehdä? Kokeilin ulkoista kovalevyä eikä kyllä tehnyt mitään. Saako näihin jotakin tallentimia tai muita, mihin ne siis ovat tarkoitettu?


Motorolan USB-portit ovat huoltokäyttöön eli niihin ei saa kytkettyä tallenninta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Melkein kuukauden kesti laitteiden toimitus...Luvattiin "parissa päivässä". Huh!

Laitteet tuli lopulta eilen. Myyjä kertoi puhelimessa, että asennus on todella helppoa. No kaikkea muuta.... Kaksi iltaa olen nyt ährännyt, eikä näy luvatut tv-kanavat, eikä toimi langaton laajakaista.

Oudointa on se, että tänään sain tv-kanavat jo kerran vähän aikaa näkymään. Sitten kun suljin tv:n ja seuraavan kerran avasin sen, on digiboksi aivan mykkä. Ei reagoi mihinkään kaukosäätimen painalluksiin. Normaalit vanhat telkku-kanavat näkyy sentään onneksi normaalisti, mutta olisi kiva tietty saada ne uudetkin kanavat ja langaton netti pikkuhiljaa toimimaan...

Kyllä Soneran pitäisi ottaa vastuu ja tulla itse asentamaan laitteet, kun kerran ovat myydessä luvanneet, että asennus onnistuu helposti.

t. J
cedini kirjoitti:
Melkein kuukauden kesti laitteiden toimitus...Luvattiin "parissa päivässä". Huh!

Laitteet tuli lopulta eilen. Myyjä kertoi puhelimessa, että asennus on todella helppoa. No kaikkea muuta.... Kaksi iltaa olen nyt ährännyt, eikä näy luvatut tv-kanavat, eikä toimi langaton laajakaista.

Oudointa on se, että tänään sain tv-kanavat jo kerran vähän aikaa näkymään. Sitten kun suljin tv:n ja seuraavan kerran avasin sen, on digiboksi aivan mykkä. Ei reagoi mihinkään kaukosäätimen painalluksiin. Normaalit vanhat telkku-kanavat näkyy sentään onneksi normaalisti, mutta olisi kiva tietty saada ne uudetkin kanavat ja langaton netti pikkuhiljaa toimimaan...

Kyllä Soneran pitäisi ottaa vastuu ja tulla itse asentamaan laitteet, kun kerran ovat myydessä luvanneet, että asennus onnistuu helposti.

t. J


Tässä tapauksessa on mahdollista, että laitteissa on jotain vikaa. Tällöin sinun kannattaa ottaa yhteyttä Vikapalveluumme, jotta asia voidaan selvittää. Voit joko soittaa vikapalvelunumeroomme 0206 90101 tai jättää yhteydenottopyynnön Omien sivujen ongelmatilannelomakkeen kautta.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Heips
Liitymänä on laajakaista extra 24Mb/s kiinteistöliittymä.
Laitteistona on Soneran laajakaista tv toimitukseen kuuluvat digiboksi, ja motorolan palvelureititin.Digiboksi on liitetty hdmi kaapelilla televisioon.Televisiona on vuoden vanha 32LG5300 HD ready laite.
Palvelureititin on liitetty digiboksiin cat5e kaapelilla, pituus 10m, jotta sain palvelureitittimen mahdollisimman lähelle puhelin pistoketta, jotta voin käyttää tätä laitteiston mukana tullutta puhelin kaapelia. Olen myöskin tehnyt useampaan kertaan kaikki ohjeissa mainitut korjaus toimenpiteet, mutta mikään ei ole auttanut tähän mennessä.
Ensimmäisen kerran valitin näistä samoista vioista marras-, joulukuun 2008 vaihteessa, jonka jälkeen, ilman mitään laitteisto muunnoksia, ohjelmat toimivat niin hyvin että ei ollut syytä valittaa. Ymmärrän kyllä tilapäiset häiriöt, mutta en tällaista jatkuvaa. Häiriöt alkoivat todella häiritsevinä uudestaan huhti-, toukokuun 2009 vaihteessa, ja olen jo siitäkin informoinut, tosin tuon yleisen palautelomakkeen kautta, enkä vikailmoituksen kautta.
Missä vika kun MTV 3.n maksulliset kanavat pätkivät jatkuvasti siten, että kuva pikselöityy n. kerran parissa kolmessa minuutissa, ja ääni pätkii, kuva pysähtelee omia aikojaan.
Pitääkö tästä moskasta (en tarkoita ohjelmia, vaan lähetyksen laatua) vielä maksaakin?
Ei tietenkään tarvitse maksaa, joten harkitsen vakavasti tästä palvelusta luopumista. Tosin yleiset kanavat, eli ilmaiset kanavat toimivat hyvin, mutta niihin en tarvitse laajakaista tv.tä, vaan juuri näiden maksullisten kanavien katseluun, joita ajattelin jo tilaavani lisää, mutta en näillä vioilla.
Olen myös lukenut kekustelu palstalta, koskien laajakaista tv.tä, ja näyttää siltä, että monella muullakin on samat viat vaivaamassa, joten Soneran täytyy olla tietoinen ongelmista.
Miksi ei mitään korjausta ole tapahtunut?? Onko näin, että on taidon, tiedon, vai halukkuuden puutetta??
Jos tämä jatkuu tällaisena vielä ensi lokakuun alussa, niin taatusti luovun tästä palvelusta, oli sillä sitten Soneralle merkitystä tai ei. Ei tällaista viitsi kukaan katsoa loputtomiin.
PS. Lähetin tämän saman tekstin vikailmoituksena myös.
Katsotaan nyt sitten tapahtuuko mitään?
Asiakaspalvelu mainostaa olevansa aktiivisesti mukana tässä foorumissa, mutta mitenkähän mahtaa olla?
Edellisiin viesteihini ei ole tullut minkäänlaista vastausta tai kommenttia vieläkään (kirjoitettu ja lähetetty 4.7.2009)?
Tietty, kesälomat painaa päälle Sonerassakin, mutta kyllä nyt jonkinlaista vastausta kaipaisin.
Edelleenkin MTV 3.n kanavat toimivat surkeasti, eli pätkivät ja pikselöityvät useamman kerran minuutissa surkeimillaan. Olen kokeillut 1080i, sekä 720p formaateilla, molemmat toimivat yhtä huonosti. Lisäksi mainittakoon, että tuo
THOMSON ST780WLDXT modemi putoilee pois verkosta ihan omiin nimiinsä silloin tällöin arvaamattomasti. Myös verkon nopeudessa on suuria vaihteluja, enkä usko etteikö tällä olisi vaikutusta asiaan, vaikka niin on Soneran toimesta väitettykin. Jos nopeudella ei olisi mitään merkitystä, niin miksi sitten en saa HD kanavia 24 MB liittymääni?
ninixq kirjoitti:
Asiakaspalvelu mainostaa olevansa aktiivisesti mukana tässä foorumissa, mutta mitenkähän mahtaa olla?
Edellisiin viesteihini ei ole tullut minkäänlaista vastausta tai kommenttia vieläkään (kirjoitettu ja lähetetty 4.7.2009)?
Tietty, kesälomat painaa päälle Sonerassakin, mutta kyllä nyt jonkinlaista vastausta kaipaisin.
Edelleenkin MTV 3.n kanavat toimivat surkeasti, eli pätkivät ja pikselöityvät useamman kerran minuutissa surkeimillaan. Olen kokeillut 1080i, sekä 720p formaateilla, molemmat toimivat yhtä huonosti. Lisäksi mainittakoon, että tuo
THOMSON ST780WLDXT modemi putoilee pois verkosta ihan omiin nimiinsä silloin tällöin arvaamattomasti. Myös verkon nopeudessa on suuria vaihteluja, enkä usko etteikö tällä olisi vaikutusta asiaan, vaikka niin on Soneran toimesta väitettykin. Jos nopeudella ei olisi mitään merkitystä, niin miksi sitten en saa HD kanavia 24 MB liittymääni?


Tällainen ongelma on usein liittymäkohtainen, jolloin liittymästä yleensä kannattaa tosiaan vikailmoitus jättää vikapalveluun. 4.7. mainitsit tämän tehneesikin, joten oletimme asian olevan siellä hoidossa. Jos sinuun ei vieläkään ole otettu yhteyttä asiassa, suosittelen jättämään uuden yhteydenottopyynnön ongelmatilannelomakkeen kautta. Voit myös soittaa vikapalvelunumeroomme 0206 90101.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa