Multi-Sim

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Ostin muutama kuukausi sitten puhelimen, johon saa esimerkiksi sovellukset Munzee, Wherigo ja c:geo, jotka ovat erittäin hyödyllisiä harrastuksissani. 🙂 Tosin puhelin on nyt huollossa, sillä siihen tuli joku lataus- tms. ongelma. Saan sen takaisin korjattuna tai uuden samanlaisen tilalle parin viikon sisällä.

Nyt käytän tätä vanhaa kunnon Nokialaista, Nokia 6300. Se on hirmuisen mukava puhelin, koska se on niin sopivankokoinen kätöseen ja sillä on paljon helpompi lähettää tekstiviestejä ja pitää korvalla puhelun aikana kuin sillä ohuella leveällä älypuhelimella (Samsung Galaxy Xcover 1). Niinpä minua iski idealla! Kuulin palvelusta nimeltä Multi-Sim.

Onko mahdollista, että kun saan sen älykkään puhelimeni taas takaisin, niin voisin samalla ostaa itselleni tähän pieneen Nokia 6300:een rinnakkaiskortin, jotta voisin jatkoa puhua puheluni ja laittaa tekstarini sillä? Ymmärsin, että moinen ylellisyys maksaisi 5 euroa kuukaudessa.

Samsungin akku kuluu tosi nopeasti, varsinkin noissa yllä mainituissa harrastuksissa. Olisi paljon turvallisempaa olla reissunkin päällä, jos sen lisäksi mukana olisi siis myös vanha tavallinen puhelin, jonka akkukin kestää kauemmin.

Minulla on Sonera Sopiva Näppärä -liittymä. Eli onnistuisiko minulle tuollainen?!!

4 kommenttia

Kunniamerkki +14
Ymmärsit oikein.
Multi-simin avulla saat toisen sim-kortin samalle liittymälle, jonka voit laittaa vanhaan puhelimeesi. Puhelut ja tekstarit tulevat molempiin puhelimiin ja molemmat puhelimet käyttävät samaa viesti/puhe/datapakettia.

Multi-simin voi tilata asiakaspalvelusta, ainakin vähän aikaa sitten omien sivujen kautta ei pystynyt tilaamaan ko. palvelua, joten soita tai laita viesti asiakaspalveluun, tai käväise Sonera Kaupassa niin saat palvelun käyttöösi.
No niin. Nyt minulla on Multi-Sim.

Liittymäni kuuluu ns. Perhe-palveluun, eli soitamme ja tekstailemme perheenjäsenten kesken 7 euron kuukausimaksulla rajattomasti keskenämme. Siirtyykö tuo palvelu automaattisesti nyt myös tuohon kakkospuhelimeen? Eli tuleehan myös rinnakkaispuhelimella soitetut perheenjäsenten väliset puhelut ja tekstiviestit tuohon "pakettiin" elikkä ns. ilmaiseksi?

Entä Kamu? Siirtyykö sama Kamu-numero myös rinnakkaispuhelimen etuihin?

Kiitos etukäteen.
Hei Kaarina! Multi-SIM-rinnakkaisliittymä liittyy automaattisesti Perhe-palveluun ja sama pätee myös Kamuun. Voit siis huoletta soittaa näihin liittymiin myös rinnakkaisliittymällä ilman lisäkustannuksia 🙂
Kiitoksia paljon.

Vastaa