Muutoksia Thomsonin reitittimien WPS-toiminnossa

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 1 katselukerta

Muutoksia Thomsonin reitittimien WPS-toiminnossa

Olemme estäneet Thomsonin reitittimien (TG-784 ja TG-789) WPS-toiminnon käytön väliaikaisesti. Sinun ei tarvitse tehdä tämän muutoksen vuoksi mitään.

WPS-toiminnon käytöstä poistaminen ei myöskään vaikuta olemassa olevien palveluidesi ja laitteidesi toimintaan. Huomaat muutoksen ainoastaan, jos yrität lisätä uuden langattoman laitteen, esim. kannettavan tietokoneen tai nettiradion kotiverkkoosi WPS:n avulla. Voit kuitenkin edelleen liittää uusia laitteita langattomaan verkkoon käyttämällä langattoman verkon tunnusta (SSID) ja salausavainta, jotka löydät modeemisi pohjasta.

Havaitsimme, että WPS-toiminnon haavoittuvuus saattaa tietyissä tapauksissa mahdollistaa kutsumattomien vieraiden pääsyn lähiverkkoon, minkä vuoksi WPS:n käyttö estettiin. WPS:n avulla on ollut mahdollista mm. liittää uusia langattomia laitteita modeemin muodostaman langattoman (WLAN /WiFi) verkon kanssa.

4 kommenttia

I am new to this forums...........
Hei! Nyt tarvitsen rautalangasta väännetyt ohjeet, joilla saan asennettua tulostimeni takaisin langattomaan verkkooni, koska WPS-nappula on otettu pois käytöstä. Kiitos!
Hei Juvosa1

Oletko tutkinut tulostimen ohjeita olisiko siellä ohjeistus, miten tulostimen saa liitettyä verkkoon ilman WPS toimintoa?

Tarvittaessa saat myös apua Helpson palvelusta, 0600 10 100 (1,99 €/min + pvm/mpm) ma-pe 8-21, la 9-17
Hei! Ihmettelen kyllä tätä vastausta, kun teillä Soneran päässä tehdään muutos, jonka johdosta asiakas ei enää pysty käyttämään omia laitteita, niin ei sitten osata kuitenkaan neuvoa. Kun te siellä Sonerassa teette muutoksen, niin kyllä teidän pitää asiakkaita pystyä neuvomaan. Tai kohta on enää vain entisiä asiakkaita. Itse olen tehnyt jo monta kertaa oman laitteeni ohjeiden mukaan ja aina on vastauksena "Invalid security". Ei enää ymmärrä että minkä ihmeen security-numeron se tahtoo. Olisi nyt vaan ihan oikeasti kiva saada ne rautalankaohjeet. Nyt alkaa ärsytyskynnys täyttyä. Sonera asiakaspalvelusta vaan vastataan, että kyllä siellä teidän päässä saadaan tehdä muutoksia, kun nämä laitteet ovat vain meillä asiakkailla lainassa ja sitten neuvotaan englanninkielisille sivuille lukemaan ohjeita. Tämä ei taida olla edes lainmukaista, kun kyllä meillä pitäisi olla suomenkieliset ohjeet. Odotan nyt niitä suomenkielisiä rautalankaohjeita edelleen.

Vastaa