Muutoksia tulossa

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Heipähei.

Aloitin verkko-opinnot nyt syksyllä, ja minulla on nettitikku. Enpä uskalla mennä sanomaan sen "tehoista" mitään, kun ei sellaisia lukuja edes ole ainakaan kiinteälle netille saatavilla, mitä olin lukevinani omista tiedoistani.. No kuitenkin. Juttu on sellainen että minut tavallaan pakotetaan vaihtamaan nettitikku kiinteään nettiin koska tuo tikkuparka ei ole tarpeeksi vahva meidän virtuaaliselle kampuksellemme.

Okei, oli ilo nähdä että Soneralla on taas kivoja tarjouksia, eipä ollut pahan hintainen 8 megan laajakaistakaan, niillä nopeuksilla pääsisin varmaan jo osallistumaan luennoillekin ilman että muiden äänet pätkii, oma mikrofonini pätkisi, tai että lentäisin luennoilta ulos. Harmi vain että tarjous näytti olevan 24 kk määräaikainen sopimus. Mitä luultavimmin tulen toki nykyisessä osoitteessani asumaan vähintäänkin sen kaksi vuotta, mutta entäpä jos lähdenkin vaihtoon ensi vuonna? En takuulla ala maksamaan siitä että en ole itse nettiäni käyttämässä täällä. Ja määräaikaistahan ei voi katkollekaan laittaa, vai mitä?

Olen ennen saanut kyllä katkaistua määräaikaisen sopimuksen Soneran kanssa ilman ongelmia, kyseessä tosin oli silloin nettitikku, ja tikku piti vaihtaa sillä vaihdoin koneeni toisenlaiseen minkä kanssa vanha tikku ei suostunut yhteistyöhön. Tuossa tapauksessa liittymä vain irtisanottiin ja maksoin vanhan tikun kuukausimaksut loppuun, montaa kuukautta ei onneksi ollut jäljellä.

Toinen vaihtoehto voisi olla että nostaisin nykyisen nettini nopeutta, olihan Soneralla myös tarjous että nostetaan nopeuden maksimiin ja se maksaisi vain 5 euroa enemmän kuin nykyinen nettilasku, mutta käykö tuo tarjous nettitikkuihinkin, vai pelkästään kiinteisiin? Ja voiko siitä mennä takuuseen että jos tikkuni nopeus nostettaisiin maksimiin niin sen jälkeen pystyisin ottamaan osaa luennoille, btw se on LearnLinc missä opiskelen, ja koulun atk-tuki oli sitä mieltä että kyseessä on vain netin hitaus mikä siellä mättää.

1 kommentti

Määräaikaisesta sopimuksesta on kerrottu Laajakaistaliittymän palvelukuvauksessa.

Tarvittaessa saat lisätietoa määräaikaisesta sopimuksesta asiakaspalvelustamme. Voit tehdä meille myös ajanvarauksen.

Liittymän voit tilata Myyntipalvelustamme 0800 133 133 ark: 08:00-20:00 ja la 09:00-16:30 (mpm/pvm).

Vastaa