Muutosten tuplalaskutus

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 3 katselukertaa

Hei - miksi menneiden vuosien (10) varrella uusia puhelin/puhepaketteja ottaessani ensimmäinen kuukausi on yleensä laskutettu kahteen kertaan, tuplana, laskun sisältäessä sekä vanhan tavan että uuden tavan? Puhelimitse virhe on kuitenkin aina myönnetty ja korjattu. Kannattaisi korjata järjestelmäänne. Nyt kun viimein vaihdamme edullisempaan operaattoriin, teiltä tuli tekstari, että laskutetaan koko kuukausi vaikka pitäisi mennä ainoastaan siirtymisajan aiheuttamat muutamat päivät (ei ole pakettia voimassa). Mistähän tämä johtuu?

1 kommentti

Hei Muutokset!

Tällainen tuplalaskutuksen mahdollisuus oli tosiaan silloin kun liittymä oli Minun Sonera. Kun paketteja vaihtoi, ei vanha kuukausimaksu poistunut automaattisesti vaan se piti käydä käsin korjaamassa. Ihmisiä kun ollaan niin virheitä sattuu ja aina ei välttämättä jokainen huomannut tuplalaskutusta korjata automaattisesti.

Nykyisin Sonera Sopivassa liittymätyyppi vaihtuu aina heti ja se myös vaihtaa paketin kuukausimaksun uudeksi. Käsin korjausta ei näissä enää tarvita ja nyt tuplalaskutuksia ei enää tule. Eli eteenpäin on kehityksessä menty!

Meillä ei ole päiväkohtaista laskua, joten mikäli laskutuskausi esim. irtisanomistilanteissa on pienempi kuin kuukausi, veloitetaan silti koko kuukauden kuukausimaksu. Tämä nimenomaan silloin kun voimassa on jokin pakettiliittymä. Jos pakettia ei ole voimassa lainkaan kyseisen laskutuskauden aikana, veloitetaan silloin luonnollisesti vain perusmaksu sekä muut maksut käytön mukaan.

Voit toki lisätä asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin voimme tarkistaa mikä sinun liittymäsi tilanne on. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.

Vastaa