NETTI KÄYNNISTYY UUDELLEEN JATKUVASTI

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 1 katselukerta

Eilisest lähtien netti on reistaillut tietokoneessa, joten aattelin antaa asian olla yön läpi...mutta nyt taas sama ongelma. Netti toimii jatkuvasti noin minuutin ajan ja sitten menee minuutiksi kiinni ja sama uudestaan kokoajan. Missä vika voisi olla?

Olen resetannut modeemin
Olen asentanut ''Sonera Avustajan'' ja käyttänyt sitä
Olen käynnistänyt uudelleen, irrottanut piuhat modeemista jne...

Miten saan tän netin toimimaan ilman että se kirjaa minut ulos kaikkialta minuutin välein?!

9 kommenttia

Moi Vuence!

Onko minkä merkkinen modeemi käytössä? Entä käytätkö koneen ja modeemin välissä kaapelia vai onko yhdistetty langattomasti.

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymäsi näyttää.
Joonas- kirjoitti:
Moi Vuence!

Onko minkä merkkinen modeemi käytössä? Entä käytätkö koneen ja modeemin välissä kaapelia vai onko yhdistetty langattomasti.

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymäsi näyttää.




P-660HN-T1A ZyXelin
kaapelilla yhdistetty, asiakasnumero lisätty...
Vuence!

Tapahtuuko modeemin valoissa mitään muutosta, kun netti katkeaa?
Joonas- kirjoitti:
Vuence!

Tapahtuuko modeemin valoissa mitään muutosta, kun netti katkeaa?


Ei.
Moi Vuence!

Modeemissa siis palaa Internet ja Broadband valot, kun yhteys katkeaa. Suosittelen kokeilemaan yhteyttä nyt myös toisella modeemilla.
Joonas- kirjoitti:
Moi Vuence!

Modeemissa siis palaa Internet ja Broadband valot, kun yhteys katkeaa. Suosittelen kokeilemaan yhteyttä nyt myös toisella modeemilla.


Joonas, kerro mist sä repäsen toisen modeemin 😃
Vuence!

Lainamodeemia voi kysyä vaikka lähimmästä Sonera kaupasta. Voit myös testata modeemia toisessa toimivassa ADSL liittymässä, ilmeneekö vastaavaa ongelmaa siellä tällä modeemilla.
Joonas- kirjoitti:
Vuence!

Lainamodeemia voi kysyä vaikka lähimmästä Sonera kaupasta. Voit myös testata modeemia toisessa toimivassa ADSL liittymässä, ilmeneekö vastaavaa ongelmaa siellä tällä modeemilla.


Tässä vielä System LOG modeemista:

1/2/2010 4:26:27> Last errorlog repeat 2 Times
1/2/2010 4:26:27> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=806a5a84
1/2/2010 4:26:37> Last errorlog repeat 2 Times
1/2/2010 4:26:37> Firewall: Filter port scan attack!
1/2/2010 4:26:37> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=806a5a84
1/2/2010 4:26:39> Last errorlog repeat 8 Times
1/2/2010 4:26:39> Firewall: Filter port scan attack!
1/2/2010 4:27:4> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=806a5a84
1/2/2010 4:27:20> Last errorlog repeat 53 Times
1/2/2010 4:27:20> Firewall: Filter port scan attack!
1/2/2010 4:27:22> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=806a5a84
1/2/2010 4:27:39> Last errorlog repeat 8 Times
1/2/2010 4:27:39> Firewall: Filter port scan attack!
1/2/2010 4:27:53> Last errorlog repeat 1 Times
1/2/2010 4:27:53> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=806a5a84
1/2/2010 4:28:27> Last errorlog repeat 17 Times
1/2/2010 4:28:27> Firewall: Filter port scan attack!
1/2/2010 4:28:34> Last errorlog repeat 1 Times
1/2/2010 4:28:41> SMT Password fail
1/2/2010 4:28:50> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=806a5a84



Ei se nyt ihan modeemista johdu, vai?
Hei Vuence,

Suosittelen testaamaan yhteyden toisella modeemilla. Sonera kaupasta on mahdollista saada modeemi tarvittaessa lainaan.

Mikäli ongelma jatkuu toisellakin modeemilla, niin siinä vaiheessa kannattaa vikailmoitus tehdä. Vikailmoituksen voi tehdä myös Omien sivujen kautta.

Vastaa