Näin esität asiasi FAQ

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei,

Olemme luoneet lyhyen oppaan, joka neuvoo Keskustele ja kysy -palstalle kirjoittamisessa ja vastauksien etsimisessä. Sonera asiantuntijat pystyvät vastaamaan nopeammin kysymyksiin, kun saavat ensimmäisessä viestissä mahdollisimman paljon informaatiota sinun tilanteesta. Opas pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä, jotta sen lukeminen on mielekästä. Jos sinulla on ideoita mitä oppaan tulisi sisältää, lisäämme sen mielellämme siihen.

Kun kysyt neuvoa, yritä etsiä olemassa olevista aiheista vastauksia kysymyksiisi, ennen kuin aloitat asiasta kokonaan uuden aiheen.

Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin löydät:



Mikäli kysyt neuvoa, kerro ensimmäiseksi mitä toimenpiteitä olet jo tehnyt selvittääksesi ongelman. Pohdi kysymystäsi huolella ja mieti miten muotoilet sen. Käytä kuvaavaa otsikkoa, josta ilmenee helposti mitä asiasi koskee. Hätäisesti ja epäselvästi kirjoitetut kysymykset hidastavat asian selvittämistä. Ennen kuin lähetät kysymyksesi, lue se vielä kertalleen läpi ja korjaa asiavirheet.

Asiakasnumeron lisääminen

Asiakasnumeron perusteella pystymme tarkistamaan liittymäsi tietoja yksityiskohtaisemmin (esim. kuuluvuus osoitetietojen perusteella, liittymän tila).

Näin lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin -> Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumero löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.

Kerro viestissä mahdollisuuksien mukaan seuraavat tarpeelliset tiedot:

LAAJAKAISTA VIESTEISSÄ


  • Modeemisi merkki ja malli.

  • Mikä käyttöjärjestelmä sinulla on käytössä (Window 7/8, Linux, OS 😵.

  • Käytätkö yhteyttä langattomasti (wlan) vai langallisesti (verkkokaapelilla).

  • Ohjelma jonka käytössä ongelma ilmenee.

  • Kerro lähiaikoina tehdyt muutokset tietokoneeseen tai liittymään (uudet ajurit, ohjaimet, ohjelmat, nopeudennosto, muuttoilmoitus jne.).

  • Onko alueella tehty kaivuutöitä.

  • Mitä toimenpiteitä olet jo tehnyt selvittääksesi ongelman.


MATKAPUHELIN VIESTISSÄ


  • Laitteesi merkki ja malli (puhelin / nettitikku / 3G kannettava)

  • Mitä toimenpiteitä olet jo tehnyt selvittääksesi ongelman (oletko käyttänyt laitetta virrattomana ja käynnistänyt uudelleen)?

  • Kerro lähiaikoina tehdyt muutokset liittymään (palveluiden kytkennät / poistot, asetusten muutokset)


Jos et saa asiaasi heti vastausta, älä kirjoita kysymystäsi uudelleen monelle eri alueelle pikaisen vastauksen toivossa. Viesteihin vastataan aikajärjestyksessä. Mikäli saat ratkaistua ongelman itse, kerro ratkaisusi palstalla. Näin autat muita henkilöitä, jotka kamppailevat saman ongelman parissa.

Tutustu myös:
Keskustele ja kysy -palstan säännöt
Nettietiketti

T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava

6 kommenttia

Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Hei,

Jos et saa asiaasi heti vastausta, älä kirjoita kysymystäsi uudelleen monelle eri alueelle pikaisen vastauksen toivossa. Viesteihin vastataan aikajärjestyksessä.

T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava


Ei toi nyt ihan paikkansa pidä.. Paljon uudempiikin viesteihin on vastattu..

"Koti-tv: digiboksin komponenttivideoliitäntä
Kirjoittaja juhuri » 18 Touko 2011, 22:27

Hei asiakaspalvelu,

otsikon aiheesta on kahdessakin eri ketjussa kysymyksiä, mutta ei yhtäään vastausta teiltä.

Vitsisittekö? En nyt nosta noita ketjuja jos vaikka vastaatte viesteihin vanhimmasta lähtien.

Eli uudestaan aihe:
"Digiboksi, Y, Pb ja Pr - (komponenttivideoliitäntä) TV-liitännälle (analoginen HDTV).

Ja kysymykset:
"Miksi, miksi ei, edellisen ohjelmistoversion palautusmahdollisuus, syyt, seuraukset, kompensaatio, asiakaslähtöisyys, tiedottaminen, sopimusrikkomus ja asiasta vaikenemisen syyt"."
Hei

Miten tuon 2 kk ilmaisen käytön jälkeen nuo viihdepaketit voi irtisanoa ?
Tuleeko niistä joku vahvistus ? Omilta sivuilta en löytänyt kohtaa jossa tuon voisi tehdä.
Asiakasnumero: xxxxxxxxxx

Terv. xxxxx
Hei mata_64!

Piilotin henkilökohtaisia tietojasi lähettämästäsi viestistä. Kannattaa pitää asiakasnumero profiilisi tiedoissa, niin se näkyy vain meille.

Jos et halua katsella kyseisiä kanavia enää maistiaiskauden jälkeen, kannattaa ottaa yhteyttä Asiakaspalveluumme. Suosittelen myös tutustumaan kanavapakettivalikoimaamme, jos sieltä löytyisi joitain paremmin sinulle sopivia vaihtoehtoja.
hei, kuinka ja missä voin alittaa uuden viestin, esittää kysymyksenei?
Toimiiko sonera viihde mobiililaajakaistalla ja huawei b593s-reitittimellä kun meille ei saa 20 megasta kiinteetä laajakaistaa joka mahdollistaisi sonera viihteen käytön ja mobiililajakaistalla saisi yli 20 megaa ja jos ei toimi niin millon mahdollisesti kantotie 1,vihti olisi tulossa 20 meganen adsl?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
texa kirjoitti:
Toimiiko sonera viihde mobiililaajakaistalla ja huawei b593s-reitittimellä kun meille ei saa 20 megasta kiinteetä laajakaistaa joka mahdollistaisi sonera viihteen käytön ja mobiililajakaistalla saisi yli 20 megaa ja jos ei toimi niin millon mahdollisesti kantotie 1,vihti olisi tulossa 20 meganen adsl?


Sonera Viihde on saavilla vain ja ainoastaan Soneran kiinteän laajakaista asiakkaille, poislukien kaapeliasiakkaat.

Sonera Viihde netissä ja mobiilissa on saataville mille tahansa liittymälle Suomessa. Voit tilata palvelun tästä: http://www.sonera.fi/tutustu+ja+osta/tv+ja+viihde/sonera+viihde+netissa+ja+mobiilissa

Vastaa